اعدام مخالفین حکومت را از سرنگونی نجات نخواهد داد! دوران سپری شده و سیاستهای کهنه

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اعلامیه حزب حکمتیست جمهوری اسلامی با خیل جلادان حرفه ای ماشین اعدامش را برای مواجهه با امواج اعتراض توده ای و کارگری بیش از پیش فعال کرده است. بازداشتهای گسترده، احکام فله ای مبتنی بر پرونده سازی، کشتن زیر شکنجه، تروریسم شیمیایی علیه کودکان و نوجوانان دختر، ظاهراً اطمینان خاطری به حکومت وحشت زده نداده است. اعدامهای پشت سرهم اعم از مخالفین سیاسی تا مردم محرومی که بجرائم عادی محکوم شدند، همه قرار است سدی در مقابل سیل عظیم اعتراضی ببندد. توهمی که پاسخ نمیگیرد.

روز شنبه ۱۶ اردیبهشت، جنایتکاران حکومت الله با اذان صبح "حبیب فرج الله چعب" مشهور به "حبیب اسیود" را اعدام کردند. حبیب از پناهندگان سیاسی و شهروند سوئد بود که طی یک توطئه امنیتی در سال ۱۳۹۹ در ترکیه ربوده شد. حبیب را با شکنجه و اعتراف اجباری که همه آنها را رد کرده بود به قتل رساندند. امروز دوشنبه ١٨ اردیبهشت، جنایتکاران جمهوری اسلامی با اذان صبح، "صدرالله فاضلی زارع" و "یوسف مهراد"، دو زندانی سیاسی اهل یاسوج و اردبیل، را بدار آویختند. صدرالله و یوسف در سال ١٣٩٩ بازداشت شدند. اتهام و جرم آنها نوشتن مطالبی در "نقد خرافه و مذهب" بود. حکومت الله این دو زندانی را به اتهام "سب‌النبی" اعدام کرد. صدرالله فاضلی سرپرست مادر پیرش بود و یوسف مهراد پدر سه کودک. آنها صرفا بجرم خرافه دانستن عقاید خامنه ای و بن لادن و طالبان اعدام شدند. امروز دوشنبه ١٨ اردیبهشت در خوزستان، با اذان صبح یکی از معترضین بازداشتی خیزش انقلابی با اتهام "قتل سجاد دالمن" از مأموران نیروی انتظامی اعدام شد.

امروز ۱٨ اردیبهشت، دستکم دو زندانی دیگر که جرائم غیر سیاسی داشتند با اذان صبح اعدام شدند. "محمد احمدی" ۴۵ ساله، دارای ۳ فرزند و ساکن نصرآباد کهنوج و "یونس رخشانی" ۳۶ ساله، دارای ۶ فرزند و ساکن زاهدان، در زندانهای اصفهان و عادل ‌آباد شیراز اعدام شدند. جلادان حتی اجازه آخرین ملاقات با خانواده را به یونس رخشانی ندادند.

جمهوری اسلامی با گسترش اعدام، حمله به جمعیت های اعتراضی از بازنشسته و معلم و کارگر و دانشجو، تروریسم شیمیایی علیه کودکان، تلاش دارد سایه سیاه "خدای دهه شصت" را بر جامعه بگستراند. آن دوران اما سپری شده است و آن سیاستها کهنه و بی خاصیت اند. زنان هر روز به ریش حکومت و رادان و دایناسور- امام جمعه ها می خندند. آخوند جماعت جرات آفتابی شدن ندارند. دکان اسلام در ذهنیت جامعه تخته شده است. نه از حجاب نشانی مانده و نه از اسلام. کسی دیگر برای این سمبلهای جاهلیت عهد عتیق تره خرد نمیکند. خامنه ای و میرغضب هایش برای هر اعدام و قتل عمد دولتی و پرونده سازی و تروریسم علیه کودکان پاسخگو خواهند بود. مردم دیگر از اعدام نمی ترسند، شما هر روز کرور کرور آدم از فقر و بیکاری و بیماری و تن فروشی و اعتیاد و ناامنی جاده ها و محیطهای ناامن کار می کشید. این جامعه هر روز خون میدهد. تنها جرمتان را سنگین تر و نفرت جامعه را عمیق تر می کنید. اعدام و سرکوب همه جانبه و جنایت سازمانیافته رژیم اسلام را نجات نخواهد داد.

حزب کمونیست کارگری - حکمتیست کارگران و مردم آزادیخواه و جنبش علیه اعدام در ایران و جهان را به یک عمل سریع و موثر فرامیخواند. مقابل زندانها تجمع کنید. با هر اعدام سیاست تعرض به حکومتی ها را تشدید کنید. جلادان منتسب به قاضی و شکنجه گران را شناسائی و مجازات کنید. هر حکومتی و هر آخوندی یک هدف محسوب میشود. تعرض را با تعرض باید جواب داد. در خارج کشور مقابل سفارتخانه ها و کنسولگریهای حکومت اعدام تجمع کنیم. تعدادی هنوز در اتاق انتظار اعدام اند. اعدام قتل عمد دولتی با هدف ارعاب و سربزیر نگهداشتن جامعه است. حکومت اعدام و اسلام را باید تماما نابود و سرنگون کرد.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست
١٨ اردیبهشت ١٤٠٢- ٨ مه ٢٠٢٣