در همبستگی با فراریان از جهنم افغانستان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

حزب كمونیست كارگری - حكمتیست (خط رسمی): به دنبال شكست آمریكا در افغانستان و خروج نیروهای نظامی آن از این منطقه، هجوم دوباره شبهه نظامیان طالبان به شهرها و روستاهای این كشور و قتل‌عام و فراری دادن گسترده مردم بیگناه، بار دیگر بیم و وحشت بشریت از تكرار یك حمام خون سیستماتیك توسط كثیف‌ترین باندهای قومی - مذهبی را به صدر مهمترین رویدادهای سیاسی خاورمیانه آورده است. نطفه‌های این باند سیاه مذهبی و باندهای تبهكار و فاشیست مشابه آن در عراق، سوریه، الجزایر، آمریكای لاتین، بخش‌هایی از آفریقا و كل خاورمیانه، توسط دول غربی و در راس آنها دولت آمریكا در مواجه و كشمكش با "بلوك شرق" بسته شد تا "دمكراسی آمریكایی" را در این مناطق رواج دهند.

از هم پاشیدن مدنیت و شیرازه این جوامع با سلاح تحریم اقتصادی و گروگان گرفتن نان و آذوقه مردم، با توسل به بمب افكن‌های ناتو و رها كردن قلاده این گانگسترهای قومی - مذهبی در كشتار زنان، كودكان و سلاخی هر جلوه‌ای از تمدن و انسانیت در خاورمیانه را "پیروزی غرب بر شرق" نام نهادند.
گردنكشی دوباره طالبان بر متن غروب موقعیت آمریكا در جهان امروز، یكبار دیگر نشان داد كه چگونه دول غربی به اندازه طالبان، القاعده، داعش، سلفی، بوكوحرام، ارتش آزاد كوسوو، ارتش آزاد سوریه، النصر، تشیع سرخ علوی در ایران و شیخ پشم‌الدین‌های خودگمارده بر چاه‌های نفت خلیج، و به اندازه نیروهای متعفن و تا مغز استخوان پوسیده اسلامی و قومی در جنایات علیه بشریت در خاورمیانه سهیم و شریك جرم‌اند! آنچه تحت نام "گسترش دمكراسی در خاورمیانه"، در چهل سال گذشته توسط كانون‌های فكری بورژوازی غرب در پناه ماشین جنگی رسانه‌های بورژوازی در بوق و كرنا دمیده شده است امروز در مقابل منجلابی كه خالق بلاواسطه آن بورژوازی غرب و كمپ "پیروز" دمكراسی بازار است، به گل نشسته است.
اشاعه و گسترش این "دمكراسی غربی" با یك نسل‌كشی تمام عیار از مردم افغانستان، عراق، سوریه و لیبی توسط ارتجاع هار اسلامی و قومی "كامل" شد. قربانیان این "دمکراسی غربی" میلیون‌ها انسان در خاورمیانه و افریقا است. امروز به یمن همین دمکراسی شاهد هالوكاست و آوارگی صدها هزار نفره مردم افغانستانیم. سیل آوارگان، فراریان از توحش و بربریت این ارتجاع هار اسلامی از افغانستان به کشورهای همسایه، منجمله ایران، سرازیر شده است. مردمی که حاضر به تحمل قوانین فوق ارتجاعی اسلامی طالبان نیستند.
هیچ چیز مشروع‌تر از آغوش باز ما مردم ایران و طبقه كارگر برای میلیون‌ها انسان ستمدیده و آواره در افغانستان كه دنبال كورسویی از امنیت و پناهگاه، به سمت مرزهای ایران و به خانه‌های ما پناه آورده‌اند، نیست. هیچ وجدان و شرافتی، طبقاتی‌تر و انسانی‌تر از اعلام همبستگی و خوشامدگویی به این فراریان از جنگ، ویرانی و قوانین ارتجاع اسلامی نیست. مسٸله جنگ‌زدگان، مسٸله محرومان و محكومان به آوارگی، مسٸله مردم آزادیخواه و طبقه كارگر و كمونیسم اجتماعی در ایران است. نباید اجازه داد كه جمهوری اسلامی در جوار دولت پاكستان و گرزچرخانی طالبان، مردم اسیر در چنگال توحش اسلامی را تكه پاره كنند؛ نباید اجازه داد كه راه فرار كودكان، زنان و سالخوردگان از دست هجوم افسارگسیخته باند اسلامی طالبان، مسدود شود. باید به هر شیوه ممكن به كمك قربانیان بشتابیم. در كنار مبارزه هر روزه علیه جمهوری اسلامی برای "رفاه، امنیت و آزادی"، خواستار بیشترین كمك و یاری به فراریان از جهنم افغانستان شویم.
پاسخ دندان شكن به تلاش سیاه ناسیونالیسم مرتجع ایرانی در دامن زدن به نفاق و تفرقه كور قومی و ناسیونالیستی علیه مردم منتسب به "افغان"، چیزی جز اعلام همسرنوشتی با مردم آواره افغانستان نیست. راه خشك كردن هر نوع سیاست كثیف قومی - مذهبی در متن مبارزه هر روزه طبقه كارگر علیه جمهوری اسلامی، مردود و باطل اعلام كردن هویت‌های كاذب ملی، قومی، جنسی و مذهبی است.
طبقه كارگر، كمونیسم و بشریت متمدن در جهان باید یكبار و برای همیشه این منجلاب عفونی از باكتری‌های قومی- مذهبی را بخشكاند. به این ننگ بشریت، به ارتجاع سیاه قومی - مذهبی، به طالبان و طالبان‌ها چه در افغانستان، چه در ایران و چه در كل منطقه باید خاتمه داد. امروز ایران نقطه عروج آلترناتیو این نظم ارتجاعی در منطقه است. راه خاتمه دادن به جنگ و ناایمنی و فقر و فلاكت در منطقه را طبقه كارگر ایران و کمونیست‌ها نشان داده‌اند. آلترناتیو حكومت شورایی، راه گذار خاورمیانه از سراشیبی حاكمیت‌های قومی - مذهبی است.

