حامد اسماعیلیون:امروز دوباره عزیزان‌مان را از دست دادیم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

امروز دوباره عزیزان‌مان را از دست دادیم؛ بی‌گناه، بی‌پناه. بعدازظهر به دوستی گفتم برویم جایی که بشود با این خشم کاری کرد. کسی شعر نمی‌تواند  بگوید، کسی مرثیه نمی‌تواند بسراید. خشم را نمی‌شود فقط با ساییدن دندان‌ها بر هم نشان داد. با وجود این خشم که در درون همه‌ی ما شعله می‌کشد احتیاج به سازماندهی و اتحاد بیش از همیشه وجود دارد. افسار بریده‌اند و کف بر دهان می‌آورند و خوالیگرانِ بارگاه ضحاک اکنون صبحانه‌ی رهبر آدمکش‌ها را با مغز جوان تازه گذشته، رونق می‌دهند.

حقیقتش را بخواهید مرثیه‌سرایی و اعتراض ورزشکار و هنرمند حکومتی را هم باور نمی‌کنم‌. بار اول‌شان نیست که اظهار تعجب و نفرت می‌کنند. اعتراض و نفرت‌شان فقط در همین روزهای نخست است و وقتی عزا تبدیل به خشم شد جل و پلاس‌شان را جمع می‌کنند و آن پسله‌پناه‌ها پنهان می‌شوند. فقط آن‌که فیلمش را از جشنواره بیرون کشید و شرکت در بازی نفرت را تحریم کرد صادق بود و قابل قدردانی‌ست.
مرثیه‌سراییِ مترجم و نویسنده‌ای را هم که به وزارت ارشاد هنوز کتاب می‌دهد تا بازبینی شود باور نمی‌کنم. صداقت در دادخواهی و دفاع از آزادی در دوری از جمهوری اسلامی‌ست، هرچه دورتر بهتر. جمهوری اسلامی آدمکش است و هرکس با این هیولا سَر و سِرّی دارد به چرخیدن چرخ خونریزی یاری می‌رساند.
دلم با پدر و مادر و برادر مهسا امینی‌ست، دخترکی که چون ری‌رای من امشب سر بر بالین سرد خاک می‌گذارد. بی‌گناه، بی‌پناه، متعجب از این‌همه وحشی‌گری و نامردمی.
مهسای عزیز! دادگاهی که ما به آن خواهیم رفت، تلاشی که برای روز دادگاه بین‌المللی می‌کنیم به نام تو هم هست، به نام زندگی از دست رفته‌ی تو هم هست، به دادخواهی ۱۷۷ جان عزیز است اما به یاد هزاران هزار قربانی خواهد بود. ما را ببخش اگر نتوانستیم چرخه‌ی آدمکشی را تا امروز متوقف کنیم. ما تا امروز هرچه توانستیم کردیم اما ببخش اگر هنوز آن‌چنان موثر نبوده است که گزمگان ابلیس با تو چنین کردند. روزی باید از تمام قربانیان این ۴۴ سال طلب بخشش کنیم. روزی که جمهوری اسلامی، این لکه‌ی ننگ تاریخ ایران را، از چهره‌ی سرزمین خود پاک کرده باشیم.»
#دادخواهی
#ps752justice
#مهسا_امینی
#IranProtests
#FreeIranPoliticalPrisoners
برای کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی گزارش و خبر ارسال و با ما از این طریق برای رساندن صدای زندانی سیاسی و خانواده اش همکاری کنید.
از طریق آدرسها در لینک زیر میتوانید با ما تماس بگیرید:
‏https://linktr.ee/cfppi