جانباختن عبدالله بوکانی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اطلاعیه کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران در مورد جانباختن رفیق عبدالله بوکانی: با کمال تأسف به اطلاع می رساند که در ساعت ۱۴ بعد از ظهر روز شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ برابر با ۲۸ اوت ۲۰۲۱ رفیق عبدالله بوکانی از کادرهای قدیمی کومه له و حزب کمونیست ایران بعد از چندین روز دست و پنجه نرم کردن با بیماری کرونا در بیمارستان شهر نقده جان خود را از دست داد. رفیق عبدالله در حالی با زندگی وداع کرد که یک روز قبل از آن هم خواهر گرامی وی زهرا بوکانی در همان بیمارستان در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده بود.

رفیق عبدالله بوکانی از اعضا و کادرهای با سابقه کومه له و چهره ای محبوب و آشنا برای مردم شهرهای نقده، پیرانشهر، اشنویه و منطقه موکریان کردستان ایران بود. رفیق عبدالله بیش از چهار دهه قبل و در دوره اوج گیری جنبش توده ای علیه رژیم سلطنتی فعالیت سیاسی خود را به محافل اولیه کومه له در شهر نقده پیوند زد و با شور و شوق در مبارزات این دوره نقش خود را ایفا نمود. بعد از پیروزی قیام و سرنگونی رژیم سلطنتی وی همراه دیگر برادرانش رفیق جانباخته قادر بوکانی و رفیق خسرو از آنجا که امر خود را مبارزه در راه رهائی کارگران و مردم زحمتکش از قید و بند نظام طبقاتی سرمایه داری تعریف کرده بود فعالیت سیاسی حرفه ای خود را در پیوند با تشکیلات کومه له در شهر نقده پیگیرانه ادامه داد. عبدالله بوکانی به دلیل عشق و علاقه عمیقی که به کارگران و مردم زحمتکش داشت با متانت و بطور خستگی ناپذیر به تبلیغ و ترویج باورهای سوسیالیستی در میان آنان پرداخت و به زودی به چهره ای محبوب و خوشنام در میان کارگران و مردم زحمتکش منطقه بدل گردید.
رفیق عبدالله بعد از لشکرکشی رژیم جمهوری اسلامی به کردستان و اشغال شهرهای کردستان اینبار در صف پیشمرگان کومهله در ناحیه اشنویه به فعالیت سیاسی و نظامی خود ادامه داد. وی با حضور فعال خود در فعالیت ها و جوله های سیاسی و نظامی پیشمرگان کومه له در منطقه پیوندهای خود را با کارگران و مردم زحمتکش این منطقه گسترده تر کرد. عبدالله در سال ۱۳۶۴ در جریان انجام یک مأموریت تشکیلاتی در منطقه پیرانشهر در هنگام رانندگی در اثر انفجار مین-ی که مزدوران رژیم جمهوری اسلامی کار گذاشته بودند یک چشمش را از دست داد. عبدالله درسال ۶۵ به دلیل مشکلات خانوادگی و با موافقت تشکیلات صف تشکیلات علنی کومه له را ترک کرد و به شهر نقده برگشت. بعد از بازگشت به شهر ازسوی نیروهای امنیتی دستگیر شد و مدتی را در زندان گذراند. رفیق عبدالله بعد از آزادی از زندان با همان شور و شوق همیشگی به فعالیت سیاسی و تشکیلاتی خود ادامه داد. آنگونه که دوستان، رفقایش در محل تعریف می کنند رفیق عبدالله با جسارت و از خود گذشتگی که در یاری رساندن به رفقا و دوستانش و در رودرروئی با مشکلات از خود نشان داده همواره مشوق همسنگرانش برای ادامه مبارزه بوده است. رفیق عبدالله همواره تحولات درون جامعه و بویژه تحولات جنبش کارگری و سوسیالیستی ایران را با تیزبینی تعقیب می کرد و تا آخرین لحظات زندگی از اهداف و آرمان رهائی بخش کمونیستی پیگیرانه دفاع کرد.
با جانباختن رفیق عبدالله بوکانی کومه له و حزب کمونیست ایران و کارگران و زحمتکشان منطقه یکی از همسنگران و یاران دلسوز خود را از دست دادند. اما امر مبارزه و اهداف و آرمانی که رفیق عبدالله زندگی خود را وقف آن کرد، آن بذر آگاهی طبقاتی که وی افشانده است در هیئت مبارزه روزانه کارگران و مردم زحمتکش ادامه دارد. در گذشت رفیق عبدالله بوکانی و خواهر گراميش زهرا را به اعضای خانواده و بستگان، به مردم زحمتکش منطقه و به همه همرزمانش در صفوف کومه له و حزب کمونیست ایران تسلیت می گوییم.
کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران
۶ شهریور ۱۴۰۰
۲۸ اوت ۲۰۲۱

