۲۷ آبان: اعتراضات گسترده سراسری و قیامهای شهری

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۳۷: سه روز اعتراضات سراسری در کف خیابانها همراه با اعتصابات عمومی انقلاب را وارد مرحله تازه ای کرده است. در ادامه این تپش انقلاب، مردم در فراخوانهایشان برای امروز و روزهای آتی به تداوم اعتراضات سراسری و اعتصابات عمومی فراخوان داده اند. در این روزها بیش از صد شهر به خیابان آمدند و شب گذشته شمار شهرها بسیار بالاتر از این رقم بود. در این سه روز شهرهای جدیدی به اعتراضات خیابانی پیوستند و دامنه انقلاب به روستاها نیز کشیده شده است.

اکنون در تمام استانها و در شهرهای بسیاری انقلاب جاری است و اعتراضات نه فقط بصورت نقطه ای بلکه توده ای و اجتماعی برگزار میشود. اعتراضات دانشجویان و دانش آموزان مستقیم به خیابان وصل شده و در همه جا مردم محلات را به کنترل در می آورند. نمادهای حکومت را پایین می کشند. به مراکز و پایگاههای حکومتی حمله میکنند و بعضا آنها را تصرف میکنند و در بسیاری از شهرهای بزرگ با شکلی از قیامهای شهری روبروییم. از جمله در سنندج بدنبال یک روز بزرگ اعتراضی در ۲۶ آبان امروز مردم از بامداد در خیابان هستند. با نیروهای حکومت درگیر شده و مناطق مختلف شهر را در دست دارند. در سقز مردم در خیابانها آتش به پا کرده، محلات را به کنترل درآورده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر میدهند. در روستای کوله‌ساره در کردستان و روستای ننله در نزدیکی سنندج و روستای هندیمن در کامیاران نیز مردم با شعار"ژن ژیان آزادی" به خیابان آمدند.در جیرفت کرمان مردم به خیابان آمده اند.و با نیروهای سرکوب درگیرند و سرکوبگران به مردم تیراندازی کردند.
حکومت سرکوب و کشتار میکند، و جنایاتش بیش ازبیش بر خشم و نفرت مردم دامن زده و شهرهای مختلفی را به قیام کشیده است. برای مثال امروز مراسم های بزرگی برای یادبود عزیزانی که بدست جانیان اسلامی به قتل رسیده اند در شهرهای تبریز، ایذه، مهاباد، سمیرم ، کامیاران، بوکان، کرمانشاه، دشتی و قزوین برگزار شده که جمعیت شرکت کننده در آنها عظیم و گسترده بود. در تبریز مردم بسیاری در مراسم خاکسپاری آیلار حقی تجمع کردند و جمعیت شعار میدادند: "توپ، تانک، فشفشه، آخوند باید گم بشه"، "می کشم، می کشم، آن که خواهرم را کشت"، . آیلار حقی دانشجوی پزشکی دانشگاه آزاد تبریز در روز ۲۵ آبان با شلیک مستقیم گلوله ساچمه‌ای به سر از فاصله نزدیک جان خود را از دست داد و طبق خبرها به نقل از دایی آیدین گفته بودند که جسدش را به این شرط تحویل خانواده می‌دهند که به مردم بگویند از بلندی افتاده است. روز گذشته دو جوان در تبریز علاوه بر آیلار حقی، علیه عراقی نیز بە دست جنایتکاران رژیم به قتل رسیدند و امروز حکومت تمامی راههای منتهی به گورستان وادی رحمت را بست تا از پیوستن مردم به مراسم خاکسپاری آیلار جلوگیری کند. از سوی دیگرسرکوبگران حکومت شرکت کنندگان در مراسم آیلار را محاصره کرده و بر فراز آسمان هلی کوپترهایشان در حرکت بود. مردم نیز خشمگین و یکپارچه فریاد میزدند :ما همه آیلار هستیم بجنگ تا بجنگیم
دراین روز در مهاباد نیز مراسم خاکسپاری آزاد حسین پور برگزار بود. مردم بسیاری در این مراسم شرکت کردند. مردم کف میزدند و فریاد میزدند و شعارهای ضد حکومتی سر میدادند. مردم با نیروهای سرکوب درگیر شده و آنها را فراری دادند و طبق خبرها پایگاه بسیج انصار (وابسته به سپاه)، را به تصرف در آوردند. در این شهر مردم همچنین خودروی نیروی سرکوب را آتش زدند. در شهرستان سمیرم نیز مراسم خاکسپاری مراد بهرامیان، علی عباسی قشقایی و مسلم هوشنگی قشقایی که دو شب پیش به قتل رسید بودند با تظاهرات برگزار شد و مردم بسیاری شرکت داشتند و جمعیت با خشم و نفرت شعارهای اعتراضی میدادند. در این شهر مردم تا شب هنگام در خیابانها ماندند. مراد بهرامیان دومین نفری است که در این شهر بدست جانیان اسلامی به قتل رسیده است. همچنین درایذه مراسم خاکسپاری کودکی ده ساله به اسم کیان پیرفلک جریان یافت و مردم جمهوری اسلامی را به عنوان قاتل کیان محکوم کردند و علیه سران حکومت شعار دادند. در این مراسم جمعیت بزرگی شرکت داشتند و شعار میدادند: "حکومت کودک کش نمیخوایم، نمیخوایم"، "بسیجی، سپاهی، داعش ما شمائی". در ایذه همچنین مراسم یادبود آرتین رحمانی کودک ۱۳ ساله بود که بدست جنایتکاران رژیم در ۲۵ آبان به قتل رسید. جمعیت شعار مرگ بر خامنه ای سر میداد و زنان روسری‌های خود را برگرفته و با ساز و رقص بختیاری سوگواری می‌کنند. بعلاوه در کامیاران خانواده فواد محمدی همراه با مردم به مزار او در روستان ماویان رفتند و با شعار دهی و همخوانی سرود فریاد اعتراضشان را بلند کردند. فواد محمدی در ۲۶ آبان با حضور جمعیت بزرگی از مردم به خاک سپرده شد.
