نیروهای امنیتی مانع تجمع کارگران عسلویه شدند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

کارگران پیمانکار پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی قصد تجمع مقابل ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی را داشتند اما نیروهای امنیتی مانع برگزاری این تجمع شدند. یک مقام قضایی از "بازداشت" مامور انتظامی شلیک‌کننده به جوان سقزی خبر داد. کارگران پیمانکار شاغل در پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی اعلام کرده بودند که قصد دارند روز دوشنبه (اول اسفند) مقابل ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه تجمع کنند اما به گزارش اتحادیه آزاد کارگران، نیروهای انتظامی و امنیتی با استقرار در این محل مانع تجمع کارگران شدند.

این در حالی است که شامگاه یکشنبه (۳۰ بهمن) علیرضا میرغفاری از مسئولین کانون انجمن‌های صنفی عسلویه توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد و برای تعدادی دیگر نیز احضاریه صادر شده است.
به نوشته اتحادیه آزاد کارگران "انجمن‌های صنفی کاملا تحت کنترل نیروهای امنیتی و مسئولین دولتی و کارفرمایان اداره می‌شوند و بارها با تلاش کارگران برای برگزاری اعتراضات مخالفت کرده‌اند. اما اینبار‌ که آنان نیز با اعتراض دیگر کارگران همراه شدند مورد برخورد امنیتی قرار گرفتند."
بیشتر بخوانید: تجمع اعتراضی کارکنان رسمی نفت در شهرهای ماهشهر، گچساران و اهواز
کارگران پیمانی شاغل در پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی خواهان "اجرای کامل طرح طبقه‌بندی مشاغل، ساماندهی وضعیت نامناسب رانندگان استیجاری و اجرای طرح جبران‌ خدمات برای آنان، ساماندهی وضعیت خدمات رفاهی کمپ‌ها و خوابگاه‌ها" و تحقق دیگر مطالباتشان هستند.
کارگران رسمی و پیمانی بخش‌های مختلف عسلویه در ماه‌های اخیر چندین بار دست به تجمع و اعتراض زده‌اند. خواسته‌های این کارگران صنفی است اما با این حال در آغاز اعتراضات سراسری این کارگران در حمایت از این اعتراضات نیز دست به اعتصاب زدند که تعدادی از آنها نیز دستگیر شدند.

"دستگیری مامور شلیک‌کننده" به جوان سقزی
رییس کل دادگستری استان کردستان گفته مامور نیروی انتظامی که به مختار فتحی، جوان سقزی، شلیک کرده و باعث مرگش شده بود، "دستگیر شده است."
به گفته او اولیای دم مقتول شکایت کرده‌اند و در همین رابطه یک پرونده قضایی تشکیل شده است. رییس دادگستری کردستان این موضوع را که مختار فتحی به دلیل شعارنویسی هدف شلیک گلوله قرار گرفته تکذیب کرد و آن را "فضاسازی و شایعه پراکنی رسانه‌های معاند و ضدانقلاب" دانست. او اما نگفت چرا به این جوان شلیک شده است.