امان‌پور درخواست رئیسی برای سر‌کردن روسری را رد کرد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

کریستین امان‌پور، گزارشگر سرشناس شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، صبح روز پنجشنبه در رشته توییتی نوشت مصاحبه او با ابراهیم رئیسی به دلیل خودداری‌اش از داشتن روسری لغو شده است. به گفته خانم امان‌پور، برای این گفت‌وگو هفته‌ها برنامه‌ریزی و ساعت‌ها صرف راه‌اندازی تجهیزات مربوط به ترجمه، چراغ‌ها، و دوربین‌ها، شده بود.این گزارشگر سرشناس نوشته است با گذشت ۴۰ دقیقه از زمان مقرر شروع مصاحبه و حاضر نشدن ابراهیم رئیسی، یکی از دستیاران او به خانم امان‌پور گفت شرط ابراهیم رئیسی برای مصاحبه این است که او روسری سر کند زیرا محرم و صفر است.

این گزارشگر سی‌ان‌ان ضمن خودداری از پذیرش این شرط به دستیار ابراهیم رئیسی یادآور می‌شود که در نیویورک چنین قانون یا سنتی وجود ندارد و اینکه هیچ یک از روسای جمهوری پیشین ایران در گذشته چنین شرطی را نگذاشته‌اند.

دستیار رئیسی استدلال می‌کند «به نشانه احترام» و «وضعیت در ایران» خانم امان‌پور باید روسری بپوشد که در پاسخ، کریستیان امان‌پور این «شرط بی‌سابقه و غیرمنتظره» را رد می‌کند و مصاحبه لغو می‌شود.

در روزهای اخیر، شهرهای مختلف ایران صحنه تظاهراتی گسترده بوده که جرقه آن در اعتراض به مرگ مهسا امینی، دختر ۲۲ ساله سقزی، پس از بازداشت او توسط نیروهای گشت ارشاد جمهوری اسلامی بود.

معترضان با انتقاد از جمهوری اسلامی شعارهای مختلف از جمله «زن، زندگی، آزادی» سر می‌دهند.
https://ir.voanews.com/a/cnn-christiane-amanpour-interview-with-ebrahim-raisi-cancelled/6758463.html