تجمع بزرگ معلمان در مقابل مجلس اسلامی برگزار شد

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

حزب کمونیست کارگری ایران: ساعت ده صبح امروز یکشنبه ۱۴شهریور بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده جمع بزرگی از معلمان در اعتراض به شرایط سخت معیشتی و متحقق نشدن مطالباتشان مقابل مجلس اسلامی و سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. در این تجمع جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی و کارنامه سبزها نیز در دومین روز اعتراض خود با خواست استخدام رسمی در آموزش و پرورش شرکت داشتند. در این تجمع معلمان شعار میدادند:"هر روز ما اعتراض، بابت یه چندرغاز!!، "حقوق ما ۳میلیون، هیئت علمی ۳۰ میلیون"، "اینهمه به زندانبانان، چندرغاز به معلمان"، "تا حق خود نگیریم جای دیگر نمی رویم"، " معلم داد بزن حقتو فریاد بزن! "، " حقوق ما سه میلیون خط فقر ۱۲ میلیون!؟ ".

معلمان با این شعارها صدای اعتراض خود را به حقوق های چند بار زیر خط فقر، تبعیض ها و نابرابری ها و سرکوبگری ها بلند کردند. در این تجمع بنرهایی با مضمون "معلم چند شغله برای فرار از فقر"، "تحصیل رایگان برای همه"، "درمان رایگان برای همه"، و "خط فقر ۱۲ میلیون، حقوق ما ۳ میلیون" قابل توجه بود و گوشه ای از اعتراض و مطالبات معلمان را بیان میکرد.

معلمان به این ترتیب با نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید اعتراضات خود را از سر گرفته و برخواستها و مطالباتشان تاکید دارند. همسان سازی مشاغل و افزایش سطح دستمزدها به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان برای همه، واکسیناسیون رایگان و همگانی، پایان دادن به امنیتی کردن محیط های کار و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای تمامی فعالین اجتماعی و آزادی بدون قید و شرط معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی از جمله اسماعیل عبدی، اسماعیل گرامی، خواستهای اعتراضی مهم معلمان است که در تجمعات اعتراضی خود همواره بر آنها تاکید کرده اند. معلمان به اختلاس ها و دزدی ها اعتراض دارند و خواستار بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته از صندوق ذخیره فرهنگیان هستند. خواستهای معلمان خواستهای همه مردم است و باید از مبارزات آنها وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ شهریور۱۴۰۰ ، ۵ سپتامبر ۲۰۲۱

تجمع کارگران شرکت تهران جنوب در مجیدیه و چند خبر دیگر

- روز ۱۳شهریور کاربران کریپتولند شرکت تهران جنوب در اسکله مجیدیه با خواست تعیین تکلیف وضعیت نابسامان شغلی و عدم پاسخ به خواستهایشان تجمع کرده و بر ادامه اعتراض تا رسیدن به مطالباتشان تاکید کردند. در این روز کارگران معترض در محل رسیدگی به حسابرسی کاربران جمع شده و خواستار حضور نماینده دادستانی برای پاسخگویی شدند.

- روز ۱۳شهریور کارگران راه‌آهن شمال غرب که تحت مسئولیت یک پیمانکار به کار راهداری در ناحیه ریلی تاکستان اشتغال دارند در اعتراض به شرایط کاری خود و قراردادهای موقت دست به تجمع زدند. خواست اصلی این کارگران برچیده شدن بساط پیمانکاران و قرار داد مستقیم با شرکت راه آهن است.

- روز ۱۳ شهریور شماری از کارگران شاغل در بخش خدمات شهری شهرداری یاسوج در‌اعتراض به عدم پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و پاداش و عیدی سال‌های ۹۸ و ۹۹ خود، در مقابل استانداری کهکیلویه و بویر احمد دست به تجمع زدند.

- روز ۱۳ شهریور محبوبه فرحزادی از معلمان بازنشسته طبق احضاریه ای که توسط شعبه‌ی هفت شهید مقدس برای وی آمده بود به اوین مراجعه کرد و برگه‌ای دال بر اتهامات امنیتی ای چون تشویش در اذهان عمومی بدست وی داده میشود. بنا بر خبر منتشر شده در مدیای اجتماعی، در این بازپرسی محبوبه فرحزادی در دفاع از خود با گفتن اینکه "من معلم انقلابم در اعتصاب معلمان در سال ۵۶ نقشی اساسی داشتم" کلیه اتهامات را رد میکند.

- گروه مستقل بازنشستگان ضمن محکوم کردن حکم ۶ سال زندان برای اسماعیل گرامی کارگر بازنشسته زندانی، خواستار آزادی او شدند.

