پیام حمایت حزب کمونیست کارگری کردستان به توده های بپا خاسته شهرهای ایران

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

مردم آزادیخواه ایران! قتل مهسا امینی به دست جلادان جمهوری اسلامی جرقه ای شد تا یک خیزش بزرگ توده ای را در بیشتر شهرهای ایران برعلیه حاکمیت ستمگر و ضد انسانی جمهوری اسلامی سرمایه را شعله ور کند و همچنین باعث ایجاد یک همبستگی بزرگ جامعه جهانی در برابر جرم و جنایت جمهوری اسلامی و ستمی که بر زنان روا می دارد را ایجاد کرده است. مطمئناً این خیزش توده ای، هیچ رنگ و بوی قومی و مذهبی را با خود ندارد و آزادی زنان را از زیر چنگ قانون و شریعت اسلامی را نقطه اتکای خود و پرچم آزادی و برابری قرار داده است ، جنبش و عملی بی نظیر و انقلابی است که در یک ماه گذشته نه تنها کاخ ارتجاع اسلامی در ایران را به لرزه در آورده است، بلکه پایه های اصلی ایدئولوژی و کل اسلام سیاسی و دولتهای مرتجع منطقه را زیر فشار خود قرار داده و امید به تغییر و نجات از این وضعیت را در دل انسان ها کاشته است.

به همین دلیل حزب ما و مردم آزادیخواه کردستان با چشمی پر از امید به این خیزش می نگرد و این جنبش را بخشی از مبارزه کمونیست ها و طبقه كارگر كردستان در راستای رسیدن به آزادی و برابری میداند. حزب ما چه در داخل کردستان و چه در خارج از کشور لحظه به لحظه در کنار شما ایستاده است و برای همبستگی و حمایت بیشتر از اعتراضاتتان در تلاش است.

زنان، دختران و جوانان انقلابی!
اگر شما از تهران تا سنندج و دیگر شهرهای ایران متحد و یکپارچه صدای آزادی و برابری طلبی را بلند کرده‌اید و با از سر برداشتن روسری ها و سوزاندن آن، پیام خود را به جامعه جهانی رساندید و دیگر نمی خواهید بیش از این زیر سایه شریعت اسلامی زندگی کنید. اگر شما به آینده‌ای روشن و شایسته انسان چشم دوخته اید و حاکمیت ضد انسانی جمهوری اسلامی را به لرزه انداخته اید، با این مبارزه و این خیزش اعتراضی، خشم آحاد طبقه كارگر و همه اقشار جامعه و مردم ستمدیده ایران را به یک خیزش انقلابی امید بخش برای به زیر کشیدن حاکمیت ضد انسانی اسلامی در ایران و بنیاد نهادن یک جامعه انسانی و بدور ازبی حقوقی و استثمار و هرگونه تبعیضی تغییر داده اید. این خیزش تلاشی است به منظور تغییر و گذشتن از هر نوع تمکینی به احکام آخوند و اسلام.
در کردستان، زنان و دختران با جسارت روسری های خود را پرت کرده و سوزاندند، دانشجویی فریاد می زد "کردستان گورستان فاشیستان"، کارگران نفت و پتروشیمی اعلام کردند قتل مهسا یک قتل سازمان یافته دولتی است و نباید بی پاسخ بماند. اعتصاب و اعتراض معلمان، دانشجویان و بازنشستگان و غیره نه تنها سندی است بر این ادعا، بلکه نشانه ایست از عزم و اراده ای بزرگ و متحدانه که مستلزم ستایش و قدردانی ما و تمامی آزادیخواهان دنیاست. تلاش های جمهوری اسلامی برای به خون کشیدن اعتراضات و این شیوه از سرکوب و کشتار، دستگیری و زندانی کردن و میلیتاریزه کردن شهرها نیز سند دیگریست بر این واقعیت که رژیم توانایی و قابلیتهای این خیزش را دیده و به شدت ترسیده است و افق سرنگونی را در برابر خود میبیند.
اما اگر ترس سرتاپای رژیم را فرا گرفته است، اگر خیزش یک ماهه زنان، دختران و مردم معترض و ستمدیده، درها را به روی تغییرات گشوده است، اما هنوز اول کار است هنوز باید آتشفشان اعتراضات شما از اینی که هست شعله ور تر شود، باید کارگران و توده های ستمدیده و تمامی کسانی که خواستار تغییر در جامعه ایران هستند به این اعتراضات ملحق شوند، باید مراکز شهرها، کارگاه و مراکز صنعتی، دانشگاه و محلات به میدان اعتراض رادیکال و انقلابی و متعهدانه توده‌ای تبدیل شود.
باید صفوف خودمان را از طریق شورا، کمیته و انجمن های انقلابی سازمان دهیم، ضمن ادامه کاری اعتراضات، به فکر کنترل و اداره جامعه باشیم، باید رهبران و فعالین این اعتراضات با دیدی روشن به آینده جامعه نگاه کنند و از هم اکنون به منظور بنیاد نهادن یک نظام و سیستم که آزادی و برابری را برای همه تضمین کند تلاش کنند. از همه مهمتر اینکه هر خیزش انقلابی بدون افق روشن برای آینده و بدون ایجاد سیستمی که به تبعیض طبقاتی، تبعیض جنسی پایان دهد و دست سرکوب و زندان و بی حقوقی را از جامعه کوتاه کند، حتی اگر بتواند رژیم را سرنگون کند ولی هنوز این فرصت را به جریانات بورژوازی خواهد داد تا دستاوردهای مبارزه و انقلاب توده ها را دزدیده و دوباره جامعه را به همان شرایط قبلی که در خدمت طبقه سرمایه دار و احزابشان به کار گیرد. بنابراین لازم است صفوف خود را سازماندهی و زیر افق و پرچم سوسیالیزم جمع شویم تا نقطه اتمامی به حاکمیت بیش از چهار دهه رژیم جمهوری اسلامی سرمایه بگذاریم و با اراده خودمان و بر خرابه های آن، سیستمی را بنیاد دهیم که آزادی، برابری و رفاه را برای همگان تضمین کند.

