۱۲ آبان یک روز پر طپش و فراموش نشدنی در انقلاب علیه جمهوری اسلامی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۰۵: تظاهرات شبانه در محلات متعددی در تهران، مشهد، بانه، مریوان، کامیاران، انزلی، رشت،‌ محلات متعددی در کرج، محلات متعددی از قزوین، مشهد، بیجار، بندرانزلی، ارومیه، لاهیجان، اهواز، قصرشیرین، اسلام آباد، فسا، فولاد شهر، و خرم آباد. امروز روز تظاهراتهای پرشمار در شهرهای مختلف بود و اعتراضات شبانه نیز با جمعیت وسیعتری برپا شد. در این روز در بسیاری از شهرها از جمله در کرج، آمل،‌ اسلام آباد، فولادشهر،‌ مهاباد،‌ شیراز، اراک،‌ قزوین،‌ ارومیه،‌ انزلی،‌ و رشت شاهد برگزاری مراسم هایی بزرگ برای گرامیداشت یاد جانباختگان اعتراضات مردمی بودیم.

در بسیاری از شهرها مردم با نیروهای سرکوب حکومت درگیر شدند، نمادهای حکومت را پایین کشیدند، محلاتی از شهرها را در کنترل خود گرفتند، .به نیروهای سرکوب حمله ور شدند و خودروهایشان را به آتش کشیدند. به این ترتیب امروز به یکی از روزهای فراموش نشدنی انقلاب تبدیل شد. مردم جواب محکمی به سرکوب و جنایتگری حکومت داده و عزم خود را برای پایان دادن به جهنم جمهوری اسلامی بیش از پیش به نمایش گذاشتند.

تظاهراتهای شبانه در محلات بیشتری در تهران همچون خزانه، سعادت آباد، اکباتان، صادقیه ولیعصر، نارمک،‌ نازی آباد، آریاشهر، بلوار فردوس، تهرانپارس و شهرهایی چون بانه، مریوان، کامیاران، انزلی، رشت،‌ و محلات متعددی در کرج، محلات متعددی از قزوین، مشهد، بیجار، بندرانزلی، ارومیه، لاهیجان، اهواز، قصرشیرین، اسلام آباد، فسا، فولاد شهر، و خرم آباد به جریان افتاد و شعارهای ضد حکومتی در همه جا طنین انداخته بود. مردم فریاد میزدند مرگ بر دیکتاتور، و زن، زندگی ، آزادی و مردم بر خامنه ای و اینهمه سال جنایت مرگ بر این ولایت.

در ایستگاه تئاتر شهر نیز مردم شعار مرگ بر خامنه ای سر دادند. در اهواز در محله زیتون کارمندی مردم با ایجاد راهبندان و بوقهای ممتد دست به اعتراض زدند. در ارومیه مردم در محلات مختلفی کنترل را بدست گرفته اند و در لاهیجان مردم با نیروی سرکوب درگیر شدند و بنا بر خبرها جوانی به نام عرفان زمانی با شلیک نیروی سرکوب جان باخته است. در بندر انزلی امروز چهلمین روز قتل امیر نوروزی بود و تا دیر وقت مردم در خیابان بودند. در شیراز مراسم یکی از جانباختگان بنام رضا حقیقت نژاد بود و جمعیت بزرگی از مردم شرکت کردند. در قصرشیرین در هفتمین روز قتل افشین آشام مردم بسیاری یاد او را گرامی داشتند و شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای، مرگ بر بسیجی سر دادند. در چالوس چهلمین روز قتل حسین شمس بود و در آرامستان یوسف‌رضا - از ورود مردم ممانعت شد و مردم علیه سرکوبگران شعار دادند. در فولاد شهر امروز در چهلم قتل مهسا موگویی مردم بسیاری جمع شدند و بعد از مراسم شهر یکپارچه اعتراض و تظاهرات و درگیری با سرکوبگران بود. در این روز متاسفانه یک زن با شلیک گلوله سرکوبگران جانباخت. مردم خشمگین تا شب در خیابان مانده و محلات مختلف را در کنترل گرفتند و نیروهای سرکوب را فراری دادند. در اسلام آباد غرب در کردستان؛ در چهلمین روز قتل سعید محمدی جمعیت زیادی گرد آمدند و یاد او را گرامی داشتند. در رشت نیز مردم به خیابان آمده و با نیروهای سرکوب درگیر شدند.

از دیگر شعارهای اعتراضات مردمی امروز عبارت بودند از: "هیز تویی هرزه تویی زن آزاده منم"، " توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه"، "مرگ بر دیکتاتور"، "آزادی، آزادی، آزادی"، " خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله"، "مرگ بر خامنه ای"

بدین ترتیب هزاران نفر از مردم امروز با جسارت و از خود گذشتگی یک روز فراموش نشدنی دیگر را در انقلاب زن زندگی آزادی رقم زدند و حکومت اسلامی را گامی دیگر به سرنگونی نزدیک کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ آبان ۱۴۰۱ُ، ۳ نوامبر۲۰۲۲

tel:00447435562462
tel:00447435562462

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۱۰۳

تظاهرات مردم خشمگین در مراسم جانباختگان اعتراضات اخیر

کرج، آمل، قزوین، فولاد شهر، مهاباد، اراک، ارومیه

امروز ۱۲ آبان چهل روز از قتل حدیث نجفی دختر جوان ۲۰ ساله ای که در جریان اعتراضات مردمی در سی ام شهریورماه، بر اثر اصابت سه گلوله نیروهای سرکوب حکومت جان باخت، میگذرد. شیرین نجفی مادر وی بعد از قتل فرزندش با پخش ویدئویی در مدیای اجتماعی گفت که دخترش در اعتراض به آنچه بر مهسا امینی گذشت و در مخالفت با حجاب اجباری به خیابان رفته بود و به قتل رسید. همچنین سارینا اسماعیل زاده نوجوان ۱۶ ساله ای بود که در جریان اعتراضات در مهردشت کرج در یکم مهرماه پس از ضرب و شتم شدید با باتوم در ناحیه سر، توسط نیروهای امنیتی جان خود را از دست داد. امروز مردم کرج یاد حدیث نجفی و سارینا اسماعیل زاده را گرامی داشتند و با نیروهای سرکوب و منفور حکومت درگیر شدند.

در این روز خودروهای بسیاری برای شرکت در مراسم یادبود او به سمت گورستان بهشت سکینه در کرج حرکت کردند. نیروهای سرکوب راه های منتهی به این گورستان را مسدود کردند تا مانع ورود مردم به مراسم شوند. در مقابل مردم نیز با بستن اتوبان قزوین کرج راه را به روی سرکوبگران بستند. در مسیر راه بهشت سکینه ترافیک سنگینی شکل گرفت و خودروها با بوق های ممتد صدای اعتراض خود را بلند کردند. سرانجام مردم بسیاری با پیاده روی خود را به محل بهشت سکینه رساندند و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. از مسیرهای اطراف جمعیت زیادی بسوی این مراسم در حرکتند و هر لحظه شمار بیشتری وارد میشوند. نیروهای سرکوب ورودی بهشت سکینه را بستند. مردمی که بسوی بهشت سکینه در حرکت بودند وسط اتوبان جمع شدند و با شعار دادن یاد حدیث نجفی و سارینا را گرامی داشتند. سرانجام سیل جمعیت توانست با عقب راندن سرکوبگران ورودی بهشت سکینه را بگشاید. در این مراسم جمعیت شعار میدادند: "مرگ بر دیکتاتور"، "خامنه‌ای قاتله ولایتش باطله"، "زن آزاده منم، هیز تویی، هرزه تویی"، "آزادی آزادی آزادی"، "مرگ بر خامنه ای"، و "حکومت کودک کش نمیخوایم، نمیخوایم". در اراک نیز امروز جمعیت بزرگی از مردم در هفتمین روز قتل مهرشاد شهیدی که به دست آدمکشان جمهوری اسلامی به قتل رسید گرد آمدند و با شعارهای "بترسید بترسید ما همه باهم هستیم"، "این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت"، و "آزادی، آزادی، آزادی" عزم خود را برای سرنگونی این حکومت به نمایش گذاشتند.

امروز همچنین در فولادشهر اصفهان در چهلمین روز قتل مهسا موگویی، در قزوین در چهلمین روز قتل جواد حیدری، در آمل در چهلمین روز قتل غزاله چلاوی و در مهاباد در هفتمین روز قتل فرشته احمدی که در روز پنجم آبان با گلوله کشته شده، جمیعت های بزرگی از مردم گرد آمدند و علیه حکومت شعار دادند و سرود انقلاب سردادند. از جمله جمعیت شعار میدادند" توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه"، "مرگ بر دیکتاتور"، "خامنه ای قاتله، ولایتش باطله، مرگ بر خامنه ای.. همچنین روز گذشته در ارومیه در چهلمین روز به قتل رسیدن نسیم صدقی دختر جوان ۲۳ ساله که با شلیک گلوله سرکوبگران جان باخت، مردم وسیعا تجمع و تظاهرات کردند. در این روز جو شهر بشدت امنیتی بود کشتار و جنایات رژیم بر خشم مردم شدت بیشتری داده و اعتراضات را گسترش داده است.

یادبود یاد جان باختگان به محل تجمعات بزرگ مردمی و تجدید عهد آنها برای گسترش انقلاب و سرنگونی حکومت جنایتکار اسلامی و پایان دادن به این توحش وبربریت تبدیل شده است. انقلاب برای رهایی از شر جهنم جمهوری اسلامی با قدرت به جلو گام بر میدارد. انقلابی زنانه که انسانیت را فریاد میزند. زنده باد انقلاب.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ آبان ۱۴۰۱ُ، ۳ نوامبر۲۰۲۲