از فراخوان معلمان به تجمعات سراسری حمایت میکنیم دانش آموزان خط قرمز ما هستند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۴۰۲ تا  شماره ۴۰۵  اعتصاب کارگران کاغذ پارس و خط دورود و تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز.  امروز پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ کارگران بخش‌های باگاس، فضای سبز و خدمات شرکت کاغذ پارس هفت‌تپه، در اعتراض به دستمزدهای نازل، بلاتکلیفی شغلی و خطر هر روزه اخراج ، ساعات طولانی کار دو شیفته و‌ بدون استراحت و نداشتن مرخصی، و دیگر خواسته‌هایشان دست به اعتصاب زدند. موذنی مدیر پیشین این شرکت وعده قراردادی شدن کارگران را داده بود.

در سال گذشته صد نفر از کارگران پیمانی بخش های تکمیل و مکانیک، استخدامشان قراردادی شد اما گلپایگانی مدیر جدید مانع از قراردادی شدن باقی کارگران شد.
در این روز همچنین کارگران نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌ آهن شاغل در شرکت رضوان دورود کرمان که از بافق تا بم مشغول به کار هستند در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان و سطح نازل حقوقها دست به اعتصاب زدند و در ایستگاه زرند تجمع کردند. بنا برخبرها سنوات این کارگران از سال ۹۲ پرداخت نشده است. بر اساس محاسبه کارگران هر کدام حدود ۱۲۰ میلیون تومان از این بابت طلبکارند. همچنین آنها حدود ده میلیون بن کارگری طلب دارند. بعلاوه طرح طبقه بندی مشاغل که چندرغازی به حقوقشان اضافه میشود اجرایی نشده است.
اهواز یک کانون داغ اعتراضات بازنشستگان تامین اجتماعی است. مدتی است که این کارگران برای پیگیری خواسته هایشان در اعتراضند. تجمع اعتراضی کارگران تامین اجتماعی در روز اول ماه مه با بنر گرامیداشت روز جهانی کار جایگاه اعتراضات این کارگران را به نمایش میگذارد. این کارگران در روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه نیز در اعتراض به شرایط بد معیشتی و برای پیگیری مطالباتشان تجمع داشتند و با فریاد "گرانی تورم بلای جان مردم" صدای اعتراضشان را بلند کردند. افزایش حقوقها به بالای سبد هزینه ۲۵ میلیونی، درمان رایگان، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها ، و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهایی است که بارها در اعتراضات بازنشستگان طرج شده است. مصوبه مزدی شورایعالی کار یک موضوع اعتراضی این کارگران است.
آخرین خبر اینکه عطا باباخانی، از اعضای قدیمی و بازرس سندیکای کارگران شرکت واحد، که صبح روز اا اردیبهشت ۱۴۰۲ مصادف با اول ماه مه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود، روز ۱۲ اردیبهشت پس از انتقال از دادسرای کرج به دادسرای اوین آزاد گردید. آزادی عطا باباخانی را به وی و به همگان شادباش میگوییم. از سوی دیگر بازداشت شدگان روز هشتم فروردین ریحانه انصاری‌نژاد، آنیشا اسدالهی، ژاله روحزاد، عسل محمدی، سروناز احمدی، هیراد پیربداقی، کامیار فکور، حسن ابراهیمی و الدوز هاشمی که در منزل محمد حبیبی معلم زندانی دستگیر شده بودند همچنان در زندانند. همه آنها و تمامی زندانیان سیاسی بدون قید و شرط و پرونده سازی باید آزاد شوند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴ مه ۲۰۲۳


خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۴۰۳
از فراخوان معلمان به تجمعات سراسری حمایت میکنیم
دانش آموزان خط قرمز ما هستند
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در محکومیت ادامه حملات وحشیانه شیمیایی، بازداشتها ، گرانی و تورم و سطح نازل حقوقها و برای پیگیری مطالباتشان برای ساعت ده تا دوازده ظهر روز سه شنبه نوزده اردیبهشت به تجمعات سراسری فراخوان داده اند. دانش آموزان خط قرمز ما هستند، این گفته معلمان است و اعتراض آنان اعتراض کل جامعه است و جا دارد که همه مردم خصوصا خانواده های دانش آموزان حمایت وسیع خود را از این فراخوان اعلام کنند و در تجمعات معلمان شرکت نمایند.
اصلاح و اجرای طرح رتبه بندی برای معلمان شاغل و همسان سازی حقوقهای معلمان بازنشسته برابر شاغلین و افزایش سطح حقوقها متناسب با سبد هزینه ۲۵ میلیونی اعلام شده، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، لغو مدارس خصوصی و آموزش با کیفیت، غیر ایدئولوژیک و رایگان در تمام سطوح آموزشی و حق آموزش زبان مادری، استخدام رسمی همه معلمان حق التدریس و استخدام موقت در آموزش و پرورش و پایان دادن به وضعیت بلاتکلیف شغلی آنان، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها از جمله در صندوق ذخیره فرهنگیان، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی فوری و بدون قید و شرط معلمان زندانی، دستگیر شدگان انقلاب و همه زندانیان سیاسی از جمله خواستهاییست که معلمان بارها در اعتراضاتشان اعلام کرده اند.
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان به پاس نقش مهمی که در متحد کردن صف اعتراض معلمان داشته جایزه‌ی صلح ویژه حقوق بشر ۲۰۲۳ را دریافت کرد. به شورای هماهنگی و به تمامی معلمان تبریک میگوییم
شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان یکی از امضا کنندگان منشور خواستهای حداقلی با امضای بیست تشکل است. منشوری که منشور انقلاب زن زندگی آزادی است و متحد کننده صف اعتراض همه کارگران و معلمان و مردم است. حزب کمونیست کارگری حمایت قاطع خود را از فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان اعلام کرده و از همگان خواستار حمایت و پشتیبانی وسیع از این اعتراضات است. گفتنی است که معلمان بازنشسته در اعتراض به فقر و گرانی در سیزدهم اردیبهشت مقابل آموزش و پرورش تجمع داشتند که با یورش سرکوبگران حکومت روبرو شدند و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان اعتراض خود را به این یورش وحشیانه اعلام داشت.
همچنین در آستانه اول مه تعدادی از معلمان بازداشت و یا احضار شده اند. از جمله نه نفر از معلمان و فعالین اجتماعی که در هشتم اردیبهشت در همبستگی با محمد حبیبی معلم زندانی به دیدار خانواده اش رفته بودند دستگیر شدند و هنوز در بازداشت بسر میبرد. اسامی این معلمان عبارتند از: ریحانه انصاری‌نژاد، آنیشا اسدالهی، ژاله روحزاد، عسل محمدی، سروناز احمدی، هیراد پیربداقی، کامیار فکور، حسن ابراهیمی و الدوز هاشمی.از سوی دیگر محسن عمرانی از معلمان شناخته شده در بوشهر که در نهم اردیبهشت بازداشت شده بود زیر فشار اعتراض معلمان در روز ۱۳ اردیبهشت آزاد شد. آزادی محسن عمرانی را به وی و به همگان شادباش میگوییم.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۴ مه ۲۰۲۳

 

 

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۴۰۴
تظاهرات گسترده مردمی پاسخ سرکوب و اعدام
مرگ بر حکومت اعدامی
امروز ۱۵ اردیبهشت بار دیگر همچون جمعه های دیگر جمعیت بسیاری از مردم در زاهدان به خیابان ها آمدند و با فریاد مرگ بر حکومت اعدامی پاسخ محکمی به موج سرکوب و اعدام های حکومت در این استان را دادند. مردم در تظاهرات خیابانی امروز شعار میدادند: "سفره ما خالیه خامنه ای جانیه"، "بسیجی سپاهی داعش ما شمایید"،"مرگ بر خامنه ای"، "مرگ بر دیکتاتور"، و "سلطنت ولایت صد سال جنایت".
روز گذشته ۱۴ اردیبهشت نیروهای امنیتی و نظامی با یورش به مناطق مختلف زاهدان همچون کریم آباد، سعدی، پهلوانی، کوثر، و شیرآباد زاهدان یورش برده و شمار بسیاری از مردم را دستگیر کردند. برای مثال تنها در منطقه کریم آباد زاهدان، دستکم ۱۱ تن از نوجوانان و جوانان دستگیر شدند و این دستگیری ها با خشونت و ضرب و شتم انجام شد. بعلاوه اینکه بنا بر خبرها درهمین هفته دستکم ۲۲ نفر اعدام شده اند. در برابر، مردم در زاهدان امروز خشمگین و قدرتمند به خیابان آمدند و پاسخ محکمی به جمهوری جنایتکار اسلامی دادند.
حکومت آدمکش اسلامی را باید زیر ضرب اعتراضات سراسری قرار داد. با تمام قدرت باید از مردم سیستان و بلوچستان حمایت کرد. بار دیگر شعار زاهدان، کردستان چشم و چراغ ایران باید همه جا طنین انداز شود. فشار بیاوریم تا تمامی بازداشت شدگان در این استان و تمامی دستگیر شدگان انقلاب آزاد شوند. با اعتراضات سراسری علیه اعدامها میتوانیم حکومت آدمکشان اسلامی را به زانو در آوریم. جمهوری اسلامی بخاطر تمام جنایاتش باید در سطح جهان بایکوت و طرد شود و از تمام نهادهای بین المللی اخراج شود.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۵ مه ۲۰۲۳


خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۴۰۵
از فراخوان بازنشستگان به تجمعات اعتراضی برای ۲۶ اردیبهشت حمایت میکنیم

بازنشستگان تامین اجتماعی برای ساعت ده صبح روز هفده اردیبهشت به تجمعات سراسری در اعتراض به فقر و گرانی و برای پیگیری خواستهایشان در مقابل ادارات تامین اجتماعی فراخوان داده اند. بازنشستگان تامین اجتماعی یک بخش فعال و معترض در اعتراضات کارگری هستند و از نقش آفرینان روز جهانی کارگر امسال بودند. بازنشستگان با اعتراض به مصوبه مزدی شورای عالی کار با خواست لغو آن و با تاکید بر افزایش حقوقها به بالای سبدهزینه ۲۵ میلیونی، درمان رایگان و پایان دادن به اختلاسها و دزدیها و امنیتی کردن مبارزات، صدای اعتراض کل جامعه را بازتاب میدهند. حزب کمونیست کارگری قاطعانه از این فراخوان اعلام حمایت میکند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۵ مه ۲۰۲۳

 

ترور حسین مهدی پور معلم مبارز را شدیدا محکوم میکنیم
روز ۱۴ اردیبهشت یکی از معلمان معترض در سیستان و بلوچستان بنام حسین مهدی پور توسط باندهای ناشناسی ترور شد و بنا به گزارش شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان این معلم معترض بدنبال این ترور متاسفانه جان باخته است. جان باختن این معلم را به خانواده و دوستان و بسستگانش و همه مردم تسلیت میگوییم.
حسین مهدی‌پور از معلمان مبارز در سیستان و بلوچستان بود که مدیریت کانال تلگرامی «مطالبات فرهنگیان» را که با اعتراضات معلمان در ارتباط بود، بر عهده داشت. او پیشتر توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده بود و پس از بازداشت تا مدتی خانواده او از محل بازداشت و نگهداریش بی‌خبر بودند و بعدا آزاد شد.
تاکنون دستگاه انتظامی حکومت اسلامی درباره سوءقصد و کشته شدن این معلم و فعال حقوق فرهنگیان گزارش و توضیحی ارائه نکرده‌اند. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان این جنایت را شدیدا محکوم کرده و در بیانیه خود از اداره آموزش و پرورش منطقه دشتیاری و آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان خواستار "پیگیری فوری" کشته شدن این معلم شده است. این شورا همچنین از دادستانی شهرستان دشتیاری و استان سیستان و بلوچستان خواستار "شناسایی، معرفی و مجازات" عاملان این جنایت شده است.
همه شواهد حکایت از این دارند که عامل قتل حسین مهدی پور حکومت آدمکش اسلامی است که هر روز با اعدامها و جنایاتش جان شماری از مردم را میگیرد. با موجی از اعتراضات و گسترش مبارزه در سراسر کشور علیه حکومت منفور اسلامی باید به این جنایت ضد انسانی پاسخ داد. حکومت اسلامی یک نیروی خونخوار و ضد بشری است که زیر فشار اعتراضات مردمی به سراشیب سقوط افتاده و با ترور و دستگیری و اعدام تقلا میکند چند صباحی دیگر خود را سرپا نگه دارد. اما قطعا با نفرت و انزجار و خیزشهای گسترده تری پاسخ خواهد گرفت. .
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ – ۵ مه ۲۰۲۳
.