کارگران و مردم آزادیخواه ایران!
زنان، جوانان و دانشجویان به پاخواسته!
اگر ماندن زیر سایه حاکمیت شرع و اسلام جز کشتن مهسا ها و بردگی زنان و بی حقوقی ثمره دیگری ندارد، اگر ماندن زیر سایه جمهوری اسلامی ایران جز قربانی دادن، بیکاری، فقر و فلاکت، سرکوب و زندان و صدها درد و بلای دیگر، ثمری دیگری ندارد، بنابراین بیایید با نیروی متحد خودمان دم و دستگاه های این حاکمیت ضد انسانی را برای همیشه به زیر بکشیم، بیایید با صفوف متحد و سازماندهی شده خودمان، با هماهنگی کردن قدرت و اراده در محل کار و زندگی، خیابان و کارخانه، دانشگاه و محلات را به مکانی برای اجرای قانون و سنتهای انسانی و برابری طلبانه و تضمین تمامی آزادی های فردی و مدنی بدل کنیم و تمامی دستگاه پلیس و سرکوب و بروکراسی را برچینیم و قوانینی که با خواست و حقوق انسانی همخوانی ندارد را به زباله دان تاریخ بسپاریم. لازم است تمامی زندانیان سیاسی آزاد شوند و آزادی سیاسی و فضای آزادی‌خواهانه که ضامن فعالیت و تلاش آزادانه است را برپا داریم.
ادامه کاری مبارزه و حفظ قدرت اتحادمان، توده ای تر کردن اعتراضات و هماهنگ کردن جنبش‌های انقلابی با همدیگر و تلاش برای سازماندهی در این راستا و سازماندهی تجمعات و ایجاد شوراها به منظور کنترل و اداره محلات، کارگاه و کارخانه و مراکز در تمامی نقاطی که توازن قوا اجازه می دهد ... تا در دست گرفتن و جایگزین کردن قوانین آزادی خواهانه و تضمین آزادی سیاسی و حقوق فردی و مدنی، بالا بردن آمادگی لازم برای دفاع از دستاوردها و روبرو شدن با نقشه و پلان رژیم و نیروهای ضد شورش یکی دیگر از قدم های سرنوشت سازیست برای حفاظت از دستاوردها و پیشروی های تاکنونی و تضمینی برای پیشروی های آینده.

حزب کمونیست کارگری کردستان تلاش جسورانه مبارزاتی شما را ارج می نهد و با تمامی توان همبستگی خود را با شما و خواسته هایتان اعلام می دارد و در کنارتان خواهد بود.
حزب کمونیست کارگری کردستان

٢٢/١٠/٢٠٢٢
* اصل پیام به زبان كردی است، رفیق آسو سهامی آنرا به زبان فارسی ترجمه كرده است