اطلاعیه دبیرخانە کمیتە مرکزی کومەلە در مورد جانباختن رفیق عبدالله بوکانی!
با کمال تاسف به اطلاع می رساند که ساعت 2 بعدازظهر روز شنبه ششم شهریو ماه رفیق عبدالله بوکانی از کادرهای تشکیلات کومه له در اثر بیماری کرونا جانش را از دست داد. مرگ رفیق عبدالله در حالی رویداد که کمتر از 24 ساعت قبل از آن خواهر وی زهرا بوکانی نیز در نتیجه همین بیماری جانباخته بود. این خواهر و برادر از جمله قربانیان جنایتی هستند که جمهوری اسلامی با اهمال در مبارزه با بیماری کرونا هر روز صدها نفر را در ایران به کام مرگ می فرستد.
رفیق عبدالله بوکانی در سال 1334 شمسی در شهر نقده به دنیا آمد. تحصیلات ابتدائی و متوسطه را در همین شهر به پایان رسانید. با آغاز دوره انقلابی سال 1356وارد فعالیتهای سیاسی بر علیه رژیم شاه شد. وی یکی از فعالان پرشور و پیگیر در سازماندهی مبارزه بر علیه رژیم شاه بود. در تشکیل جمعیت دفاع از آزادی و انقلاب در شهر نقده، فعالانه شرکت داشت. با تشکیل نیروی پیشمرگ کومه له در سال 1358 همراه با برادر جانباخته اش رفیق قادر بوکانی به صف پیشمرگان کومه له پیوست. در سال 1361 به عضویت کومه له درآمد. در سال 1365 شمسی به شهر نقده برگشت و بعد از مدتی زندانی آزاد شد. مدت کوتاهی پس از آزادی از زندان مجددا با تشکیلات کومه له در شهر نقده ارتباط برقرار کرد و فعالیت سیاسی و تشکیلاتی خود را در شکل دیگری از سر گرفت. از آنجا که مبارزی فعال و پیگیر بود، بسیار زود مجددا به عضویت کومەله و حزب کمونیست ایران درآمد و تا روز جانباختنش از جمله کادرهای فعال حزب در این عرصه بود.
از جانب کمیته مرکزی کومه له جانباختن رفیق عبدالله بوکانی و خواهر او زهرا بوکانی را به همه اعضاء خانواده آنها و به رفقای حزبی صمیمانه تسلیت میگوئیم و خود را در اندوه آنان شریک می دانیم.
یادش گرامی باد.
دبیرخانه کمیته مرکزی کومه له
(سازمان کردستان حزب کمونیست ایران)
2021/08/28

پیام دفتر مرکزی حزب حکمتیست
به مناسبت درگذشت رفیق عبداله بوکانی
با کمال تاسف و تاثر فراوان اطلاع یافتیم که روز شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ ، رفیق عبداله بوکانی از کادرهای قدیمی کومه له و حزب کمونیست ایران براثر بیماری کووید ۱۹ کرونا در بیمارستان شهر نقده درگذشته است. متاسفانه خواهر گرامی ایشان خانم زهرا بوکانی هم که همزمان در همان بیمارستان بستری بود روز قبل یعنی در تاریخ ۵ شهریور براثر ابتلا به بیماری کرونا جان سپرده بود.
رفیق عبداله بوکانی از مبارزین کمونیست محبوب و مورد احترام شهرهای نقده، اشنویه ، و پیرانشهربود.
ما درگذشت رفیق عبداله بوکانی و خواهرگرامیش خانم زهرا بوکانی را به رفیق خسرو بوکانی و دیگر اعضای خانواده ، بستگان و رفقایش در صفوف کومه له و حزب کمونیست ایران تسلیت می گوییم.
یادشان گرامی باد!
دفتر مرکزی حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
۷ شهریور ۱۴۰۰ برابر با ۲۹ اوت ۲۰۲۱

پیام تسلیت به مناسبت درگذشت رفیق عبدالله بوکانی
با کمال تاسف مطلع شدیم رفیق کمونیست و مبارز عبدالله بوکانی از کادرهای باسابقه کومه له بر اثر ابتلا به كرونا جانباخته است. متاسفانه یک روز قبل از جانباختن رفیق عبدالله، زهرا بوکانی خواهر گرامی ایشان نیز بر اثر همین بیماری جانباخته است.
کمیته کردستان حزب کمونیست کارگری صمیمانه به بستگان گرامی عبدالله و زهرا بوکانی، به رفیق گرامی خسرو بوکانی و به کومله سازمان کردستان حزب کمونیست ایران و حزب کمونیست ایران تسلیت میگوید.
28 آکوست 2021