کشاورزان بر ادامه اعتراضات تا رسیدن به خواستها تاکید دارند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

۶ فروردین:‌ تجمع اعتراضی کشاورزان شرق و غرب اصفهان. امروز ششم فروردین ۱۴۰۱ کشاورزان به جان آمده در استان اصفهان از شرق و غرب در اعتراض به بساط چپاولگری مافیای آب و ادامه مشکلات کشاورزی و معیشتی خود در مقابل جهاد کشاورزی در خیابان منوچهری تجمع کردند. دراین حرکت اعتراضی آنها فریاد خود را علیه پوشالی بودن وعده ها بلند کرده و پیگیر مطالباتشان شدند. به گفته کشاورزان مافیای آب و دستگاه امنیتی پشت پرده حامی آنها و بساط دزد بازار پشت پرده زندگی و کشت آنها را به نابودی کشانده است.

گفته میشود در حالیکه آب را به زاینده رود جاری کرده اند، اما آبی که به کشاورزان میرسد به هیچ وجه کفاف کشت و محصول نمیدهد. آنها خواستار به رسمیت شناخته شدن فوری حق آبه خود و رفع مشکلات معیشتی شان هستند. کشاورزان میگویند یک عمر است که با مشکلات معیشتی درگیرند و ۲۰ سال است که دارند آنها را با وعده و وعید بازی میدهند و جواب اعتراضاتشان در سال گذشته را با تهدید و زندان و ساچمه و نیروی انتظامی دادند. اکنون کشاورزان با برپایی تجمع حرفشان اینست که دیگر دوران این بازی ها تمام شده و آنها و مردم اصفهان تجربه زیادی طی این دو دهه آموخته اند و با تاکید بر اینکه حق گرفتنی است پیگیر مطالباتشان هستند. حقابه و جاری شدن دائمی آب به زاینده رود در راس مطالبات کشاورزان و مردم اصفهان است.
صدها هزار نفر از کشاورزان به همراه خانواده ها و بخشهای دیگر مردم در آبانماه سال گذشته در بستر زاینده رود در اصفهان در اعتراض به خشک شدن این رود و نابودی کشت و زندگی و معیشت خود و تاثیرات مخرب این وضعیت بر زندگی همه مردم دست به اعتراض زدند. تحصن یکماهه آنها در آن مقطع یک نقطه درخشان از اعتراضات مردمی دراصفهان علیه کل حکومت بود که تمام شهر را در برگرفت و به حرکت های حمایتی در دیگر استانها دامن زد. جمهوری اسلامی با سرکوب و دادن وعده و وعید، تجمعات اصفهان را عقب راند. اما کشاورزان و مردم معترض این شهر فعالانه پیگیر خواستهایشان هستند و با مواجه شدن با وعده های عملی نشده، امروز با شعار حق گرفتنی است پیگیر مطالبات پاسخ نگرفته خود هستند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۶ فروردین ۱۴۰۱، ۲۶ مارس ۲۰۲۲