اعلامیه حزب حکمتیست: محسن شکاری را اعدام کردند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

آدمکشان از کیفر انقلاب نخواهند جست. امروز پنجشنبه ١٧ آذر، جنایتکاران خامنه ای محسن شکاری را اعدام کردند. محسن جوان انقلابی ای بود که روز سوم مهرماه خیابان ستارخان تهران را همراه با دیگر معترضین بسته بود. محسن را بجرم بستن خیابان و زخمی کردن یک مامور در حین دستگیری اعدام کردند. محسن شکاری تنها ۲۳ سال داشت و کارگر و نان آور خانواده بود.جمهوری اسلامی از یکسو عقب می نشیند و از "گفتگو با مردم معترض" حرف میزند و از سوی دیگر خون میریزد، احکام اعدام صادر میکند و انقلابیون را تهدید به مرگ و زندانهای طویل المدت می کند.

احکام "محاربه" و "افساد فی‌الارض" برای تعدادی از بازداشتی ها صادر شده است و بموازات صدور این احکام جنایتکارانه بساط شکنجه و ترور و ناپدیدی قهری بازداشتی ها دائر است. تاکنون برای بازداشتی های دیگر مانند توماج صالحی، سامان یاسین، محمد قبادلو، سامان صیدی، محسن رضازاده قراقلو، سعید شیرازی، محمد بروغنی، ابوالفضل مهری، حسین حاجی لو، منوچهر مهمان نواز، سهیل خوشدل و بسیاری دیگر، با اتهامات نخ نما و حاضر و آماده ای که ردیف کرده اند، خطر صدور و اجرای حکم اعدام وجود دارد.
قتل عمد حکومتی در زندان ادامه قتل عمد سرکوبگران در خیابان است. رژیم اسلامی که در کابوس سرنگونی روز و شب میگذراند، براین تصور است که با قربانی گرفتن از عزیزان ما جامعه را مرعوب و به عقب نشینی وادار میکند. روزهای آبان و آذر نشان داد که این محاسبات بی پایه است و نمیتواند سدی در مقابل بحران سرنگونی باشد. مشکل اینست که سیاست "می زنیم و می مانیم" دیگر جواب نمیدهد، شکست خورده است و قادر به مهار اراده انقلابی برای سرنگونی نیست.
حزب کمونیست کارگری - حکمتیست همراه با میلیونها زن و مرد انقلابی خشم عمیق مان را از این جنایت جمهوری اسلامی اعلام و به سرکوبگران می گوئیم باید منتظر انتقام مردم باشید. تردید نکنید که تاوان پس خواهید داد. ما مردم آزادیخواه را به گسترش مبارزه انقلابی، اجتماع مقابل زندانها و اعمال فشار متمرکز برای لغو این احکام جنایتکارنه و همزمان سازماندهی تعرض به زندانها با هدف تسخیر و آزادی کلیه زندانیان سیاسی فرامیخوانیم.

