گزارشی از مراسم روز جهانی کارگر در دورتموند آلمان

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

در روز دوشنبه اول ماه مه، روز جهانی کارگر، تجمع و راهپیمایی باشکوهی برای بزرگداشت این روز تاریخی و مبارزاتی طبقه کارگر در شهر دورتموند آلمان برگزار گردید. در این روز به رسم هر سال، ابتدا تظاهرکنندگان تجمع نموده و سپس مبادرت به راهپیمایی نمودند. در مسیر راهپیمایی شعارهای مختلفی علیه نظام سرمایه داری آلمان و امپریالیسم و بورژوازی جهانی از طرف شرکت کنندگان سرداده شد.

بعد از راهپیمایی، تظاهرکنندگان در پارک "وستفالن هاله" تجمع کردند و به سخرانی های نمایندگان اتحادیه های کارگری، احزاب و نیروهای چپ و مترقی گوش فرا دادند. در این سخنرانی ها نمایندگان اتحادیه های کارگری به خواسته ها و مطالبات کارگران اشاره و سیاست های ضدکارگری دولت آلمان را محکوم نمودند. به گفته سخنرانان، بالا رفتن سرسام آور و غیرقابل مهار قیمت ها، یکی از مهمترین مشغله های کارگران آلمان را تشکیل می دهد که این واقعیت بیانگر یورش آشکاری به سطح زندگی آنها می باشد. بر اساس گفته سخنرانان بهای آب و برق و گاز و بخصوص مواد غذایی در سال گذشته به زرز وحشتناکی بالا رفته که نارضایتی، نگرانی و اعتراض مردم را به دنبال داشته است. همچنین سخنرانان تاکید داشتند که در سال گذشته بیماری های جسمی و روانی در میان کارگران، آمار صعودی بسیار زیادی داشته است که کاملا از شرایط ناسالم حاکم بر محیط کار آنها ناشی می شود. آنها همچنین علیه قوانین ارتجاعی بازنشستگی سخن گفتند که اکثریت کارگران و زحمت کشان را بعد از حدود چهل سال کار، تحت پوشش کمک های دولتی با ضوابط بی رحمانه قرار می دهد.

در این مراسم فعالین سیاسی از ملیتهای محتلف ساکن آلمان شرکت فعال داشتند. در همین راستا فعالین چریکهای فدایی خلق ایران با بنرها و آرم سازمان در میتینگ اول ماه مه شرکت کردند و با پخش اعلامیه های سازمان به زبان آلمانی و گفتگو با دیگر نیروها به روشنگری در مورد اوضاع جاری در ایران دست زده و به تبلیغ مواضع و تحلیل های سازمان پرداختند.

نابود باد نظم ظالمانه سرمایه داری!
پیروزباد مبارزات بر حق کارگران!
کارگران جهان متحد شوید!

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران – درتموند،آلمان
یازده اردیبهشت 1402 برابر با اول ماه مه 2023