سیاست پرونده سازی امنیتی را به شکست بکشانیم!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اعلامیه حزب کمونیست کارگری - حکمتیست: کارگران و معلمان بازداشتی فورا باید آزاد شوند! سناریو سازان ابله وزارت اطلاعات بار دیگر فیلی هوا کرده اند. صدا و سیمای حکومت فیلمی پخش کرده که دو مسافر فرانسوی و فعال اتحادیه ای را که با ویزای گردشگری به تهران آمدند، "رصد" میکند، به نشست در روز روشن و در رستوران و کافی شاپ در تهران ربط میدهد تا کبوتر از کلاه خارج کند که اینها "جاسوس" اند، طرح "براندازی" دارند، برای "آموزش" آمدند و معلمان و کارگران هم "عامل اجرائی" داخلی برای ایجاد "اغتشاشات" هستند!

واقعا باید به این همه استعداد و نوآوری "سربازان گمنام امام زمان" نوبل داد! یک سری اتهامات تکراری و نخ نما و کسل کننده، روشهائی بارها شکست خورده، ادعاهائی واهی و بی پایه صرفاً برای توجیه سرکوب و بازداشت و اعمال فشار. از مکتب ساواک و ساواما همین بیشتر درنمی آید.

بدنبال این "رصد" کردنها، رضا شهابی روز ۲۲ اردیبهشت در منزلش بازداشت میشود و چهار فعال شورای صنفی معلمان از جمله اسکندر لطفی، شعبان محمدی، رسول بداقی و مسعود نیکخواه را بعنوان "رابطین" آنها بازداشت کردند. قبلتر جعفر ابراهیمی، محمد حبیبی، محسن عمرانی و تعداد زیادی از معلمان بازداشت شده بودند. همینطور با گسترش اعتراضات مردم کارگر و زحمتکش علیه فقر و گرانی، موج بازداشت ها و احضارها گسترش یافته و آنیشا اسدالهی، ریحانه انصاری‌نژاد، کیوان مهتدی از فعالین اجتماعی نیز در بازداشت بسر میبرند. سسیل کوهلر و همسرش ژاک پاری، دو شهروند فرانسوی و از فعالین اتحادیه ای نیز هنگام بازگشت در فرودگاه در تاریخ ١٧ اردیبهشت بازداشت شدند.

جمهوری اسلامی که زیر فشار اعتراضات معلمان بستوه آمده و بازداشت و احضار در اراده مبارزاتی و اتحاد آنها تاثیری نداشته است، مدتی است که شورای هماهنگی معلمان را به شیوه های مختلف مورد تهمت و تعرض قرار میدهد و اکنون به سناریو سازی امنیتی رسیده است. معلمان و کارگران حقوق شان را میخواهند و پاسخ حکومت سرکوب و پرونده سازی امنیتی است. اما دیگر کسی حوصله گوش دادن به این داستان های درجه سه پلیسی را ندارد. کارگران همه جای دنیا با هم ارتباط دارند، سازمانهای کارگری از مبارزات همدیگر حمایت می کنند و علیه دولتهای سرمایه دار از حقوق کارگری دفاع میکنند. جمهوری اسلامی اما که خود با انواع دولتهای مرتجع و سازمانهای جاسوسی و تروریستی رابطه دارد، برای مردمی که از فقر و فلاکت به تنگ آمدند، پرونده سازی امنیتی میکند و افراد را با زور شکنجه و اعتراف گیری به این و آن نهاد خیالی منتسب می کند تا سرکوب و زندان را توجیه کند. پخش فیلم و شایعه پراکنی در مورد افراد بازداشتی مقدمه این سناریو سازی مضحک است. سناریو سازی و اتهامات امنیتی تنها موجب تمسخر و نفرت جامعه است. معلمان و کارگران بازداشتی اعتبارشان را از همکاران و حرکت اجتماعی شان می گیرند و ادعاهای کذب و کثیف نیروهای امنیتی نمیتواند کمترین خدشه ای در آن ایجاد کند. تشکل و تحزب و اعتراض و اعتصاب حق مسلم و پایه ای کارگران است. کارگران و معلمان حق دارند مانند سرمایه داران در نهادهای بین المللی و شناخته شده جهانی عضو شوند و در رابطه باشند.

