محسن ابراهیمی: برجام بی فرجام!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

توافقی در کار نخواهد بود. این قطعی است. چرا؟ چون حکومت فاسد و و آدمخوار الله که همان سرمایه داران میلیاردر چپاولگر هستند، از ترس بمب ساعتی مردم دنبال بمب اتم است. میدانند که انفجار نهایی مردم که اسم دقیقش انقلاب است آنچنان از راه خواهد رسید که امام زمان سهل است خود خدا هم نخواهد توانست هیولای اسلامی حاکم را از متلاشی شدن نجات دهد. فکر میکنند اتم به جای خدا ممکن است فرجی حاصل کند!

گله ای بزرگ از یقه حسنی پوشان مفت خور در هتلی بسیار گران قیمت در اتریش جا خوش کرده اند، تا با نشان دادن اورانیوم 60 درصدی از زیر کتشان به اتحادیه اروپا و امریکا اخاذی کنند و به نام رفع تحریمها پول و پله بالا بکشند.

به نظر میرسد خزانه شان دارد ته میکشد و نگران خالی شدن جیبهای گشاد حماس و حزب الله و حشدالشعبی و حوثیها هستند. نگرانند که نتواند تفنگ و بمب و پهپاد به زرادخانه های این گانگسترهای اسلامی سرازیر کنند.

و این خطر ناک است. "عمق راهبری" اسلام با دست انداز مواجه میشود. "محور مقاومت" ترک برمیدارد. و آنگاه حکومتی که زیر پایش در خود ایران داغتر و داغتر میشود، راه گریزی پیدا نمیکند جز با سر فرو رفتن به قعر جمکران.

نه خیر توافقی در کار نخواهد بود. حکومت اسلامی نمیتواند با "محور مقاومتش" در "عمق راهبردی" خداحافظی کند. نمیتواند از تروریسم منطقه ای خود دست بکشد. نمیتواند چون بخش مهمی از استراتژی بقایش در داخل، همین تروریسم در خارج است.

اما می بینیم که در داخل ایران، مردم همین عمق استراتژیک را هم به موضوع مبارزه خود تبدیل کرده اند: مردم همزاه با شعار "دروغ میگن آمریکاست، دشمن ما همینجاست" فریاد میزنند: "این همه لشگر آمده، به جنگ رهبر آمده"!

ممکن است این حکومت "نرمش قهرمانانه" دیگری از خود نشان دهد. اما چنین نرمشی حتی بیشتر از قبل چیزی نخواهد بود جز چاپلوسی حقیرانه با دوز بالایی از رجزخوانی اسلامی. وضع حکومت در جهان بسیار بدتر از قبل است.

برای مثال، خامنه ای که در کابوس به اتش کشیدن عکسهایش خواب ندارد و برای اسرائیل 25 سال وقت داده بود، الان حیرت زده می بیند که همان اسرائیل بیخ بیت رهبری دارد با پاکستان و ترکیه و جمهوری آذربایجان مانور نظامی میدهد. حکومت اسلامی بسیار منزوی تر از گذشته است.

برجام قطعا بی فرجام است. آنچه روشن است فرجام خود حکومت اسلامی است: متلاشی شدن توسط مردم معترض. خیزش خوزستان و اصفهان اخیرترین نمونه از آماده شدن مردم برای به فرجام رساندن کار حکومت اسلامی است.

29 نوامبر 2021