۲ آذر: اعتراضات مردمی در شصت و هشتمین روز انقلاب

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۵۲: اعتراضات مردمی دامنه اش هر روز گسترده تر شده و شمار شرکت کنندگان بیشتر میشود. در تهران اعتراضات به محلات بیشری از شهر کشیده شده است. کشتار وحشیانه حکومت در کردستان و دیگر شهرها موجب افزایش خشم مردم و گسترش تجمعات اعتراضی مردمی و اتحاد کل جامعه علیه جنایات رژیم شده و عزم مردم برای سرنگونی جمهوری اسلامی را راسخ تر کرده است. مراسم های یادبود جانباختگان به سکویی برای ابراز انزجار علیه حکومت و شعارهای سرنگونی تبدیل شده است.

امروز دوم آذر در مشهد مراسم خاکسپاری ‎جواد اسعدزاده که توسط جمهوری‌اسلامی به قتل رسید با شرکت جمعیت زیادی از مردم برگزار شد. مردم شعار میدادند:"هر یه نفر کشته شه هزار نفر پشتشه". نیروهای سرکوب به مردم یورش بردند و مردم ایستادند ودرگیر شدند و سرکوبگران را فراری دادند. امشب نیز در مشهد جوانان به یکی دیگر از حوزه های طلبه ها حمله کردند و بسوی نیروهای یگان موتوری کوکتل پرتاب کردند. بعلاوه امروز در پل ذهاب مراسم خاکسپاری کورش پازخ بود که بدست جانیان اسلامی به قتل رسید. در این مراسم جمعیت بسیاری شرکت داشتند و شعار میدادند:"امسال سال خونه، سیدعلی سرنگونه "
امروز همچنین در خرم آباد در مراسم خاکسپاری حسین زرینجویی مردم حضور گسترده ای داشتند و شعارهای ضدحکومتی سر دادند. در سنندج مثل روزهای گذشته مردم به خیابان آمده و دست به اعتراض زده اند. بنا بر خبرها در شهرک وحدت سنندج سرکوبگران حکومت به سوی گروهی از دانش‌آموزان تیراندازی کردند که در اثر آن دست‌کم چهار دانش‌آموز زخمی شدند که وضعیت یکی از آنها که نوجوانی ۱۶ ساله است، وخیم گزارش شده است. در کرج در همایون ویلا؛ دانش آموزان با شعار"مرگ بر خامنه‌ای" به خیابان آمدند. دانش آموزان در مدرسه ای در ایلام نیز دست به تجمع و شعاردهی زدند. طبق گزارشات بسیجی ها به تجمع دانش آموزان حمله کردند و دور تا دور آنها را گرفتنند و از دانش آموزان فیلم برداری کردند. در همبستگی با حرکت دانش آموزان، در مدرسه دیگری که در مجاورت این مدرسه قرار داشت دانش آموزان از روی دیوار به داخل این مدرسه آمده و به معترضین پیوستند. در آزاد راه گرگان – ساری جوانان بنر طاهری نماینده سابق مجلس را آتش زدند. در ارومیه فضا کاملا اعتراضی است و نیروهای امنیتی در خیابانهای دزج مرگور مستقر شدند. در زنجان جوانان بنر قاسم سلیمانی جلاد را آتش زدند. در مهاباد و جوانرود مردم مثل روزهای قبلی به خیابان آمدند و شعارهای اعتراضی دادند. در قم جوانان حوزه امام صادق را آتش زدند. در شیرآباد سیستان و بلوچستان مردم در حمایت از مردم کردستان و با شعار های "کردستان تنها نیست بلوچ پشتیبانشه، "مرگ بر خامنه‌ای مرگ بر سپاهی" به خیابان آمدند. در اندیشه شهریار نیز به خیبان آمدند و شعار آزادی، آزادی، آزادی سر دادند.همینطور تجمعات و شعاردهی های شبانه در نقاط مختلف تهران امشب نیز جریان داشت و در مشیریه مردم برای دومین شب به خیابان آمدند و با سرکوبگران درگیر شد. در رشت، دهدشت و سرپل ذهاب نیز مردم به خیابان آمده و با نیروهای سرکوب درگیر شدند.
