۲۹ آبان: انقلاب در شصت و ششمین روز

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره 142: انقلاب با قدرت به جلو گام برمیدارد. امروز ۲۹ آبان در شهرهای بسیاری و عمدتا در شهرهای کردستان و سیستان و بلوچستان اعتصاب عمومی است و در شهرهای دیگر بخش هایی از بازار و کسبه تعطیل هستند. فضای شهرهایی چون مهاباد، سقز و بوکان پر التهاب است. مردم در جدالی سخت با سرکوبگران هستند و رژیم نیروی سرکوب بسیاری در این شهرها متمرکز کرده است. و دانشگاهها پر خروش هستند.

شب گذشته برق شهر مهاباد را قطع کردند و صدای رگبار و انفجار بلا انقطاع شینده میشد. امروز نیز بالگردهای حکومت بر فراز شهرهای سقز، مهاباد و بوکان در پرواز است. در مهاباد مردم با سرکوبگران درگیرند. در بوکان حتی به داخل منازل مردم شلیک کردند. فضای این شهرها یکپارچه اعتراض و خشم است. در شهرهای دیگر نیز اعتراضات جاری است. امروز همچنین در گلوگرد چغاخور در چهار محال بختیاری جمعیت بسیاری به مناسبت چهلمین روز قتل رشید رشیدی گرد آمدند و شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در لشت نشا در گیلان مردم بنر نماینده مجلس اسلامی در رشت را آتش زدند.
دانشگاههایی که بنا برگزارشات تا کنونی دراعتراض هستند عبارتند از: دانشکده روانشناسی خوارزمی، دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، علوم پزشکی تبریز، دانشگاه آزاد ساری، دانشکده فیزیک و مهندسی دانشگاه پلی‌تکنیک تهران، دانشگاه آزاد تهران واحد سوهانک، دانشگاه آزاد نجف‌آباد اصفهان، دانشکده هنر دانشگاه مازندران، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاه علم و فرهنگ تهران، دانشکده ادبیات دانشگاه علامه. دانشگاه هنر شیراز در اعتراض به کشتارها و سرکوب حکومت برای روزهای ۳۰،۲۹،۲۸ با عنوان" به نام خدای رنگین کمان" به یاد کیان پیرفلک کودک ده ساله ای که به قتل رسید اعلام اعتصاب کرده است. در مرودشت نیز دانشجویان و اساتید با هم در اعتصابند. در دانشگاه رشت نیز دانشجویان و اساتید یکپارچه در اعتصابند.
در این اعتراضات دانشجویان شعار میدهند:"کیان ما رو بردن، جنازه‌اش رو آوردن"، "هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم"، "زن، زندگی، آزادی"، "مرگ بر دیکتاتور" و"علامه بیدار است، ملیکا تنها نیست".
یک محور مهم این اعتراضات مقابله با سرکوبگری ها و دستگیریها و کشتار حکومت است.
زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ آبان ۱۴۰۱ُ، ۲۰ نوامبر۲۰۲۲

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۴۱
۲۹ آبان: کارگران ایران تایر نیز اعتصاب کردند
امروز ۲۹ آذر کارگران ایران تایر دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب از شیفت ۲ در شب گذشته آغاز شد. روز گذشته نیز شیفت ۱ و ۲ از کارخانه ۳ شرکت کروز که بیشتر کارکنان آن زن هستند و قطعات یدکی برای ایران خودرو را تولید میکند دست به اعتصاب زدند و تجمع زدند. این کارخانه سیزده هزار کارگر دارد و در هر بخش آن سه هزار کارگر کار میکنند. قبل از ان نیز در ۲۴ آبان ذوب آهن اصفهان در حال اعتصاب بود. معلمان نیز در اعتراض به کشتار و سرکوبگریهای حکومت برای روزهای ۲۹ و ۳۰ آبان فراخوان به اعتصاب سراسری داده اند.
این تحولات برای کل جامعه امید بخش است و بیانگر این است که اعتصابات سراسری دارد وسعت میگیرد و کارگران و معلمان با قدرت اعتصاباتشان وارد انقلاب میشوند. از سوی دیگر بنا بر اخبار تا کنون اعتصاب عمومی در شهرهای مختلف از جمله در این شهرها در جریان است:"بوکان، مهاباد ، اشنویه، پیرانشهر، سردشت، بانه، مریوان، دیواندرە، دهگلان، سقز، سنندج، قروە، بیجار، کرمانشاه، پاوە، جوانرود، کامیاران، ایلام، سه نقطه اصلی پاساژ امیری و پاساژ سیتی سنتر و پاساژ شریف در شهر نیکشهر در بلوچستان و بخش هایی از بازار در تهران و تبریز. اینها همه در اعتصاب هستند. اعتصابات سراسری یک حلقه مهم در تقویت انقلاب و برای فلج حکومت و زدن ضربه بر پیکر آنست. یک تاکید مهم حزب کمونیست کارگری اعتصابات سراسری و ایجاد شوراهای سازماندهی اعتراضات برای حضور قدرتمند کارگران در انقلاب است. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۹ آبان ۱۴۰۱ُ، ۲۰ نوامبر۲۰۲۲