بازی با جان اپوزیسیون توسط دولت ترکیه و ناتو ممنوع!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اطلاعیه تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری – حکمتیست: بحران و جنگ در اکراین، بهانه ای برای دولتهای سوئد و فنلاند شد که رسما تقاضای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی ناتو کردند. در پی تقاضای این دو کشور از یک طرف روسیه ارسال گاز خود را به فنلاند متوقف نمود و از طرف دیگر اردوغان رئیس جمهور دولت تروریستی ترکیه موافقت خود را مشروط بر آن کرده است که دولتهای سوئد و فنلاند همبستگی کامل خود را در "مبارزه بر علیه تروریسم" حکومت اردوغان نشان دهند.

بمعنای دیگر تا زمانیکه دولتهای سوئد و فنلاند، به حمایت از اپوزیسیون ترکیه بپردازند ، آنان را پناه داده و به حکومت ترکیه استرداد نکنند، دولت ترکیه با عضویت این دو کشور در ناتو مخالفت خواهد کرد. در پی این اختلافات اردوغان با دبیرکل ناتو، آقای استولتنبرگ مکالمه تلفنی داشته است که در سرویس پیام کوتاه توییتر درباره گفتگوی تلفنی، آقای استولتنبرگ با رئیس جمهور ترکیه چنین اظهار نظر کرده است: "ما موافقیم که نگرانی های امنیتی همه متحدان باید در نظر گرفته شود و گفت و گوها باید برای یافتن راه حل ادامه یابد". رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز شنبه بیست و یکم ماه مه 2022 همچنین با همتای فنلاندی خود، ساولی نینیستو و نخست وزیر سوئد، ماگدالنا اندرسون تلفنی گفتگو کرده است. به گفته خبرگزاری رویترز، اردوغان در این گفتگو تاکید کرده است که "در روح ائتلاف ناتو نادیده گرفتن سازمان‌های تروریستی که تهدیدی برای یک عضو ناتو می توانند باشند، نیست." برخلاف پروپاگاند اردوغان، ناتو مظهر و تجسم تروریسم دولتی آمریکا و متحدانش است که مورد نفرت بشریت مترقی است . دولتهای سوئد و فنلاند با پیوستن به آن از این ببعد علنی و رسما شریک جرم و جنایت تروریسم ناتویی خواهند بودد و ادعای کذایی تقابل با تروریسم آنها به شدت ریاکارانه و پوچ است.
از نظر ما همین که حکومت جنایتکاری مثل حکومت اردوغان در سازمانی همچون ناتو حق وتو دارد حقیقت آن سازمان را در مقابل جهانیان آشکارمیکند. این تنها کشورهای سوئد و فنلاند که خواهان عضویت در ناتوهستند نیستند که کنوانسیون ژنو را امضاء نکرده اند. کشورهایی آلمان، انگلیس، فرانسه و . . . با امضاء کنوانسیون ژنو هم موظف شده اند که اپوزیسیون تحت تعقیب حکومتهای دیکتاتوری را حمایت کرده و آنان را بعنوان پناهنده سیاسی برسمیت بشناسند.
روشن است اردوغان از یک طرف خواهان تمکین هرچه بیشتر کشورهای غربی در مقابل جنایات حکومت ترکیه در سوریه و کردستان است و از طرف دیگر امیدوار است که کشورهای عضو ناتو، اپوزیسیون او را همچون جولین آسانژ ممنوع فعالیت، دستگیر و حتی به دولت ترکیه تحویل دهند. در این راستا سفیر ترکیه در سوئد نیز در گستاخی تمام در ليست درخواستي خواهان استرداد پنج نفر از نمايندگان احزاب پارلماني از جمله آمینه کاکه باوه به دولت فاشیستی ترکیه شده است.
تقاضای استرداد و جلوگیری از فعالیت و حمایت از اپوزیسیون از طرف اردوغان در ناتو برای همین تنها یک "فرمان سرکوب" دیگر یک دیکتاتور برای مخالفین اش نیست! این اولا اجبار در همدستی در عملیات جنایتکارانه حکومتی مثل اردوغان است و دوما اینکه حتی اپوزیسیون فراری خارج از مرزهای سیاسی حکومتی همانند اردوغان، هیچگاه احساس امنیت نکرده و حتی با موافقت طرفین به کشور "دوست" بازگردانده شوند.
حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست ضمن پافشاری براین حق آزادی مبارزه ی هرانسانی که برای حکومت دلبخواه خود مبارزه سیاسی میکند ، هرگونه معامله بر سر زندگی اپوزیسیون حکومتهای فاشیستی همچون ترکیه، جمهوری اسلامی بشدت محکوم میکنیم . چنین دسیسه هایی باید افشا و محکوم گردد.
تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران-حکمتیست
۲۸ مه ۲۰۲۲