- ۲۲ گروه از بازنشستگان، معلمان و فعالین اجتماعی در بیانیه ای تحت عنوان " مطالبه گری جرم است!" به حکم وحشیانه شلاق و زندان برای اسماعیل گرامی معلم بازنشسته زندانی بخاطر شرکت در تجمعات اعتراضی بازنشستگان جهت پیگیری مطالبات به حق خود و ادامه بازداشت وی اعتراض کرده و خواستار آزادی بدون قید و شرط وی شدند. امضا کنندگان این بیانیه عبارتند از: - پیشکسوتان پیشرو هرمزگان، بازنشستگان آذربایجان شرقی، بازنشستگان حامیان اجرای ق م خ ک، شورای ملاقات با نمایندگان کرمانشاه، بازنشستگان بوشهر، کانون‌گفتگوی بازنشستگان تامین اجتماعی، گروه بازنشستگان روشنفکر، صنف بازنشستگان کارگری مستقل گیلان، اتحاد بازنشستگان، گروه بازنشستگان تامین اجتماعی البرز(بتا)، گروه بازنشستگان مطالبه گر مستقل تامین اجتماعی تهران، گروه مطالبه گر صنفی ۲ گیلان، گروه بازنشستگان تامین اجتماعی کرمانشاه، گروه اتحاد بازنشستگان، شورای سراسری بازنشستگان، گروه سیمان شرق، گروه صنفی عدالت گستر رشت، گروه بازنشستگان/مستمری بگیران تامین اجتماعی استان تهران، گروه راهبردی بازنشستگان کارگری گیلان، اتحاد بازنشستگان کارگری، جمعی از بازنشستگان کارگری، مطالبه گران صنفی گیلان

باید وسیعا به کارزار حمایت اسماعیل گرامی معلم بازنشسته زندانی پیوست. طومارهای اعتراضی علیه سرکوبگری ها و تعرضات حکومت به زندگی و معیشت مردم یک شکل موثر از اعتراض و اتحاد و همبستگی کارگری است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ شهریور۱۴۰۰ ، ۵ سپتامبر ۲۰۲۱


فراخوان معلمان به تجمع در مقابل مجلس، تجمع پذیرفته شدگان آزمون استخدامی نفت سنگین پالایشگاه قشم، و چند خبر دیگر

با نزدیک شدن آغاز سال تحصیلی جدید اعتراضات معلمان از سر گرفته میشود. معلمان برای پیگیری مطالبات خود برای ساعت ده صبح روز یکشنبه ۱۴ شهریور ماه به تجمع سراسری در مقابل مجلس اسلامی فراخوان داده اند. همسان سازی حقوقها با حداقل۸۰ درصد هیئت علمی، جداسازی نظام پرداخت معلمان از کارمندان و ایجاد نظام پرداخت جدید مبتنی بر سند تحول، اعتراض به عدم پرداخت فوق العاده ویژه از جمله موضوعات اعتراضی اعلام شده در این فراخوان است. همسان سازی مشاغل و افزایش سطح دستمزدها به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان برای همه، واکسیناسیون رایگان و همگانی، پایان دادن به امنیتی کردن محیط های کار و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای تمامی فعالین اجتماعی و آزادی بدون قید و شرط معلمان زندانی و همه زندانیان سیاسی از جمله خواستهای اعتراضی معلمان است که در تجمعات اعتراضی بر آنها تاکید کرده اند. معلمان به اختلاس ها و دزدی ها اعتراض دارند و خواستار بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته از صندوق ذخیره فرهنگیان هستند. از خواستها و مطالبات معلمان باید وسیعا حمایت و پشتیبانی کرد.

- روز شنبه ۱۳ شهریور تعدادی از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی نفت سنگین پالایشگاه قشم در اعتراض به بلاتکلیفی وضعیت استخدامی خود، در مقابل ساختمان شرکت تابان انرژی پاسارگاد تجمع کردند.

- روز ۱۳ شهریور جمعی از آموزشیاران نهضت سوادآموزی در اعتراض به عدم رسیدگی به‌ خواسته‌هایشان طبق فراخوان از پیش اعلام شده مقابل ساختمان وزارت آموزش و‌ پرورش تجمع کردند. در این تجمع آموزشیاران معترض با شعارهای "نهضتی داد بزن حقتو فریاد بزن"، "ما در راه آموزش عمر و جوانی دادیم"، "نهضتی میمیرد تبعیض نمی پذیرد"، "دانشگاه فرهنگیان حق مسلم ماست صدای اعتراض خود را بلند کردند.

- روز ۱۳ شهریور جمع زیادی از قبول‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و‌ پرورش که اصطلاحاً کارنامه سبز نامیده میشوند در اعتراض به عدم استخدام خود مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع برگزار کردند. در این رابطه این معلمان از سال گذشته تجمعات متعددی برگزار کرده اند.

- کامیار فکور هنرمند ‌و فعال کارگری با اتهامات اخلال در نظم عمومی ، تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب برای ارائه آخرین دفاعیات و بازجویی به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار شد. او روز ۱۷ اسفند ۹۹ در تجمع کارگران، بازنشستگان و دانشجویان با خواست افزایش دستمزد دستگیر شده بود و مصادیق اتهامات وی شرکت وی در تجمع کارگران، بازنشستگان و دانشجویان با خواست افزایش دستمزد در مقابل وزارت کار و حضور در تجمع حمایت از کارگران هفت‌تپه مقابل وزارت دادگستری و فعالیتهای هنری و مجازی عنوان شده است. او در تجمع روز ۱۷ اسفند با خواست افزایش دستمزد بازداشت و هم اکنون با یک قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و یک قرار کفالت ۱۰۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد است. پرونده امنیتی کامیار فکور باید فورا بسته شود و احضار وی لغو گردد. به این پرونده سازی های امنیتی و احضارها و پیگرد ها باید وسیعا اعتراض کرد. یک کارزار مهم کارگران، معلمان، بازنشستگان و مردم معترض در جامعه کارزار علیه امنیتی کردن مبارزات است. باید وسیعا به آن پیوست.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ شهریور۱۴۰۰ ، ۴ سپتامبر ۲۰۲۱
tel:00447435562462
tel:00447435562462