زنده باد مردم سنندج! درس عبرت به چاقوکشان سلفی!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی): طبق خبر رسیده به دفتر کردستان، جانی یان سلفی بعداز ظهر روز سه شنبه هیجدهم ماه می، در محله "فرجه" شهر سنندج به چند جوان حمله کرده اند. یکی از عناصر اصلی این تعرض کسی به اسم مجتبی احمدی است قبلا و بعد از واقعه دارسیران مریوان، چندین بار در دنیای مجازی به تهدید و تحریکات پرداخته بود. او بارها با پخش عکس خود با ریش دراز و شمشیر بدست اعلام میکرد که به مریوان خواهند رفت و سر خواهند برید و خواهند کشت.

 این آدم شرور همراه چند نفر دیگر روز سه شنبه به محله "فرجه" میروند و ابتدا تهدیداتی کرده و مردم آنها را وادار به ترک محل میکنند. بعد از چند ساعتی همراه چند نفر دیگر به قصد زدن جوانان و جبران شکست خود، به محله برگشته و به عربده کشی و تهدید دست میزنند. مردم و جوانان محل جمع شده و بدون اینکه امکان بدهند حرکتی کنند و دست از کسی بلند کنند، آنها را حسابی کتک کاری و فراری میدهند. در این ماجرا جوانان و مردم شریف محله "فرجه" سر دسته آنها مجتبی احمدی را حسابی کتک میزنند که بعد روانه بیمارستان میشود.
مردم آزاده کردستان!
همانطوریکه شاهدیم، سلفی ها را اخیرا تحریک کرده و بکار انداخته اند تا به فضای ترس و ناامنی در شهرهای کردستان دامن بزنند. آنها اخیرا خیزهایی برای تعرض به جوانان و مردم در شهرهای کردستان به بهانه های واهی و احمقانه برداشته اند. هفته های قبل در مریوان، هفته قبل در سقز و امروز در سنندج مردم را مورد تعرض قرار داده اند. آنچه مسلم است عناصر اصلی سلفی ها مستقیم زیر هدایت وزارت اطلاعات و در خدمت جمهوری اسلامی کار میکنند. هدف رژیم از به کار گیری آنها در این مقطع دو چیز است؛ اولا در دوره پیشا انتخاباتی به عنوان یک اقدام پیش گیرانه در مقابل اعتراضات احتمالی مردم در روز انتخابات است. رژیم اسلامی از خیر رای مردم گذشته و میداند احتمالا صندوق های انتخاباتی محل شروع تعرض مردم خواهند بود. دوما در متن همین تعرضات، درجه حساسیت مردم را آزمایش کرده و رسما آنها را به عنوان شمشیر بدستان خیابان ها، جای گزین نیروهای سرکوب سنتی خود کند.
نقشه دراز مدت جمهوری اسلامی، آموزش و سازماندهی اینها برای مقابله با مردم آزاده و اعتراضات توده ای در کردستان در دوران پیشروی جنبش سرنگونی است. جمهوری اسلامی سالهای طولانی اینها را در ترشی خواباند، نان و پولشان را داد و امنیت آنها را در مقابل مردم حفظ کرد تا روزی از آنها علیه مردم استفاده کند و موی دماغ تمدن و آزاد اندیشی، به عنوان چماقدار و قمه کش و زن ستیز، شوند.
برای مردم کردستان هم این دوره میتواند و باید شروع جارو کردن این جانیان داعشی از تمام شهر و روستاهای کردستان است. تا این لحظه، هم در مریوان و هم در سنندج پاسخ مقدماتی گرفته اند، اما در شرایطی که رژیم رسما قلاده آنها را برای شمشیرزنی در خیابان ها باز کرده است، مردم نمی توانند دست روی دست بگذارند و تولد رسمی داعش در کردستان زیر چتر حفاظتی مرکز اطلاعات و نیروهای انتظامی را در لباس سلفی شاهد شوند.
مردم شریف و آزادیخواه در محله فرجه سنندج نشان دادند که کردستان جای قمه کشان داعش، جای آدم کشان ضد تمدن، جای سلفی های اجیر شده دست جمهوری اسلامی نیست. نشان دادند که مردم کردستان همراه مردم آزادیخواه در سراسر ایران، بعد از چهار دهه مقاومت و مبارزه علیه وحوش حزب اللهی و شکست و عقب راندن آنها، هیچ امکانی برای عروج و قمه چرخانی مشتی جانور شمشیر بدست سلفی کرایه ای باقی نگذاشته اند.
دفتر کردستان حزب حکمتیست/ خط رسمی تمام مردم را به سازماندهی واحد ها و گروه های دفاع از خود و امنیت محل کار و زندگی شان فرامیخواند، و در این نبرد در کنارشان حضور فعال دارد.

دفتر کردستان حزب حکمتیست(خط رسمی)
سوم خرداد ١٤٠٠ (١٩ مه ٢٠٢١)


درس تازه مردم حاجی آباد سنندج به سلفی ها

مردم کردستان، زنان و مردان آزاده!
دیروز یکشنبه دوم خرداد مردم مبارز محله حاجی آباد سنندج همان درس را به سلفی ها دادند که هفته گذشته مردم محله فرجه به این مزدوران دادند. یک شنبه بعداز ظهر دو نفر مزدور سلفی به یکی از خانم های اهل محل، که راهی خانه شان بود، تعرض کرده و به بهانه پوشش "نامناسب" به او توهین، بی احترامی و تهدید میکنند. خبر این واقعه بعد از دقایقی در تمام محله پیچیده و مردم بلافاصله سراغ آن دو مزدور رفته و یقه شان را گرفته بودند. سلفی ها که متوجه فضای تند علیه خود می شوند، به سرعت گورشان را گم کرده و از محل کشمکش دور میشوند. مدت کمی میگذرد که این بار یک دسته سلفی دیگر همراه دو نفر قبلی، به قول خود برای "ادب" کردن مردم، به محله حمله میکنند. مردم محله این بار هم به سرعت برق همدیگر را با خبر، و دسته جمعی و متحد در مقام صاحبان آن جامعه، در برابر حمله سلفی های می ایستند. فضای نفرت مردم از این مزدوران سلفی، و خشم و خصومت قلدرهای مهاجم، به یک درگیری تندی می انجامد، که طی آن، مردم محل میتوانند درس دیگری به آنها بدهند که برای سلفی ها و همچنین برای مردم مبارز محل، تجربه بسیار تازه ای بود. سلفی ها بعد از دریافت یک کتک کاری حسابی، دسته جمعی فرار کردند و چند نفر از آنها هم، به دلیل جراحات ، روانه بیمارستان شدند. لازم به ذکر است یک نفر از مردم محل نیز در این ماجرا توسط چاقو کشان سلفی زخمی و روانه بیمارستان میشود.

حرکت سوم و آخر سلفی های، به میدان آوردن سلاح گرم و تیراندازی و ایجاد رعب و وحشت، برای ورود غیر مجاز به بیمارستان است ، که به درگیر با نیروی انتظامی محافظ بیمارستان منجر میشود. به همین دلیل، دیشب تا هنگام رسیدن این خبر، منطقه اطراف بیمارستان ممنوع الورود و ساکت گزارش شده بود.

مردم مبارز کردستان!
همانطوریکه شما هم میدانید، سلفی های جانی و وحشی، را جمهوری اسلامی به جان مردم انداخته است. همه میدانند که بعداز جریان حمله اینها در مریوان و سقز، کسی شاهد پذیرش مسئولیت از طرف حکومت نشده است. کسی از حاکمان سراغ سلفی ها نرفته که چرا به جان این مردم افتاده اند در شرایطی که سران و رهبران آنها را همه می شناسند. نه فقط این بلکه مقامات شهر سقز آنها را رسما و کتبا و در اطلاعیه رسمی تشویق، و مردم را مورد تهدید قرار داده اند. جمهوری اسلامی که مورد تنفر همگانی مردم است، در غیبت عدم کارایی ماموران امر به معروف و نهی از منکر، سراغ بسیج سلفی ها علیه جامعه شده است. هدف بسیج ویژه این دوره اخیر، ترس رژیم از تبدیل انتخابات شان به میدان تعرض مردم است. به حساب خود، میخواهند علاج دردشان را قبل از واقعه بکنند، پیشدستی کرده و تعرض مردم در پروسه انتخابات را از سر بگذرانند. هدف دوم، اگر در این دوره موفق شوند، سازماندهی آنها در دسته های منظم تر برای سرکوب اعتراضات مردم، در کنار جاش ها و مزدوران دیگر محلی است.
در غیر انصورت، چگونه است که نیروهای امنیتی و نظامی که در مقابل هر مطالبه برحق مردم، فورا دست به سرکوب و زدن و شکنجه و کشتار میزنند، در مقابل گله های علنا مسلح سلفی، سکوت میکنند؟ چگونه است که در مقابل مردم گرسنه، مسلحانه سنگر می بندند، ولی در مقابل حملات مسلحانه سلفی ها به این و آن، چشم و گوش خود را بسته اند؟
اگر چنین آست، پاسخ دندان شکن مردم به سلفی های داعشی، نمی تواند قدرت پشت سر سلفی ها را فراموش کند. لذا دور برداشتن برای جارو کردن مزدور سلفی، نمی تواند دروازه اعتراض بسوی مقامات محلی را بر خود ببندد. این حکومت، علیرغم تنفر مردم علیه شان، مادامی که خود را حاکم این جامعه می دانند، باید در مقابل امنیت جامعه و آسایش مردم قبول مسئولیت کنند در غیر این صورت گورشان را گم کنند تا خود مردم امنیت شهر و محل زندگی خود را تامین کنیم. نمیشود که هر کس را به اتهام اعتراض به فقر و محرومیت، فورا سرکوب کنند و برای این و آن پرونده بسازند و کارهای نکرده را به این و آن انسان شرافتمند ببندند، ولی در مقابل عناصر رسما و علنا مسلح سلفی خفه خون بگیرند؟

مردم!
این رژیم، علیرغم اینکه عملا پشت سلفی ایستاده است، در صورت فشار اعتراض مردم، ناچار میشود قلاده این مزدوران را بگیرد و بکشد. ناچار میشود علنا بگوید که سلفی نیروی آنها نیست! اما همه باید بدانند که چنین اتفاق احتمالی، از روی ناچاری است. نتیچتا شما میمانید و اراده خودتان برای بسیچ عمومی در جهت روانه کردن عنصر سلفی به همان جهنمی است که از آن می آیند؛ بروند به واحدهای رسمی داعش در سوریه در کوهها و دالان مرزها بخزند و جامعه و شهر و روستا را برای شهروندان به جا بگذارند. آنچه مسلم است تا کنون در محلات دارسیران مریوان، در محله فرجه و اکنون در حاجی آباد سنندج، مردم سلفی ها را علیرغم حاکمیت جمهوری اسلامی و چتر حمایتی آنها و رها کردن افسار سلفی ها، سر جای خود گذاشتند. ما باید برای مقابله با این چاقو کشان و هر جریان و باند تبهکاری خود را در محلات خود سازمان بدهیم. اعلام کنیم دخالت در زندگی مردم محل، مزاحمت برای زن و دختر و جوان شهر و محلات ما جرم و ممنوع است و از جانب ما جواب سخت خواهد گرفت.

دفتر کردستان حزب حکمتیست/خط رسمی، دست تک تک زنان و مردان مبارز حاج آباد را می فشارد، این پیروزی شیرین را به آنها تبریک میگوید، و از طرف تمام مردم کردستان به آنها درود می فرستد!

زنده باد اتحاد و همبستگی قهرمانان جنگ علیه وحشیگری
زنده باد مبارزه مردم برای رهایی از تمام وحشیگری ها

دفتر کردستان حزب حکمتیسست (خط رسمی)

سوم خرداد ١٤٠٠ (٢٤ مه ٢٠٢١)