‌اعتصاب کارگران نیشکر میان آب، رانندگان استیجاری شرکت توزیع برق گیلان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اعتصاب و تجمع کارگران نیشکر میان آب: کارگران نیشکر میان آب روز ۲۲ دیماه در اعتراض به وگذاری این شرکت به بخش خصوصی و دزدی ها و اختلاسهای پشت پرده این واگذاری ها دست به اعتصاب زدند. در این شرکت حدود ۳۰۰ کارگر به کار اشتغال دارند و فعالیت آن در زمينه كشت نيشكر است و محصول آن در كارخانه هاي منطقه از جمله كارخانه نيشكر هفت تپه به شكر تبديل مي شود. شركت نيشكر ميان آب ۶ هزار و ۴۰۰ هكتار زمين كشاورزي دارد كه ۲ هزار و ۵۰۰ هكتار آن زير كشت نيشكر قرار میگیرد و در فاصله ۳۵ کیلومتری شهر شوش در میان آب واقع است.

اعتراض راننده‌های استیجاری شرکت توزیع برق گیلان به پایین بودن دستمزدها
روز ۲۲ دیماه حدود ۱۸۰ نفر از رانندگان استیجاری که با خودروی خود در اجاره شرکت توزیع برق گیلان هستند، اعتراض خود را به پایین بودن دستمزد و مزایای دریافتی شان رسانه ای کردند.این رانندگان با خودروهای خود که به اجاره شرکت در آمده است روزانه ۸ تا ۱۲ ساعت در شرایط سخت و در جاده‌های خاکی کوهستانی و مناطق جنگلی گیلان کار میکنند و در ماه فقط ۶ میلیون و۲۰۰ هزارتومان به آنها پرداخت میشود. بدین ترتیب با کسر هزینه اجاره خودرو و مخارج مربوط به آن عملا مزدی برای آنها باقی نمی ماند. به گفته رانندگان تمام هزینه های جاری خودرو ها حتی پول بنزین نیز بر عهده خود آنهاست. این کار چهار سال است که به پیمانکاری سپرده شده است و پیمانکار تامین نیرو در مقام کارفرما به تعهدات مزدی خود در قبال کارگران راننده عمل نمی‌کند و حتی در این مدت به آنها حق عیدی و سنوات و حق مزایا و دیگر مزایای شغلی نیز پرداخت نشده است. این درحالیست که فیش حقوقی و برگه قرارداد کاری نیز ندارند و در پایان هر سال به بهانه عقد قرارداد جدید از کارگران راننده بدون تسویه حساب کامل امضاء گرفته می‌شود. کارگران راننده استیجاری شرکت توزیع برق گیلان به این شرایط برده وار کار و سطح نازل حقوقهایشان اعتراض دارند.


اقدام بیشرمانه دولت نیکاراگوئه محکوم است
محسن رضایی باید فورا دستگیر و روانه زندان شود
حضور محسن رضایی در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه یک بی شرمی تمام عیار از طرف اورتگا و و یک دهن کجی آشکار نه تنها به خانواده های قربانیان بمب گذاری جمهوری اسلامی در آرژانتین، بلکه دهن کجی آشکاری به مردم ایران است که این انسان خبیث و جنایتکار از قاتلین هزاران نفر از عزیزان آنها بوده است.
محسن رضایی به جرم بمب گذاری جنایتکارانه در ساختمان آمیا در بوئنس آیرس که با مشارکت حداقل پنج نفر دیگر از مقامات جمهوری اسلامی تحت مسئولیت رفسنجانی انجام گرفت و به قتل ۸۵ نفر و مجروح شدن ۱۵۰ نفر در سال ۱۹۹۴ منجر شد تحت اعلان قرمز بین المللی اینترپل قرار دارد. اما این جنایت تکاندهنده تنها جزئی از کارنامه جنایاتی است که او مرتکب شده است. محسن رضایی از بنیانگذاران سپاه پاسداران، فرمانده اطلاعات سپاه به مدت دو سال و از سال ۶۰ تا ۷۶ فرمانده سپاه بوده است. سالهایی که دهها هزار نفر از عزیزان مردم به جوخه اعدام سپرده شدند و دهها هزار نفر مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفتند، اعتراضات بخش های مختلف مردم به وحشیانه ترین شکلی سرکوب شد و سپاه نقش اساسی در کلیه جنایات این دوره داشته است.
همه دولت ها مسئولیت دارند که تلاش کنند از طریق پلیس اینترپل این جنایتکار را فورا دستگیر و روانه زندان کنند. حزب کمونیست کارگری دولت نیکاراگوئه و همینطور دولت های موریتانی و ونزوئلا را که به محسن رضایی امکان داده اند از طریق کشور آنها به نیکاراگوئه برود شدیدا محکوم میکند و از همه دولت هایی که امکان اعمال فشار برای دستگیری محسن رضایی را دارند میخواهد که تمام امکانات سیاسی و دیپلماتیک خود را برای دستگیری او فورا به کار گیرند.
مردم ایران و همینطور مردم آرژانتین هرگز فراموش نخواهند کرد که قاتل عزیزان آنها توسط حکومت نیکاراگوئه بیشرمانه مورد استقبال قرار میگیرد و هیچ نوع سکوت و بی عملی از طرف دولت های دیگر را نخواهند پذیرفت. این حق مردم است که قاتلین عزیزانشان دستگیر و به دست عدالت سپرده شوند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ دی ماه ۱۴۰۰، ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲

