اعتصاب کارگران تراکتور سازی تبریز، اعتراضات دانش آموزان، اعتراضات شبانه

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: شماره ۸۲: امروز سوم آبانماه کارگران شرکت موتورسازان تراکتورسازیِ تبریز برای دومین روز دست به اعتصاب زدند. اعتراض این کارگران به سطح نازل حقوقهاست و خواست آنها افزایش دستمزدهاست. این کارگران ماه گذشته نیز با همین مطالبات دست به اعتصاب زده بودند. اعتصابات و اعتراضات کارگری برای مطالبات انباشته شده همزمان با خیزش سراسری بسیار مهم است و باید آنرا گسترش داد.

امروز دانش آموزان در شهرهای سقز، سنندج، مشهد و رشت به خیابان آمدند و با تظاهرات و کف زدن و شعار های ضد حکومتی اعتراض کردند. دانش آموزان در این اعتراضات شعار میدادند: آزادی آزادی آزادی، ژن ژیان آزادی، و دانش آموز می‌میرد ذلت نمی‌پذیرد.
دانش آموزان در سنندج با آهنگ "برای" فضای جالبی از اعتراض را شکل دادند. صحنه زیبای دیگر از اعتراضات رقص شبانه زنان در خیابان وحمایت مردم از آنها بود. امشب همچنین شعارهای شبانه در تهران و شهرهای دیگر جریان یافت.
فردا در چهلمین روز درگذشت مهسا امینی برای اعتراضات سراسری در ایران و در کشورهای مختلف فراخوان داده شده است. در همین راستا جمعی از راهبران متروی تهران و حومه طی بیانیه ای ضمن بیان مراتب تسلیت خود به خانواده های داغداراعلام کردند که مثل همیشه و با تمام توان در کنار مردم هستند. در این بیانیه راهبران متروی تهران اعتراض شدید خود را به قتل تعداد زیادی از مردم و بازداشت فعالان سیاسی، کارگران، هنرمندان، معلمان، دانشجویان، دانش‌آموزان اعلام کردند.
همبستگی های جهانی هر روز گسترده تر میشود. روز ۲۵ مهر اتحادیه های کارگری سوئد، طی نامه ای مشترک به احمد معصومی‌فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئد همبستگی خود را با مبارزات مردم در ایران اعلام کردندد. این نامه با امضای یوران آریوس، سوزانا گیدئونسون و ترز سوانستروم از جانب اتحادیه سراسری کارگران سوئد (LO)، کنفدراسیون کارمندان حرفه‌ای سوئد (TCO) و کنفدراسیون انجمن‌های حرفه‌ای سوئد (SACO) در بر گیرنده بیش از ۳میلیون کارگر نوشته شده است. در این نامه این اتحادیه ها مراتب نگرانی عمیق خود را نسبت به خشونت مقامات ایرانی و تداوم وحشیگری علیه مردم ایران اعلام کرده اند. این اتحادیه ها همچنین دستگیریهای اخیر فعالین اتحادیه های کارگری ایران را به شدت محکوم کرده و بر خواست آزادی تمامی بازداشت شدگان تاکید کرده اند. با قدرت همبستگی های جهانی و انقلاب مردم تمامی دولتها را به پای بایکوت جهانی جمهوری اسلامی خواهیم کشاند.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۳ آبان۱۴۰۱، ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲

خیزش های مردمی: شماره ۸۱
سوم آبان اعتراضات گسترده دانشجویان
دانشجویان دیوار آپارتاید جنسی را می شکنند
دانشجویان در صد و ده دانشگاه همچنان هر روز در اعتراض هستند. از جمله امروز دانشجویان در این دانشگاهها تجمع و تظاهرات و اعتراض داشتند: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه قم، اهواز، امیرآباد تهران، هنرهای زیبای تهران، دانشگاه آزاد تهران پونک، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی اردبیل، دانشگاه دخترانه فنی و حرفه ای کرج، فنی حرفه ای واحد دختران کرج، شریف، علامه طباطبایی، دانشگاه دخترانه فنی حرفه ای، دانشکده ولی‌عصر شمسی‌پور، دانشکده تهران جنوب، دانشگاه الزهرا تهران، دانشگاه فنی حرفه‌ای ۱۷شهریور،
در این روز در دانشگاه قم دانشجویان دست به تجمع زدند و با حراست درگیر شدند. در دانشگاه اهواز دانشجویان با فریاد بسیجی جیره خور، آخرشه کم بخور دست به تجمع زدند. دانشجویان دانشگاه قم و دانشجویان علامه طباطبایی در تجمع خود شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در دانشگاه آزاد واحد جنوب دانشجویان تجمع کردند و با سرکوبگران درگیر شدند.
بدنبال کمپین بر گرفتن حجاب ها و حجاب سوزان در صحن دانشگاهها و خیابانها، یک کارزار دانشجویان جمع کردن بساط جداسازی جنسیتی در دانشگاهها است. در این روز دانشجویان در دانشگاههای فردوسی و دانشگاه فنی امیر آباد، هنرهای زیبا، علوم پزشکی اردبیل دیوار تفکیک جنسیتی را شکستند و با هم وارد سلف دانشگاه شدند. در دانشگاه هنرهای زیبای تهران دانشجویان دختر و پسر با خوردن غذا در محوطه دانشکده سد تفکیک جنسیتی را شکستند. در رابطه با همین موضوع دانشجویان دختر و پسر در حیات دانشگاه شریف غذای خود را در کنار هم صرف کردند و عادل فردوسی پور یکی از استادان دانشگاه این حرکت اعتراضی را همراهی کرد. امروز دانشجویان دانشکده ولی‌عصر شمسی‌پور و تهران جنوب در خیابان دماوند و میدان امام حسین تجمع داشتند. و اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد تهران به خیابان کشیده شده و آنها خیابان را بستند. مردم در خیابان امام حسین تهران نیز از دانشجویان حمایت کرده و از آنها خواستند که اعتراضشان را به خیابان بکشانند.
فردا ۴ آبان روز اعتراضات سراسری در تمام شهرها در دانشگاهها و در کف خیابان است.

نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۳ آبان۱۴۰۱، ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462