اسماعیل هوشیار: عروج طالبان در سایه برجام !

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

واشنگتن: نقش حکومت اسلامی در ایران در دستیابی به صلح در افغانستان می‌تواند مثبت باشد...آمریکا به حکومت فاشیستی دینی در ایران یادآوری کرد که برای احیای برجام «زمان تصمیم گیری» فرا رسیده است...
نشریه سپاه پاسداران : طالبان تغییر کرده است ... طالبان هم در مسیر خراب کردن افغانستان ، عجالتا 2 چشم یک زن را از حدقه در آورد تا ثابت شود سپاه پاسداران اشتباه میکند ... سپاه هم مجدا اعلام کرد منظور ما از تغییر این نبود که آدم شده اند بلکه خوشحالیم که وحشی تر شده اند ...

...

دولت ایالات متحده آمریکا حدود 2 دهه پیش بر سکوی واقعه 11 سپامبر وارد و ساکن خاورمیانه شد . آن زمان صحبت از 3 محور شرارت کرد که بدون آنها دنیای امن تری خواهیم داشت .

از آن 3 محور شرارت 2 تای آن هنوز هستند و مشغول مذاکره و چانه زنی در بالا . حکومت اسلامی ایران و کره شمالی ... فقط عراق را بلعید چون جاپای محکمی جهت سکونت دائمی لازم داشت .

این وسط طالبان حاکم بر افغانستان محور شرارت نبود ، ولی چون واقعه 11 سپتامبر به نامش مهر خورد ، باید جهت تنویر افکار عمومی ابتدا طالب جارو میکرد .

با رسیدن ارتش آمریکا طالبان جمع کرد و رفت سوراخهای زمین بغلی مثل پاکستان ...

حالا بعد از 2 دهه و با خروج نظامیان غربی طالبان با چراغ سبز مستقیم غرب و لجستیک پاکستان و عربستان بازمیگردد . غارت و خرابی و مرگ هم ارمغانشان است . طی این 2 دهه طالبان و تفکر موجود هیچ تکان و تغییری نداشت حتی در ظاهر ...

اما درجامعه افغانستان تغییراتی طی این 2 دهه به وجود آمده است. هرچند عمیق نیست ، جامعه امروز افغانستان آن جامعه 2 دهه پیش نیست .

طالبان در این عروج زشت ، به زودی خواهد فهمید و اگر میداند باید قبول کند که شرایط سابق دیگر برنمیگردد . گنده تر از طالب هم نمیتواند جامعه ای را در کادر فرهنگی با خودش هماهنگ کند .

دولت آمریکا در این مسیر و پروسه نه دلش برای مردم جایی سوخته و نه طالبان . آنها فقط برای منافع خودشان دلسوزی دارند . اینکه تامین این منافع قیمتش جان و زندگی مردم است ، اساسا برایشان مهم نیست . بورژوازی سالهاست اصرار دارد که بی پرنسیبی مطلق در سیاست جهانی چیز بدی نیست .

گلوله ایی که قلب معترضان را میشکافد ، طناب داری که در حکومت اسلامی ایران گلوی قربانی را فشار میدهد الیافش در کاخ سفید و وال استریت بافته میشود و کردیت سیاسی اش را غرب به نام برجام میدهد .
خنجری که در دست طالبان است آلیاژش در سیاستهای کاخ سفید ساخته و صیقل میخورد . فعلا کردیت سیاسی هرجنایتی از وال استریت میآید .

حالا آدم حس میکند برجام فقط خاص روحانییت مرتجع حاکم در ایران نیست . در سایه برجام طالبان عروج کرده است ، برجام پروژه ایی غربی است که به ثبات واپسگرایان حاکم در منطقه میرسد .

09.07.2021

اسماعیل هوشیار
www.tipf.info
http://www.tipf.info/eouroje,taleban.dar,saei,barjam.htm
تاریخ انتشار : 10.07.2021
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید