فراخوان بازنشستگان به تجمع بزرگ سراسری در بیستم فروردین ماه

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۷۷: تجمعات معلمان در چندین شهر و فراخوان بازنشستگان به تجمع بزرگ سراسری در بیستم فروردین ماه. امروز هفدهم فروردین معلمان بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده و در اعتراض به بی پاسخ ماندن خواستهایشان و سرکوبگری های حکومت در شهرهایی چون کرج، تهران، کرمانشاه، نیشابور، همدان و ملایر تجمعاتی دست به اعتراض و تجمع جلوی آموزش و پرورش زدند. معلمان شعار میدادند: معلم داد بزن، حقتو فریاد بزن، و شعارهای دیگر.

حضور زنان در تجمعات امروز قابل توجه بود. در تهران جمعیتی از معلمان مقابل آموزش و پرورش تجمع داشتند و یکی از معلمان در مورد خواسته ها و حق و حقوق فرهنگیان سخنرانی کرد. حکومت با نیروهای سرکوبش تلاش کرد تجمع را متفرق کند و معلمان با آنها مقابله کردند و آنها را هو کردند و با فریاد بیشرف بیشرف جوابشان را دادند. در این درگیریها دو یا سه نفر دستگیر شدند. مردمی که در خیابانها بودند از معلمان ابراز حمایت میکردند و رانندگان با بوق زدن همراهی خود را نشان میدادند.
در ادامه این اعتراضات، جمعیت معلمان در خیابان حرکت کردند و با شعار بیشرف بیشرف خشم خود را از حضور نیروهای سرکوب فریاد میزدند. در همان حال شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد نیز سر داده شد.
معلمان همواره اعلام کرده اند که خط قرمز آنها دانش آموزان هستند و معلمان به حملات شیمیائی به دانش آموزان اعتراض دارند. دستگیری محمد حبیبی سخنگوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان نیز بر خشم و اعتراض در میان معلمان شدت داده است. با بازگشایی مدارس بعد از تعطیلات نوروز دامنه حملات شیمیایی به مدارس تا کنون به شهرهای مختلفی از جمله تهران، اصفهان، قم، قزوین، مراغه، اردبیل، جهانشهر کرج، تبریز، پیرانشهر کشیده شده است.
شامگاه چهارشنبه شانزده فروردین فریبا زند کریمی از معلمان قراردادی در سنندج بازداشت شد. و اطلاعی از محل انتقال وی در دست نیست. معرفی و محاکمه آمرین و عاملین حملات شیمیایی به مدارس و پایان دادن به این جنایت در قبال دانش آموزان، آزادی فوری و بدون قید و شرط محمد حبیبی، فریبا زندکریمی و همه معلمان زندانی دو خواست فوری و حیاتی برای معلمان و کل جامعه است. بعلاو ه معلمان پیگیر خواستهای اعلام شده خود هستند. ادامه سیاست جنایتکارانه حکومت در قبال دانش آموزان و سرکوبگریهایش و بی پاسخ ماندن مطالبات معلمان بر ضرورت حرکتی سراسری و متحدانه از سوی معلمان و همه جامعه تاکید میگذارد. پاسخ قاطع در چنین شرایطی اعلام اعتصاب سراسری از سوی معلمان است. با اعتصابات سراسری میتوان حمایت وسیع خانواده های دانش آموزان وهمه مردم را همراه کرد. با چنین پاسخ محکمی میتوان هزینه جنایتکاریها و سرکوبگری های حکومت را بالا برد.
خواستهای اعلام شده معلمان در اعتراضاتشان عبارتند از : پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی و بازگشت به کار معلمان اخراجی و تبعیدی و لغو احکام صادر شده برای معلمان معترض و مسدود شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنها، پایان دادن به حبس دانش‌آموزان در کانون‌های اصلاح و تربیت و پایان دادن به بازداشت دانش آموزان و بازگشت به کلاس دانش آموزان اخراجی و دانشجویان ستاره دار، اجرای کامل رتبه بندی و همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای سبد هزینه که رقمش همین امروز بیش از سی میلیون است، تحصیل رایگان با کیفیت و غیر ایدئولوژیک و درمان رایگان برای همه و داشتن حق مسکن، پایان دادن به برنامه های غارتگرانه برای صندوق ذخیره فرهنگیان و پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها. ‌از مبارزات و خواستهای معلمان باید فعالانه حمایت کرد.
خبر مهم دیگر اعلام اعتراض سراسری از سوی بازنشستگان برای ساعت ده ونیم صبح روز بیستم فروردین ماه است. یک موضوع عاجل این فراخوان اعتراض به مصوبه مزدی شورای عالی کار است. این تجمعات در تهران مقابل وزارت کار و در شهرستانها با تشخیص بازنشستگان همان شهر برگزار خواهند شد. لغو مصوبه مزدی شورایعالی کار و افزایش حداقل حقوقها به بالای سبد هزینه سی میلیونی و در همین راستا اجرای کامل همسان سازی حقوقها، درمان و تحصیل رایگان برای همه و داشتن حق مسکن، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزت و آزادی همه بازداشت شدگان انقلاب و زندانیان سیاسی، پایان دادن به دزدی ها و اختلاسها و بازپرداخت دیون دولت به صنندوق های بازنشستگی از جمله مطالبات اعلام شده بازنشستگان است. بازنشستگان یک نیروی مهم مبارزات به ویژه در دل انقلاب هستند . از خواستها و مطالبات آنها باید وسیع حمایت کرد .
نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۶ آپریل ۲۰۲۳