هشدار به مردم کردستان! دست فرقه های ماجراجو از مبارزه مردم کوتاه!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اخیرا گروهی به نام "ایشتار" كه خود را شاخه نظامی "سازمانده کردستان" معرفی كرده است، مدعی شده که در دفاع از مردم کردستان، در مهاباد سه نفر از نیرهای جمهوری اسلامی را به هلاکت رسانده است. آنها اعلام كرده اند كه در ادامه نیز اقداماتی دیگر از این نوع را تكرار میكنند. در ویدئوهایی که از اعتراضات توده ای در مهاباد منتشر شده است، فیلم تیراندازی یك نفر به طرف نیروهای نظامی هم پخش شده است. پیش از این هشدارهایی مبنی بر حضور مسلح بسیجی ها و مزدوران رژیم در میان مردم معترض و تیراندازی و ... و توطئه جمهوری اسلامی برای منتسب کردن اعتراضات مردمی به دولتها و گروههای مسلح و فراهم کردن زمینه برای سرکوب خونین مردم، داده شده بود.

طی دو ماهه اخیر وزارت اطلاعات و سپاه تلاش كردند با صحنه سازی و "كشف" اسلحه در كردستان، بلوچستان و خوزستان، دستگیری "تیمهای مسلح احزاب" و تبلیغات وسیع حول آن، علاوه بر فراهم کردن زمینه سرکوب خونین اعتراضات مردم، به انشقاق در اعتراضات سراسری مردم برای آزادی و برابری و رفاه دامن زنند. در زاهدان با حمله به مسجد مردم منتسب به سنی و نسبت دادن آن به گروههای داعش عملا كشتار بزرگی را به نام مقابله با گروههای مسلح داعش راه انداخت. همه این اقدامات و توطئه ها یكی پس از دیگری با هوشیاری مردم آزادیخواه، با اعلام همسرنوشتی مردم در سرتاسر ایران در مبارزه خود برای به زیر کشیدن جمهوری اسلامی شكست خورد.
چریکهای "ایشتار" وابسته به هر جریانی باشد یا نباشد، عملا پروژه شكست خورده جمهوری اسلامی و توطئه برای وارد کردن مبارزه سیاسی و توده ای مردم به فاز نظامی را تكمیل کرده و در خدمت این توطئه است. در تاریخ تقابل مبارزه آزادیخواهانه مردم در کردستان با جمهوری اسلامی برای دفاع از انقلاب ۵۷ و دستاوردهای آن، با حمله و لشکر کشی جمهوری اسلامی به کردستان به فاز نظامی کشیده شد، نه توسط مردمی که با تشکیل شوراهای خود در شهرهای مختلف حاکمیت را بدست گرفته بودند. عامل "اغتشاش" و جنگ جمهوری اسلامی بود نه مردم آزادیخواه در کردستان.
مردم آزادیخواه در کردستان نمونه چنین ماجراجویی هایی را در انقلاب سوریه، آوردن اسلحه در میتینگها و تظاهراتهای توده ای با ادعای مشابه "نمایندگی" نفرت مردم از دولت بشار اسد و ...، توسط جریانات اسلامی که بعدها به داعش منتهی شدند، به یاد دارند. اقدامی که سرآغاز تغییر مسیر انقلاب در سوریه و ورود وحوش دیگر، از نیروهای مذهبی و قومی گرفته تا قدرتهای ارتجاعی منطقه و جهانی، به سوریه را باز کرد.
اقدام "چریکهای ایشتار" و صاحبان آن نه تنها غیر مسئولانه، ضد اعتراضات توده ای و آزادیخواهانه مردم است، كه بعلاوه كمك مستقیم به جمهوری اسلامی در توجیه جنایاتی است كه تا كنون و تحت عنوان مبارزه با "عوامل و گروههای وابسته به دول خارجی" و "نیروی مسلح آنان" کرده است. مردم آزادیخواه در کردستان انگشت اتهام را بسوی پ ک ک نشانه گرفته و گروه "ایشتار" را دست ساز پ ك ك و ادامه سیاستها و سنتهای این جریان میدانند. تا اكنون خود پ ك ك رسما و علنا این ادعا را نه قبول و نه رد كرده است.
دفتر كردستان حزب حكمتیست (خط رسمی) مردم كردستان را به هوشیاری بیشتر در مقابل گروه ها و فرقه های ضد اجتماعی، ماجراجو و غیر مسئول فرامیخواند. در این شكی نیست كه جمهوری اسلامی را نهایتا باید با زور سرنگون كرد، شكی نیست مردم ایران و از جمله مردم كردستان حق دارند در مقابل جمهوری اسلامی تا دندان مسلح، با اسلحه از خود دفاع كنند و نهایتا با قیامی مسلحانه آنر سرنگون كنند. اما تحمیل زودرس اسلحه به مبارزات توده ای و وسیع مردم، پروژه ای كه جمهوری اسلامی نتوانست به سرانجام برساند، علیه انقلاب مردم ایران، علیه اعتراضات وسیع و توده ای در كردستان است.
مردم آزادیخواه ایران برای به پیروزی رساندن انقلاب آزادیخواهانه خود نه فقط نیازی به چریکهای "ایشتار" و امثال آن ندارند، که چنین نیروهایی را در مقابل انقلاب خود میدانند و با همان قدرتی که در مقابل نیروی سرکوب جمهوری اسلامی ایستاده اند، در مقابل چنین جریاناتی می ایستند.

دفتر کردستان حزب حکمتیست (خط رسمی)
۱۹ نوامبر ۲۰۲۲