مردم آزادیخواه و متمدن ایران!
بیدرنگ به یاری مردم آوره افغانستان بشتابید! نگذاریم در میان سكوت و دیپلماسی مخفی قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای، مردم افغانستان گوشت دم توپ ارتجاع طالبان شوند. به هر شیوه ممكن، با سازماندهی در شهرها و محلات خود، برای تامین ابتدایی‌ترین نیازمندی‌های انسانی، از خوراك و پوشاك تا پناهگاه و سقفی برای زنده ماندن و نفس كشیدن را با مردم جنگ زده افغانستان شریك شویم. همانگونه كه در حمایت از مردم بی‌آب و بی‌امكانات خوزستان همبستگی خود را در برابر حاكمیت در چهارگوشه ایران به نمایش گذاشتیم، بار دیگر نشان دهیم كه پاسخ مردم متمدن و انساندوست ایران به جنگ، نداری، بی‌مسكنی، آوارگی و فقر و فلاكت تحمیل شده به مردم افغانستان، همبستگی است. زمان برای اشاعه این همبستگی و اتحاد عمیق و ریشه‌ای با مردم ستمدیده منطقه فرا رسیده است. زمان برای نقش شما، برای نقش طبقه كارگر ایران و سوسیالیست‌ها بعنوان پیشتاز و مروج انساندوستی با همسایگان خود فرا رسیده است. آماده مقابله همه‌جانبه با افغان‌ستیزی حاكمیت و نیروهای قومی در روزها و هفته‌های جاری باشیم و آن را فورا خنثی كنیم. باید ثابت كرد كه مردم ایران در دنیای واقعی مدافع سرسخت ارزش‌های انسانی در برابر مرتجعین بین‌المللی و منطقه‌ای هستند.

زنده باد حمایت و همبستگی مردم ایران با آوارگان افغانستانی
حزب كمونیست كارگری - حكمتیست (خط رسمی)
۱۱ اوت ۲۰۲۱
بیرخانه حزب كمونیست كارگری - حكمتیست (خط رسمی)
ایمیل آدرس: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
سایت حزب: http://hekmatist.com