فراخوان گزارشگران

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

در برابر قتل ها در زندانهای جمهوری اسلامی بایستیم و در کنار زنجیره شجاعت و شهامت زندانیان سیاسی قرار بگیریم! حاکمیت جمهوری اسلامی با ایجاد محدودیت های شدید دسترسی به اینترنت و شبکه های اجتماعی تلاش میکند تا در سکوت خبری جنایات خود را علیه فعالین و پیشروان پیکار برای آزادی، دمکراسی و عدالت اجتماعی را ادامه دهد. امروز 22.9.2021 برابر با پنجشنبه اول مهرماه 1400 مسئولان زندان خبر کشته شدن شاهین ناصری را تائید کردند.

پیش از این و در سکوت خبری این جنایت هولناک در انفرادی زندان تهران بزرگ, همبندی های شاهین خبررسانی کرده بودند و این اقدام مسئولین جمهوری اسلامی ناگزیر بود همانطور که علت این قتل را نامعلوم اعلام کرده اند.

بنابر گزارشات تا کنونی نزدیکان و همبندی های وی از جمله فرهاد سلمانپور در تماسی صوتی متذکر شده است که شاهین هیچگونه مشکل جسمانی و روحی نداشته است. بازجویان وی پس از شهادت شاهین ناصری که در مورد شکنجه نوید افکاری در زندان عادل آباد شیراز یک سال قبل اعدام شد, او را بشدت مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس بازپرس پرونده شاهین را تهدید به ذوب شدن کرده است.

شاهین ناصری دقیقا در سالگرد اعدام نوید افکاری به انفرادی منتقل شده و از تماس تلفنی و ملاقات با نزدیکانش محروم شده است. شاهین اما تنها شاهد شکنجه و اعدام نوید افکاری نیست و امروز جان همه آنهایی که در دفاع از نوید افکاری برخاستند در خطر است. جمهوری اسلامی در طول حاکمیت خود از شکنجه و جنایت علیه اسرای خود دریغ نکرده است. کشتار پنهانی فعالین سیاسی در زندان های جمهوری اسلامی تازگی ندارد.

اکبر محمدی, هدی صابر, شاهرخ زمانی, زهرا بنی یعقوب, زیبا کاظمی, ستار بهشتی, حشمت ساران, امیر جوادی فر لنگرودی, افشین اسانلو, کورش بخشنده و بسیاری دیگر طعمه این جنایات جمهوری اسلامی در زندانهای کشور بوده اند. در روزهای اخیر نیز سپیده قلیان فعال مدنی که سالهاست در زندان بسر میبرد بعلت اعتراض به شرایط وحشتناک زندان زنان در بوشهر با اتهام تبلیغ علیه نظام مواجه شده است. این زندانی همراه با محبوبه رضائی تحت فشارهای مضاعف در زندان بسر میبرند.

از همینرو ما فعالین سیاسی, اجتماعی و فرهنگی, نهادها و رسانه های آزاد نگرانی شدید خود را نسبت به جان زندانیان سیاسی و فعالین مدنی, کارگری و معترضان دیگر در زندانهای جمهوری اسلامی اعلام نموده و از تمامی نهادهای مدافع زندانیان سیاسی و حامیان حقوق انسانی انتطار داریم تا اعتراض خود را نسبت به شرایط موجود در زندانهای ایران اعلام نمایند

ما خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی آنان میباشیم.

22.9.2021

گزارشگران

www.gozareshgar.com

آدرس تماس و پشتیبانی

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

https://eshtrak.wordpress.com/2021/09/24/