در بوکان هم مراسم خاکسپاری غفور مولودی بود و روز قبلش مراسم محمد حسن زاده خاکسپاری شد و و جمعیت بزرگی از مردم در آن شرکت کرده بودند، امروز مردم خشمگین در این شهر به خیابانها آمدند و محلات مختلف را دوباره در کنترل خود در آوردند. در قزوین نیز در مراسم سوم یادبود سپهر اسماعیلی مردم زیادی جمع شدند و شعار "آزادی آزادی آزادی" سر دادند. امروز در شهر صحنه در کرمانشاه مردم در آرامگاه خلیل عالی نژاد تجمع با شکوهی بر پا کردند و یاد او را گرامی داشتند. امروز در شهر دشتی از توابع شهرستان پارسیان نیز مراسم خاکسپاری حامد ملایی که شب گذشته با گلوله‌ی نیروهای امنیتی کشته شد برگزار شد و جمعیت زیادی در آن شرکت داشت. در مشهد هم در چهلمین روز قبل ابوالفضل آدینه‌زاده نوجوان ۱۶ ساله مردم زیادی جمع شدند و دست به اعتراض زدند.
از سوی دیگر امروز اعتراضات خیابانی بسیار گسترده ابعاد توده ای تری بخود گرفته بود. علاوه بر شهرهایی که نام بردیم امروز همچنین در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان در زاهدان، چابهار، تفتان، راسک، خاش، پهره، پیشن، ایرانشهر، سراوان، نوک‌آباد و جکیگور در سیستان و بلوچستان مردم به خیابان آمدند و با خشم شعارهای ضد حکومتی سر دادند. در زاهدان سیل جمعیت در خیابان در حرکت بود و در جکیگور مردم در شهر راهپیمایی کردند خیابان را بستند و بنر نوشته ای با مضمون "مولانا کوهی آزاد باید گردد" را در جلوی صف خود در دست داشتند. در شیراز نیز مردم به خیابان آمده و پایگاه بسیج را آتش زدند. همچنین در سر پل ذهاب نیز مردم به خیابان آمده و صدای اعتراضشان را بلند کردند.
امروز نیز مثل روزهای دیگرمردم در شهرهای مختلف نمادهای حکومت را پایین کشیده و مورد حمله قرار دادند. در خمین مردم با آتش زدن به خانه خمینی این جلاد بینانگزار جهنم جمهوری اسلامی بار دیگر حکم به نابودی حکومت دادند و این خبر انعکاس وسیعی در رسانه های بین المللی پیدا کرد. در خوراسگان اصفهان جمع بزرگی از مردم با شعار مرگ بر این دولت مردم فریب به خیابان آمدند. در شهربابک کرمان مردم به خیابان آمده و شعار اعتراضی سر دادند. در مریوان نیز مردم به خیابان آمده و آتش به پا کرده و راهبندان ایجاد کرده اند. در ‏بامداد امروز نیز مردم تویسرکان با کوکتل آبان دفتر امام جمعه را هدف قرار دادند و به آتش کشیدند. در ساری جوانان با کوکتل کلانتری رژیم را مورد حمله قرار دادند. درشهرهای خوی، پیرانشهر، بابل، جوانرود، مرودشت، اردبیل دیواندره، بیجار، قشم، ایوانکی - سمنان و ایلام هم شاهد اعتراضات و بعضا حضور گسترده مردم در خیابانها بودیم. در پاوه خیابانها در تصرف مردم است و محلات مختلف تهران نیز مثل شبهای گذشته از جمله در ستارخان، و شهرزیبا تظاهرات و شعاردهی در جریان است و جوانان بنر تبلیغات جام جهانی را به آتش کشیدند. خبرها از کشته شدن شمار دیگری از مردم معترض در این سه روز گزارش میدهد از جمله شب گذشته حمید رضا روحی جوان ۲۰ سال دانشجوی دانشکده عمران دانشگاه آزاد شهر قدس با شلیک ماموران حکومت به قتل رسید. امروز جمعه ۲۷ آبان محمد احمدی گاگش ۴۳ ساله در مهاباد مورد هدف گلوله جانیان اسلامی قرار گرفت. و آرشیا سلطانیه کودک ۱۲ ساله‌ در زنجان در ۲۵ آبان به قتل رسید. مصطفی شعبانی هم در بوکان در ۲۶ آبان کشته شد.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ آبان ۱۴۰۱ُ، ۱۸ نوامبر۲۰۲۲