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست بازداشت رضا شهابی، معلمان، فعالین اجتماعی، سسیل کوهلر و ژاک پاری دو فعال سندیکائی و تلاش حکومت برای سناریو سازی امنیتی را قویا محکوم میکند. معلمان و کارگران با اعتراض قدرتمندتر بازهم شما را وادار به شکست و عقب نشینی خواهند کرد. دوره اتهامات امنیتی علیه مخالفین سیاسی گذشته است، این اقدامات در مقابل سیل رو به گسترش اعتراض توده ای و جنبش طبقه کارگر برای رهائی از یوغ اسلام و سرمایه سدی پوشالی است. کارگران، معلمان، آزادیخواهان! علیه نمایش مضحک سناریوسازی شکنجه گران اعتراض کنید و این طرح ضد کارگری را توی صورت خامنه ای و گماشته های امنیتی اش بکوبید. کارگران و معلمان بازداشتی و کلیه زندانیان سیاسی باید آزاد شوند!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
٢٨ اردیبهشت ۱۴۰۱- ١٨ مه ۲۰۲۲


اعلامیه حزب حکمتیست
از اعتصاب شکوهمند کارگران اتوبوسرانی واحد حمایت کنیم!
اعتصاب خطوط بی آر تی تهران را فلج کرده است

امروز سه شنبه ٢٧ اردیبهشت، اعتصاب گسترده کارگران خطوط بی آر تی و سامانه های مختلف وارد دومین روز شد. اعتصاب کارگران و رانندگان شرکت واحد تهران از دیروز دوشنبه ٢٦ اردیبهشت ابتدا از سامانه یک بی آر تی شروع شد. کارگران در اعتراض به نادیده گرفتن مصوبه دستمزد "شورای عالی کار" و احتساب ده درصد افزایش حقوق برای کارگران دست از کار کشیدند و در درب توقفگاه اجتماع کردند. بلافاصله کارگران و رانندگان سامانه سه بی‌آرتی نیز در مقابل اداره مرکزی شرکت دست به تجمع و تحصن زدند. سپس رانندگان نواحی دیگر از جمله پایانه آزادی، خطوط چهار و پنج و هفت بی آر تی وارد اعتصاب شدند. مضافا در سامانه های مختلف کارگران بخش تعمیرات و تعمیرگاه ها نیز به اعتصاب پیوستند.

اعتصاب خط بی آر تی تهران را فلج کرد. اذحام جمعیت در اثر اعتصاب در بخشهائی از تهران وسیع بود. حکومت تلاش کرد با سیاست اعتصاب شکنی و استفاده از اتوبوسهای نظامی و سپاه و یا رانندگان آتش نشانی و دیگر بخشها، اعتصاب را بی اثر کند اما موفق نشد. اعتصاب تمام بخشهای شرکت واحد را دربرگرفت. دولت با بهانه آلودگی هوا تهران را تعطیل کرد و علیرغم کاهش عظیم مسافر بدلیل تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات، تاثیر جدی اعتصاب رانندگان در تهران کاملا مشهود بود. امروز سه شنبه کارفرمایان شرکت واحد برای درهم شکستن اعتصاب از رانندگان بخش خصوصی و شهرداری آنهم با آموزش یک شبه استفاده کردند. سیاست اعتصاب شکنی باز شکست خورد چون بسیاری از کارگران از جمله کارگران شریف آتش نشانی قبول نکردند علیه همکارانشان اعتصاب شکنی کنند و آنهائی هم که قبول کردند بدلیل ناآشنائی با سیستم کار موجب تصادف و خسارات بیشتر شدند. اعتصاب امروز سه شنبه با قدرت در همه سامانه ها ادامه داشت.