اعتراض‌ کارگران منطقه شش شهرداری اهواز
روز ۲۲ دی کارگران خدماتی منطقه شش شهرداری اهواز برای چندمین روز در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت مطالبات معوقه خود دست از کار کشیدند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲ ژانویه ۲۰۲۲

پیام آرش جوهری فعال کارگری از زندان
شادی گلیک همسر آرش جوهری نیز بازداشت شد
آرش جوهری فعال کارگری در چهاردهم مهر ماه سال ۹۹ بازداشت شد و هفت سال حکم زندان دارد. او از درون زندان با پیامی صوتی از چگونگی دستگیری اش و علت اینکه چرا امروز در بند است میگوید. او همچنین از دستگیری همسرش شادی گلیک که در همین هفته در هجدهم دیماه بازداشت شد میگوید و با این پیام از همگان میخواهد که صدای او باشند. او میگوید:" من آرش جوهری‌ام. یک کارگر و فعال کارگری. ۹۹/۷/۱۴ با هجوم ماموران اطلاعات سپاه به خانه‌ام، به اتهام این‌که علیه وضعیت موجود و دستاوردهای این حکومت یعنی زندگی غیرانسانیِ طبقه‌ی کارگر و تمام مردم نظیر فقر، تن‌فروشی، کارتن‌خوابی، حقوق چندین برابر زیر خط فقر، نابرابری زن و مرد، نابرابری‌های نژادی و غیره سخن گفته ام و به خاطر خواسته‌های انسانی و زندگی در شان انسان دستگیر شدم.". در ادامه او از پرونده سازی های امنیتی علیه خود و اینکه با سه اتهام تشکیل گروه، اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام هفت سال و نیم حکم گرفته است سخن میگوید. به گفته او همسرش شادی گلیک نیز با اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال محکوم و همین هفته در هجدهم دیماه برای سپری کردن آن راهی زندان شده میگوید. وشادی گیلک پرستاری است که سال گذشته به خاطر ارائه خدمات بالای انسانی به بیماری مبتلا به کرونا جایزه گرفته بود، آرش جوهری در پیام خود از همگان خواسته است که صدای او باشند.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی بر آزادی فوری آرش جوهری و همسرش شادی گیلک و بسته شدن پرونده امنیتی وی و تمامی زندانیان سیاسی تاکید دارد. کمپین برای آزادی کارگران زندانی با ضمیمه کردن متن کتبی پیام آرش جوهری از همه نهادهای کارگری و انساندوست در سراسر جهان میخواهد که صدای آرش را بشنوند و به هر شکل که می توانند حمایت خود را از وی و دیگر کارگران زندانی و تمامی زندانیان سیاسی اعلام کنند. رژیم اسلامی را زیر فشار بگذارند که به سرکوبگریهایش خاتمه دهد. انزجار جود را نسبت به مماشات سازمان جهانی کار با رژیم سرکوبگر ایران اعلام کنند. جمهوری اسلامی باید از تمامی نهادهای بین المللی و از جمله سازمان جهانی کار اخراج شود.