همبستگی ها با مردم کردستان گسترده است. امروز از تهران تجهیزات پزشکی و دارو برای مردم جوانرود، مهاباد و پیرانشهر ارسال شد. طبق گزارشی شب گذشته در سنندج ۲۰ نفر از نیروهای اداره اطلاعات سنندج با هجوم به بیمارستان کوثر اشکان مروتی از معترضین زخمی را ربوده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. این موضوع بر خشم و اعتراض مردم بیش از بیش دامن زده است.
اعتراضات در بازار شهرهای مختلف و در کف خیابان همچنان ادامه دارد. امروز در شهرهایی چون سنندج، سقز، مهاباد، بوکان، جوانمیر، پیرانشهر، اشنویه، ثلاث باباجانی، کامیاران، شهرک زیوه و بخشی از بازار همدان مغازه ها بسته بود. در بازار تهران مغازه داران و کسبه کار را تعطیل کرده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند و مردم نیز با آنها همراهی کردند. این تجمع اعتراضی مورد حمله نیروی سرکوب قرار گرفت و تعدادی بازداشت شدند. در مشهد امروز جمعی از مردم در مقابل استانداری تجمع کردند. و شعار دادند.
اعتصابات در دانشگاهها نیز وسیعا ادامه دارد و دانشجویان دانشگاههای مختلف با بیانیه هایشان بر تداوم اعتصابات تاکید کرده اند. امروز در دانشگاه سنندج دانشجویان و اساتید در اعتراض به سرکوبگریهای حکومت تجمع داشتند و شعارهای اعتراضی سر دادند. نی‌نوازی در این تحصن توسط یکی از دانشجویان فضای زیبایی از اعتراض را بوجود آورد. دانشجویان دانشکده مکانیک دانشگاه امیرکبیر، هنر اصفهان و دانشکده ادبیات دانشگاه علامه نیز امروز تجمع کردند.
با قدرت گرفتن انقلاب جمهوری اسلامی بر سرکوب و جنایاتش شدت داده است. اعتراضات مردمی تا کنون در ۱۵۵ شهر جریان یافته است. یک موضوع سراسری اعتراضات و اتحاد مردم در سطح سراسری اعتراض علیه سرکوبگری و جنایات حکومت است. شمار کشته شدگان هر روز بیشتر میشود. بنا بر گزارشات منتشر شده تا کنونی تعداد معترضان جان‌باخته تا روز ۳۰ آبان، به ۴۳۴ تن رسید که ۶۰ تن از آنان کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال هستند. بنا بر همین گزارشات طی هفته گذشته بیش از ۷۲ نفر در ایران به دست ماموران سرکوبگر کشته شدند که بیش از ۵۶ نفر از انها در شهرهای کردستان بوده است.
حزب کمونیست کارگری و دیگر احزاب در کردستان برای پنجشنبه سوم آذر در حمایت از مردم کردستان به اعتصاب عمومی و تجمع و اعتراض سراسری در تمام شهرها در سراسر ایران فراخوان داده است. در همین رابطه جمع های جوانان محلات نیز برای این روزها و روزهای بعدی به اعتراضات و اعتصابات سراسری فراخوان داده اند. حزب از همه مردم در سراسر ایران از کارگران و بخش های مختلف کارگری، معلمان، دانشجویان، کسبه و شاغلین بازار در حمایت از مردم کردستان و علیه سرکوب و جنایات رژیم میخواهد که وسیعا به این روز اعتراض و اعتصاب سراسری بپیوندند. اعتصاب عمومی همراه با اعتصاب سراسری کارگران و تجمعات بزرگ و پرجمعیت مردمی جواب محکمی به سرکوبگریها حکومت است. همبستگی های گسترده و تاکنونی مردم در سراسری ایران و در دانشگاه ها نقطه اتکاء مهمی برای تبدیل این روز به یک روز مهم تاریخی در انقلاب است. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۲ آذر ۱۴۰۱، ۲۳ نوامبر ۲۰۲۲