تحصن دانشجویان در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و شعار دهی های شبانه

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۹۱: امروز چهارم بهمن دانشجویان در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، در اعتراض به احکام کمیته انضباطی و حمایت از دانشجویان زندانی تحصن کردند. در این روز همچنین اعضای کانون صنفی معلمان با خانواده‌ی محمود ملاکی یکی از معلمان زندانی دیدار کردند. یک کارزار مهم آزادی همکاران زندانی و تمامی بازداشت شدگان است. محمود ملاکی، بازرس کانون صنفی معلمان استان بوشهر، در تاریخ ۲۶ آذرماه توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد و بعد از چند روز بازجویی تا امروز در زندان مرکزی بوشهر بسر میبرد و بازداشت او تا تاریخ ۲۶ بهمن ماه تمدید شده است.

امروز همچنین کارگران اخراجی شیرین عسل در اعتراض به اخراجها مقابل اداره کار تجمع کردند. شیرین عسل یک شرکت تولیدکننده مواد غذایی واقع در شهر تبریزاست.
امشب نیز شعاردهی های شبانه در محلات مختلفی از تهران از جمله در شهران، شیخ بهایی و اکباتان جریان دارد. مردم شعار میدهند:"مرگ بر دیکتاتور"، "مرگ بر خامنه ای"، " مرگ بر اصل ولایت فقیه".
شب گذشته مردم در شهر بوکان به خیابان آمدند و در اقدامی جالب سرودهای اعتراضی را از بلندگوی مساجد پخش کردند و شعار دادند.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۹۰
تجمع کارگران بازنشسته مقابل اداره کار آذربایجان شرقی، اعتصاب در پتروشیمی بندر امام و دنا و دو خبر دیگر
روز چهارم بهمن ماه کارگران بازنشسته شرکت های تراکتورسازی، ماشین سازی و موتوژن تبریز مقابل اداره کل کار آذربایجان شرقی تجمع کردند و دست به اعتراض زدند. این کارگران به عدم همسان سازی بیمه و حقوق و سطح نازل دریافتی ها و بدتر شدن هر روز بیشتر وضع معیشتی خود اعتراض دارند. اعتراض به وضع بد معیشتی و محرومیت از بیمه درمان رایگان موضوع اعتراض همه بازنشستگان است.
در این روز همچنین اعتصاب کارگران پتروشیمی بندر امام در اعتراض به عدم پرداخت حقوقها و مزایای خود و سطح نازل حقوقها وارد سومین روز خود شد. در حرکت اعتراضی روز گذشته این کارگران با شعار " مسئول بی‌کفایت نمی‌خوایم نمیخوایم" فریاد اعتراضشان را بلند کردند.
خبر دیگر مربوط به ادامه اعتصاب کارگران پتروشیمی دنا در یاسوج است. این کارگران یازده روز است که بخاطر تعویق پرداخت چهار ماه حقوق و بیمه خود در اعتراض هستند. پتروشیمی دنا تحت مالکیت سپاه و وابسته به هلدینگ انرژی سپهر است. بنا بر خبرها سپاه این پتروشیمی را تعطیل کرده و با اعلام اینکه پول نداریم مزد کارگران را بالا کشیده است. کارگران نیز محل را ترک نکرده و مزدشان را میخواهند.
امروز چهارم بهمن ماه باردیگر شماری از خانواده ها و بستگان زندانیان محکوم به اعدام مقابل ساختمان قوه قضاییه تجمع کردند. تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با محتوای “اعدام نکنید” و سر دادن شعار، خواستار توقف اجرای حکم اعدام نزدیکانشان شدند.
آخرین خبر در مورد تجمع اعتراضی مردم مریوان مقابل فرمانداری بخاطر آلودگی شدید آب آشامیدنی است. به گفته مردم آب سد گاران بدون تصفیه وارد سیستم آبرسانی شهر می شود و در نتیجه در روزهای اخیر دهها نفر به بیماری های گوارشی مبتلا شده اند.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۴ بهمن ۱۴۰۱، ۲۴ ژانویه ۲۰۲۳