کمپپن برای آزادی کارگران زندانی
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
۲۲ دی ۱۴۰۰، ۱۲ژانویه ۲۰۲۲
متن پیاده شده پیام فعال کارگری آرش جوهری از زندان اوین:
من آرش جوهری‌ام. یک کارگر و فعال کارگری. ۹۹/۷/۱۴ با هجوم ماموران اطلاعات سپاه به خانه‌ام، به اتهام این‌که علیه وضعیت موجود و دستاوردهای این حکومت یعنی زندگی غیرانسانیِ طبقه‌ی کارگر و تمام مردم نظیر فقر، تن‌فروشی، کارتن‌خوابی، حقوق چندین برابر زیر خط فقر، نابرابری زن و مرد، نابرابری‌های نژادی و غیره و به خاطر خواسته‌های انسانی و زندگی در شان انسان دستگیر شدم. و با انواع توهین‌ها به خودم و خانواده‌ام و زبان مادری‌ام (مترجم ایشان ترک زبان هست ) در بازجویی‌ها روبه‌رو شدم و هنگامی که زیر بار اعترافات اجباری نرفتم بارها تهدید شدم که برای همسرت، شادی گیلک پرونده‌ی سیاسی تشکیل و از کار پرستاری اخراج خواهد شد.
اطلاعات سپاه در جریان پرونده‌ی من به سناریوی همیشگی خودش، یعنی پرونده‌سازی امنیتی برای فعالین و خانواده‌های آنها، علیه همسرم شادی پرونده‌ای جداگانه تشکیل داد تا اهرم فشاری باشد بر روی من. بعد از اتمام بازجویی‌ها من با پرونده‌سازی به سه اتهام تشکیل گروه، اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی علیه نظام به شانزده سال حبس محکوم شدم که ده سال آن قابل اجرا بود و به سبب بازجویی‌های متعدد از خانواده‌ام و دادگاهی کردن شادی گیلک مجبور به تسلیم به رای شدم و حکم به هفت سال و شش ماه کاسته شد. البته دادگاه من به قدری تشریفاتی بود که بعدها خود قاضی شعبه‌ی ۲۶ به خانواده‌ام گفته بود که حکم دست من نبوده است.
پرونده‌ای که برای شادی گیلک ساخته شد با اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال محکومیت منجر شد (مترجم شادی از ۸ ژانویه به یکسال زندان محکوم و در زندان اوین است ) و در تجدیدنظر عینا تائید گردید. شادی گیلک یک پرستار است. از ابتدای ورود کرونا به ایران در بدترین شرایط کاری مشغول خدمت بود و کاملا بی‌گناه و بی‌اطلاع از مسائل، با انواع توهین‌ها و اذیت‌ها همچون ممانعت استفاده از دستشویی، به دست اعتراف‌گیری اجباری از طرف بازجوها روبه‌رو شد. شادی از همان روزی که کشور در آتش کرونا می‌سوخت و سرکوبگران در پنت‌هاوس‌های خود از ترس کرونا پناه گرفته بودند، با تمام توان به خاطر وظایف اجتماعی و انسانی در بیمارستان‌ها تلاش کرده است و حال دستمزدش بازجویی، پرونده‌سازی، آزار و اذیت بوده و دست آخر با سیاست گروگانگیری این سیستم زندانی شده است.
کرونا فروکش کرده است اما آتش سرکوب و ناعدالتی هنوز می‌سوزد. مقابل تمام خواسته‌های انسانی مردم، مقابل زندگی انسانی، مقابل خواسته‌هایی همچون آزادی، برابری و رفاه انسان‌ها دیواری قرار دارد که زندگی را تبدیل به جهنم ساخته است. و بی‌شک آن دیوار همین سیستم است. دستگاه عدالت ما، قاضی ما، شما مردم هستید! از شما خواهشمندم صدای ما را بشنوید و به ما کمک کنید.
آرش جوهری زندان اوین. تهران

تجمعات کارگران پروژه ای پایانه نفتی قشم، اداره آب آغاجاری و سد شفارود
اعتصاب کارگران پروژه‌ای پایانه نفتی قشم شرکت تیو انرژی
روز ۲۰ دی کارگران پروژه ای پایانه نفتی قشم در شرکت تیو انرژِی در اعتراض به عدم پرداخت سه ماه مزد وپایین بودن سطح دستمزدها دست از کار کشیدند و تجمع اعتراضی بر پا کردند.

تجمع اعتراضی کارگران اداره آب آغاجاری
روز سه‌شنبه ۲۱ دیماه جمعی از کارگران اداره آب شهرستان آغاجاری (استان خوزستان) در اعتراض به عدم پرداخت چندین ماه دستمزد معوقه‌شان مقابل این اداره دست به تجمع زدند.

اعتراض کارگران سد شفارود
روز سه‌شنبه ۲۱ دیماه کارگران پروژه سد شفارود در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه مزد خود برای چهاردهمین روز مقابل ساختمان استانداری گیلان دست به تجمع زدند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۱ دی ۱۴۰۰، ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462