اعتصاب کارگران شرکت فولاد کاویان، تجمع کشاورزان اصفهان و اخباری دیگر

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۰۳  روز گذشته ۶ بهمن کارگران شرکت فولاد کاویان در اهواز در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل که یکسال و نیم است به تعویق افتاده و خلف وعده مدیران شرکت و سطح نازل حقوقهایشان دست به اعتصاب زدند و مقابل در ورودی شرکت تجمع کردند. این اعتصاب در شیفت شب نیز ادامه یافت. در این شرکت هزار کارگر به کار اشتغال دارند که حدود هفتصد نفر آنها بصورت پیمانی در استخدام شرکت هستند.

روز گذشته همچنین گروهی از کشاورزان اصفهان در ادامه تجمعات اعتراضی خود و عدم پاسخگویی به خواسته هایشان با خواست حقابه و عدم بازگردانده شدن آب زاینده رود به این رودخانه به سوی تهران حرکت کردند.
موج حمایت از فرهاد میثمی زندانی سیاسی ای که چهارماه است در اعتصاب غذا بسر میبرد، ادامه دارد. روز گذشته جمعی از دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در تهران در حمایت از او دست به تحصن زدند. همچنین حدود ۳۸۰ نفر از فعالان زنان در نامه‌ای با قدردانی از فعالیت‌های فرهاد میثمی در مخالفت با حجاب اجباری و علیه عدام، از او خواسته‌اند تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران نیز طی نامه ای با اشاره به انعکاس جهانی صدای فرهاد میثمی از او خواسته اند که به اعتصاب غذایش خاتمه دهد.
فرهاد میثمی با اعلام سه خواست توقفِ اعدامِ معترضان، آزادیِ ۶ زندانیِ سیاسی– مدنی و توقف آزارهای مربوط به حجاب اجباری، دست به اعتصاب غذا زده است. او در وضعیت جسمانی بسیار ضعیف و ناجوری قرار دارد و جانش در خطر است. فرهاد میثمی در مرداد ۱۳۹۷ دستگیر شده و با شش سال حکم در زندان رجایی شهر بسر میبرد. جرمِ او مخالفت با حجابِ اجباری است.
خبر دیگر اینکه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان نیز مسابقات ورزشی فرهنگیان در دهه فجر را تحریم کرد. در مقدمه این بیانیه چنین آمده است:" اخیرا مسئولان آموزش و پرورش با برگزاری نمایشی تحت عنوان "مسابقات ورزشی فرهنگیان به مناسبت دهه فجر" در پی آنند که برای نظام مشروعیت بخرند و به افکار عمومی نشان دهند که معلمان از آن ناراضی‌ نیستند و در جشن‌های سالگرد پیروزیش شرکت می‌کنند. این در حالی است که حکومت نه برای ورزش، نه فرهنگ‌ و هنر و نه حتی انسان، اندک ارزشی قائل نبوده و نیست. ۴۳ سال سرکوب مردم، کشتار شهروندان در سالهای ۶۷، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ و اخیرا هم اعدام قهرمانانی چون محمد مهدی کرمی، سید محمد حسینی، مجیدرضا رهنورد و نیز دستگیری، زندانی نمودن و فشار بر ورزشکاران محبوب و باشرفی نظیر وریا_غفوری، علی دایی، امیر نصرآزادانی، پرویز_برومند و... شواهد بارزی بر این مدعاست. ". در ادامه این شورا مینویسد:" لذا جامعه معلمان ایران مسابقات مذکور را تحریم نموده و هرگونه مشارکت یا همکاری در برگزاری آن را مصداق بارز مزدوری و حمایت این شرکت‌کنندگان از کسانی می‌دانیم که هیچ‌گونه ابایی از شکنجه، اعدام و به رگبار بستن جوانان و ورزشکاران نداشته و ندارند."
شعاردهی های شبانه در محلاتی از تهران و شهرهای دیگر بخصوص در ایام "دهه فجر " جمهوری اسلامی شدت گرفته است و کارزاری مردمی برای پایین کشیدن پوسترها و نشانه های تبلیغاتی حکومتی به این مناسبت در شهرهای مختلف در جریان است. روز گذشته در اهواز شماری از جوانان به یک مرکز بسیج کوکتل زدند. در محلات بسیاری از تهران و شهرهای دیگر جوانان بنرهای تبلیغاتی حکومت را پایین کشیده و به آتش کشیدند.
زلزله در خوی و رها شدن مردم زلزله زده در سرمای گزنده زمستان از سوی حکومت به اعتراض مردم در این منطقه شدت داده است. همبستگی و کمک رسانیهای مردمی به زلزله زدگان وسیعا از شهرهای دیگر شکل گرفته است. در همین رابطه جمعی از زندانیان سیاسی طی نامه ای ضمن اعلام حمایت از مردم خوی به کارزار کمک رسانی به زلزله زدگان فراخوان داده اند. در بخشی از این نامه چنین آمده است:"مردم از یک سو گرفتار زلزله های متعدد، سرمای طاقت فرسا و کمبود نان و غذا و چادر شده و از سوی دیگر گرفتار حکمرانی ناکارآمدی هستند که با سنگ اندازی مانع کمک های انسان دوستانه داخلی و بین‌المللی می‌شود وآن ها را از حداقل های اسکان در سرمای زیر صفر درجه همچون کانکس محروم می‌دارد. ما زندانیان سیاسی عقیدتی زندان اوین ضمن ابراز همدردی با مردم مصیبت زده شهرستان خوی و نگرانی عمیق مان از وضعیت نامساعد زلزله زدگان؛ عموم مردم را که بارها در سختی ها کنار هم بودن را تجربه کرده اند دعوت به پیوستن به کارزار کمک حداکثری به مردم زلزله زده خوی می‌کنیم تا شاهد تقویت جبهه مردم و تسلیم حاکمیت در برابر اراده آن ها باشیم.". امضا کنندگان این فراخوان عبارتند از:۱-جعفر ابراهیمی ۲-توحید امیر امینی ۳-رسول بداغی۴-جعفر پناهی ۵-محمد حبیبی ۶-امیر سالار داوودی ۷-حسین رزاق دوست ۸-حسن سعیدی ۹-محمد شریفی مقدم ۱۰-رضا شهابی ۱۱-مصطفی عبدی۱۲-کاظم علینژاد ۱۳-علیرضا فرشی دیزج یئکانلی۱۴-کیوان مهتدی ۱۵-اکبر نعیمی ۱۶-علی نوری. زنده باد همبستگی مردمی.
نابود باد حکومت اسلامی!
حزب کمونیست کارگری ایران
۱۷