در این دور روز اعتصاب یکبار مدیرعامل شرکت واحد میان کارگران اعتصاب سامانه سه رفت و یکبار زاکانی شهردار با فشار رانندگان که حاضر نشدند نماینده نزد وی بفرستند، ناچار شد میان کارگران در مقابل اداره مرکزی حاضر شود. در این فاصله در سامانه های مختلف پلیس و نیروی انتظامی با اعمال فشار به کارگران برای بازگشت به کار، برای ترک محل تجمع و تحصن، با بازداشت و ضرب و شتم تلاش داشت اعتصاب را خاتمه دهد. طی دو روز اعتصاب هنوز شهرداری تهران حاضر نشده که حقوق کارگران واحد را مطابق مصوبه دستمزد "شورایعالی کار" افزایش دهد و کارگران اعتصابی هم خواهان پرداخت همان مصوبه هستند. پلیس در همه سامانه ها مشغول ایجاد رعب و وحشت است. رانندگان اعتصابی اعلام کرده اند تا آزادی کامل بازداشتی ها و تحقق مطالبات شان به اعتصاب ادامه خواهند داد.

تاکنون حدود بیست نفر از کارگران بازداشت شدند و تعدادی هنوز در بازداشت بسر میبرند. بنا به اخبار سندیکای واحد اسامی بخشی از کارگران اعتصابی بازداشت شده عبارتند از: "وحید فریدونی (شاغل در سامانه جانبازان)، خانم اسدی (شاغل در سامانه جانبازان)، محسن اکبری (شاغل در تعمیرگاه زرند سامانه یک) و علی شایقی، از میان بازداشت شدگان دیروز علی شایقی امروز آزاد شد. برای وحید فریدونی وثیقه پانصد میلیون تومانی صادر شده و در زندان اوین می‌باشد. از دیگر بازداشتی‌های دیروز خبری در دست نیست. امروز صبح نیز حدود ده تن در سامانه شش بازداشت شده‌اند. محمد رمضانی، عباس تاجیک و اکبر رزمی در میان بازداشت شدگان هستند. شایان ذکر هست همسر آقای رزمی پس از بازداشت شوهرش به سامانه شش مراجعه و شدیدا اعتراض می‌کند و ایشان را نیز بازداشت می‌کنند. بازداشت شدگان امروز ابتدا به پایگاه نهم پلیس امنیت شهر ری منتقل می‌شوند و پس از آن هر دو نفر را تحویل بازداشت‌گاه یکی از کلانتری‌های اطراف می‌دهند".

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست از اعتصاب و اعتراض متحد و قدرتمند کارگران واحد حمایت میکند و بازداشت کارگران اعتصابی را قویا محکوم میکند. کارگران بازداشتی باید فورا آزاد شوند. پرداخت همان مصوبه شورای ناعالی کار هم هنوز چند برابر زیر خط فقر است، کارگران واحد و دیگر بخشهای کارگران از حقوق و دستمزد مکفی بالای شانزده میلیون تومان حرف زده اند. اما عدم شمول همین دستمزد چند بار زیر خط فقر و مصوبه خود دولت، بیانگر این واقعیت است که مصوبه دستمزد را خود کارفرمایان هم قبول ندارند و دولت هم تنها چماق دست اینها علیه کارگران معترض است.

اعتصاب خطوط بی آر تی حتی برای چند ساعت تهران را فلج میکند. پیوستن رانندگان مترو و دیگر وسائل حمل و نقل میتواند اهرم فشار عظیمی بر کارفرمایان و دولت و شهرداری برای تسلیم به خواستهای برحق کارگران باشد. امروز آندرجه همبستگی طبقاتی و آگاهی سیاسی در جامعه هست که سیاست اعتصاب شکنی پاسخ نمیگیرد و محکوم به شکست است. به تحصن و تجمع ادامه دهید، مجمع عمومی در سامانه ها برگزار کنید، سیاست اعتصاب شکنی و بازداشتها را محکوم کنید، خانواده ها را به حمایت وارد اعتصاب کنید. فراخوان ما به کارگران و مردم آزادیخواه تهران و سراسر کشور اینست که به طرق مختلف از اعتصاب کارگران واحد حمایت کنید. درود بر رزم و اتحاد رانندگان و کارگران بخشهای تعمیرات شرکت واحد!

زنده باد همبستگی کارگری!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١٧ مه ۲۰۲۲- ٢٧ اردیبهشت ۱۴۰۱