مظفر محمدی: نطفه های قیام

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

در سه روز اخیر و تا امروز ۲۶ ابان نطفه های قیام در برخی از شهرهای کردستان از جمله بوکان بسته شد. چشم جنبش انقلابی ایران به تهران دوخته شده است. قیام نهایی در تهران ثبت می شود. نیروی اصلی این قیام ده ها هزار زن و دختر جوانی است که در پیشاپیش جوانان و مردم شهر، بدون حجاب اجباری خیابان های تهران را به تصرف خود در می آورند. اعتراضات و اعتصابات عمومی در اکثر شهرهای ایران در سه روز اخیر خیزش انقلابی را گام بزرگی به جلو برده است.

این پاسخی کوبنده بر دهان قاضی صلواتی و همپالگی هایش است که مشغول صدور احکام اعدام برای بازداشت شدگان جنبش و در خیال مرعوب کردن جامعه است. اما طناب داری که قاضی صلواتی می خواهد برای انقلابیون برپا کند، طنابی است بر گردن خود و نظامش. قبل از این که نظام تبهکار اسلامی به درک واصل شود، قاضی صلواتی گور خود را کنده است. همین روزها مردم تهران این جنایتکار و قاتل حرفه ای را تنبیه خواهند کرد.
شعله های قیام از بوکان به سنندج و تبریز و تهران زبانه خواهد کشید. سقوط حتی یک روز زودتر نظام پلید جمهوری اسلامی یعنی جلوگیری از کشتار انسان های بیشتر از زندان تا خیابان ها و میادین شهرها است.
ایران این روزها آبستن حوادث انقلابی گوناگونی است. اتفاقاتی که نه خودبخود بلکه آگاهانه و طبق نقشه ی فعالین و رهبران کارگری و زنان و جوانان و دانشجویان و زحمتکشان محلات حاشیه شهرها به ظهور می رسند.

روند این تحول را می توان در اشکال متنوع مبارزه چنین تعریف کرد:
- اعتصاب سراسری کارگران حمل و نقل و خدمات شهری و شهرداری ها و آب و برق و بهداشت بویژه در تهران.
- اعتصابات عمومی سراسری بازاریان بدون وقفه یا به تناوب در طول هر هفته.
- اعتصابات کارگری مراکز کلیدی چون نفت و گاز و پتروشیمی ها و فولاد و ماشین سازی ها و ذوب آهن...
- گسترش اعتصابات دانشجویی در همه ی دانشگاه های کشور با شرکت اکثریت دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب با سازماندهی رهبری سراسری و واحد جنبش دانشجویی
- توده ای شدن اعتراضات خیابانی و محلات شهرها و فلج و سراسیمه کردن نیروهای سرکوب.
- سازماندهی گاردهای انتظامات اعتراضات از آگاه ترین انقلابیون برای انجام وظایف هدایت و تنظیم اعتراضات خیابانی و کم کردن تلفات جانی تظاهر کنندگان در محلات و خیابان ها.
- ارسال این پیام به سرکوبگران و قاتلان قوه قضائیه که در مقابل هر ضربه که می زنند صد ضربه می خورند. در مقابل هر گلوله ای که به سینه یک انقلابی خیابان شلیک می کنند و اعدام هر زندانی، ده قاتل آمر و عامل از علم الهدای مشهد که از پیشی و با فتوای پاشیدن اسید به روی دختران، مجرم است، تا قاضی صلواتی قاتل حرفه ای و رییس اش اژه ای جنایتکار و دستیار رییسی در کشتار جمعی دهه ی ۶۰ و از دستیار رییس مجلس که گفته است در خیابان شیرینی پخش نمی شود و البته که می کشند و ۲۲۷ نماینده ی مجلس اسلامی که حکم اعدام کلیه معترضین بازداشتی را صادر کرده اند و فرماندهان میدانی کشتار انقلابیون ... توسط گاردهای مسلح انقلاب به درک فرستاده می شوند. این برای انقلابیون جنگی عادلانه در مقابل جنگ ناعادلانه و نابرابر دشمن تا دندان مسلح است.

در دل این تحولات:
- اولا، طبقه کارگر در مجامع و شوراهای کارگری برای هدایت مستقیم و منظم اعتصابات سراسری طبقه کارگر و ایفای نقش رهبری جنبش انقلابی، خود را سازمان می دهد.
- دوما، شوراهای مردم محلات شهرها سازمان می یابند و به مثابه شوراهای پایه ی قدرت شورایی از پایین ابراز وجود می کنند.
- سوم و بالاخره، در فردای پیروزی جنبش انقلابی و قیام سراسری، کنگره سراسری شوراهای مردمی از نمایندگان شوراهای کارگران و مردم محلات و دیگر اقشار زحمتکش جامعه بر پا می گردد.
حزب ما در دل و پروسه ی این تحول طبقاتی و تاریخی، تلاش می کند بهمراه کارگران کمونیست و سوسیالیست های انقلابی جامعه، کمونیسم را به ابزار مبارزه و اتحاد طبقه کارگر، کسب قدرت سیاسی کارگری و برقراری جامعه ی آزاد و برابر و سوسیالیستی تبدیل کند!
پبش به سوی خیزش توده ای و میلیونی کارگران و زحمتکشان زن و مرد و پیر و جوان در سراسر ایران
زنده باد آزادی، برابری، حکومت شورایی