تجمعات اعتراضی بازنشستگان مخابرات در چندین شهر و اخباری دیگر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

روز ۸ خرداد بازنشستگان مخابرات همچون دوشنبه های گذشته در اعتراض به فقر و گرانی و بی تامینی و برای پیگیری خواستهایشان مقابل ساختمان مخابرات در شهرهای مختلف تجمع کردند. این تجمعات در این هفته در مشهد، ارومیه، مریوان، ایلام، کرمانشاه، اهواز، خرم آباد برگزار شد.  در این اعتراضات بازنشستگان از جمله شعار میدادند: "نه مجلس، نه دولت نیستند به فکر ملت"، "هزینه ها دلاریه، حقوق ما ریالیه"، "عدالتی ندیدیم، فقط دروغ شنیدیم"، "برای رفع تبعیض ، عدالت، عدالت"، "اینهمه بیعدالتی هرگز ندیده ملتی"، و "ظلم و ستم کافیه، سفره ما خالیه".

روز گذشته نیز بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز و شوشتر تجمع داشتند.
امروز همچنین کارگران شرکت گندله‌سازی مادکوش بندرعباس در اعتراض به عدم تحقق مطالبات‌شان و وضع بد معیشتی خود بار دیگر دست از کار کشیده و تجمع کردند.
همچنین کارگران نفلین سینیت کلیبر برای دومین روز دست به اعتصاب و تجمع زدند.اعتراض این کارگران به عدم انعقاد قرارداد کاری و تعویق پرداخت دستمزد و حق بیمه شان و وضع بد معیشتی شان است.
درادامه سرکوبگری های حکومت روز گذشته فرهاد شیخی از مدافعین حقوق کارگران، توسط نیروهای اداره اطلاعات در منزل شخصی خود واقع در هشتگرد کرج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید. فرهاد شیخی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود. یک کارزار مهم مردمی کارزار برای آزدی کارگران زندانی، معلمان دربند، بازداشت شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی است. سی خرداد روز جهانی حمایت از زندانیان سیاسی را امسال نیز باید به یک حرکت اعتراضی سراسری و گسترده علیه سرکوبگریهای حکومت و برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی تبدیل کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران
۸ خرداد ۱۴۰۲، ۲۹ مه ۲۰۲۳

 

 

تجمع و راهپیمایی بازنشستگان در چندین شهر و چند خبر دیگر
روز ۷ خرداد بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرهای شوش، اهواز، و کرمانشاه دست به تجمع زدند و با شعارهای اعتراضی راهپیمایی کردند. این تجمع در ادامه یکشنبه های اعتراضی بازنشستگان و بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده آنها صورت گرفت. بنرها و دست نوشته های بازنشستگان در این تجمعات اعتراض آنها به فقر و گرانی و بی تامینی را بازتاب میداد. یک موضوع اعتراض بازنشستگان مصوبه مزدی چند بار زیر خط فقر شورایعالی کار جمهوری اسلامی است که مستقیما بر مستمری آنها تاثیر میگذارد. بنرهایی با خواست درمان رایگان و شعار معیشت، منزلت ، حق مسلم ماست در این تجمعات توجه ها را بخود جلب میکرد.
در این اعتراضات بازنشستگان از جمله شعار میدادند: "نه مجلس، نه دولت نیستند به فکر ملت"، "رئیسی حیا کن مملکت رو رها کن"، "دولت ورشکسته دشمن بازنشسته"، "زیر بار تورم شکسته پشت مردم"، "اعتراض اعتراض علیه فقر وفساد"، "ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما"، "فقط کف خیابان بدست میاد حق مان"، "دشمن ما همین جا است دروغ میگن امریکا است" ، و "نه خواری، نه ذلت مرگ بر این عدالت".
در این روز بازنشستگان صندوق فولاد البرز غربی نیز با خواست تسریع در پرداخت کامل معوقات سال ۱۴۰۰ و تکمیل همسان‌سازی بر مبنای ویژگیهای شاغل فولادی تجمع کردند. اختلاسها و بی سر و سامان بودن وضع صندوق بازنشستگی فولاد یکی از موضوعات اعتراضی این بازنشستگان است. خواستهای بخشهای مشترک بازنشستگان مشترک است و بارها تجمعات بزرگ سراسری داشته اند.همسان سازی حقوقها و افزایش سطح آن به بالای سبد هزینه ۲۵ میلیون تومانی یک مطالبه سراسری بازنشستگان است.
در این روز همچنین جمعی از معلولان در اعتراض به عدم اجرای پنج‌ ساله قانون معلولان و عدم لحاظ حقوق افراد دارای معلولیت در برنامه توسعه هفتم کشور، مقابل مجلس اسلامی تجمع کرده و صدای اعتراض خود را به وضع نابسامان معیشتی شان بلند کردند.
تجمع اعتراضی دیگر در این روز از سوی کارگران نفلین سینیت کلیبر بخاطر عدم انعقاد قرارداد کاری و نیز تعویق پرداخت دستمزد و حق بیمه شان بود.

حزب کمونیست کارگری ایران
۷ خرداد ۱۴۰۲، ۲۸ مه ۲۰۲۳