اعتراضات بازنشستگان فولاد اصفهان، کارگران شهرداری زرنه و کارون و مربیان در اهواز

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

- روز دوشنبه ۱۴ شهریور کارگران شرکت کیان‌تایر در اعتراض به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی با تجمع در محوطه این کارخانه در چهاردانگ اسلامشهر و با به آتش کشیدن لاستیک دست به اعتراض زدند. یک خواست فوری آنها پرداخت دستمزدهای معوقه و داشتن امنیت شغلی است. روز ۱۳ شهریور کارگران شهرداری قلعه‌رئیسی در اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق برای چندمین روزدست از کار کشیدند. به گفته کارگران با فرارسیدن شروع سال تحصیلی مشکل اقتصادی شدیدی بر گرده آنهاست و خواهان پرداخت فوری دستمزد خود هستند.

- ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۱۳ اردیبهشت بازنشستگان فولاد اصفهان برای پیگیری مطالبات پاسخ نگرفته خود مقابل صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، تجمع کردند. پرداخت حقوق معادل تورم و تسریع در پردخت معوقت ۱۸ ماهه همسان سازی سال ۱۳۹۹ دو مطالبه فوری آنهاست. بازنشستگان میگویند در حالیکه خبرها از دزدی های هزاران هزار میلیاردی در صنعت فولاد گزارش میدهند مطالبات آنها پرداخت نمیشود. افزایش حقوقها به بالای خط فقر، درمان رایگان و برخورداری از یک زندگی شایسته خواستهای مشترک همه بازنشستگان است.
- روز یکشنبه ۱۳ شهریور پرسنل و کارگران شهرداری زرنه در استان ایلام در اعتراض به تعویق پرداخت شش ماه مزد و هفتاد ماه بیمه مقابل استانداری ایلام تجمع کردند.
- روز ۱۲ شهریور کارگران شهرداری کارون در خوزستان در اعتراض به تعویق پرداخت سه مه مزد و حق بیمه خود با تجمع مقابل درب استانداری خوزستان تجمع کردند. تعویق پرداخت دستمزدها و سطح نازل آن، قراردادهای موقت و پیمانی موضوعات مشترک اعتراضات کارگرن شهرداری در سطح سراسری است. در ارتباط با این موضوعات بارها شاهد اعتراضات این کارگران در این شهر و آن شهر بوده ایم. اعتراضات گسترده در میان کارگران شهرداری بستر مناسبی برای حرکت سراسری و متحد کارگران شهرداری حول خواستهای مشترک آنهاست. ایجاد شورای هماهنگی اعتراضات گام مناسبی برای شکل دادن به چنین اعتراضاتی با کمک گیری از مدیای اجتماعی و دخالتگری حداکثری همه کارگران در اعتراضات است.
- روز ۱۲ شهریور مربیان پیش دبستانی خوزستانی در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت خود و با خواست دائمی شدن استخدامشان در آموزش و پرورش، مقابل درب استانداری خوزستان تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴ شهریور ۱۴۰۱، ۵ سپتامبر ۲۰۲۲
tel:00447435562462
tel:00447435562462