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
١٧ آذر ۱۴۰۱- ٨ دسامبر ۲۰۲۲

اعلامیه خبری
١٦ آذر
فقر فساد گرونی، میریم تا سرنگونی! فرزند کارگرانیم، کنارشان می مانیم!
امروز چهارشنبه ۱۶ آذر، سومین روز اعتصاب سراسری در روز دانشجو بود. دانشگاه های کشور و مراکز آموزشی در اعتصاب و اعتراض بودند. استقرار نیرو مقابل دانشگاه ها و ممانعت حراست در خیلی از دانشگاه ها برای ورود دانشجویان، نتوانست از شکلگیری اجتماعات جلوگیری کند. نیروهای بسیجی و حراستی از همان ابتدا در دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تهران و دانشگاه علامه به معترضین حمله کردند و در موردی توسط دانشجویان ادب شدند. اجتماعات روز دانشجو امروز در دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه ملی، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده مهندسی شیمی و محیط زیست دانشگاه تهران، دانشگاه هنر اصفهان، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد تهران، پردیس مرکزی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد تهران مرکز واحد پونک، دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران، دانشگاه علوم و تحقیقات، دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر دانشگاه خوارزمی، دانشگاه سوره، دانشگاه هنر و معماری پارس، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه خواجه‌ نصیرالدین طوسی، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تهران شمال حکیمیه، دانشگاه آزاد رشت، دانشگاه نوشیروانی بابل، دانشکده فنی مهندسی دانشگاه گیلان، دانشگاه هنر اصفهان، دانشگاه آزاد تهران شمال، دانشکده معماری و شهرسازی و دانشگاه زاهدان برگزار شدند.
هنوز تصاویر و گزارش ها بدلیل قطع نت در مناطق مختلف شهرها منتشر نشدند. تصویر امسال روز دانشجو از عزم دانشجویان و جوانان برای انقلاب و نابودی کامل جمهوری اسلامی سخن میگفت. دانشگاه امروز در شانزده آذر صدای فشرده انقلاب بود که برای رفع ستم، تبعیض، فقر و فساد، برای آزادی و برابری و رفاه همگان تاکید کرد. شعارهای امروز دانشجویان علامه منعکس کننده فضای واقعی تر دانشگاه ها است: "پیش بسوی زندگی، زنانگی تنانگی"، "نافرمانی کنش‌گری، پیکار تا برابری"، "نان کار آزادی پوشش اختیاری"، "دانشجو کارگر اتحاد اتحاد"، "دانشجو بیدار است از استبداد بیزار است"، "فرزند کارگرانیم، کنارشان می‌مانیم"، "دانشگاه امنیتی نمیخوایم نمیخوایم"! اینبار مراسمهای دولتی بایکوت شدند و دو مورد جلسه با حضور رئیسی و زاکانی شهردار تهران به صحنه اعتراض و افشاگری و محاکمه آنها بدل شد. رئیسی با تعریف خاطره سفرش از کردستان، تصویر یک رئیس جمهور و نظام درمانده و مستاصل را به همه نشان داد.
امروز ١٦ آذر، دوازدهمین روز اعتصاب سراسری کامیونداران و رانندگان کامیون ادامه داشت و وانت بارها نیز در حمایت به اعتصاب پیوستند. تاثیرات اعتصاب کامیونداران بتدریج خود را در توقف تولید در مراکز کوچک و متوسط کار و فشار روی بنگاه داران و بنادر و اسکله ها و معادن نشان میدهد. امروز کارگران پتروشیمی سنندج سومین روز اعتصاب شان را ادامه دادند.
امروز اعتصاب کسبه و بازار در شهرهای مختلف ایران ادامه داشت. علیرغم گشت خیابانی و التماس و تهدید نیروی انتظامی برای خاتمه اعتصاب و تمهیداتی مانند علامت گذاری و جریمه و پلمپ برخی بوتیک ها، کسبه در شهرهای مهاباد، اشنویه، بانه، سقز، بوکان، دیواندره، مریوان، سنندج، کامیاران، جوانرود، روانسر، پاوه، کرمانشاه، همدان، ایلام، آبدانان، قروه، اسلام آباد، کرند غرب، دهگلان، تهران، قزوین، کرج، اراک، اردکان، تبریز، شیراز، کرمان، بوشهر، بندر گناوه، لاهیجان، اصفهان، فولادشهر، زرین شهر، شاهین شهر، نجف آباد، بابل، بروجن، زنجان، زاهدان، خشک بیجار رشت، انزلی، سرابله و هفشجان برای سومین روز در اعتصاب شرکت داشتند.
سه شنبه شب تظاهراتهای خیابانی و محلات در برخی از شهرها تا پاسی از نیمه شب ادامه داشت. شعارنویسی و پخش فراخوان برای روز دانشجو وسیع بود، بنرهائی در حمایت از انقلاب و زندانیان سیاسی و روز دانشجو در بزرگراه ها نصب شده بود، تهاجم به مراکز بسیج و امام جمعه ها و سوزاندن بنرها و مجسمه ها و بیلبوردهای حکومتی در شهرهای مختلف در جریان بود.
امروز ١٦ آذر جمهوری اسلامی با تمام قدرت جلو آمده بود و شهرها و دانشگاه ها میلیتاریزه بود. با اینحال در تهران از عصر جمعیت وسیعی به سمت آزادی و میدان انقلاب میرفتند و تجمعات پراکنده با شعار سردادن علیه حکومت بطور موضعی شکل گرفت. اینترنت امروز عصر در تهران و منطقه انقلاب به آزادی تماما قطع بود. علیرغم جمعیت زیاد و بیسابقه در سه ماه اخیر، آرایش نظامی سرکوبگران توانست از شکلگیری اعتراض گسترده ممانعت کند و شعار سردادن بصورت راه رفتن و پراکنده با راه بندان و بوق زدن در ترافیک سنگین ادامه یافت. در قروه جمعیت بزرگی تظاهرات سکوت بسمت مرکز شهر برگزار کردند که مورد حمله نیروهای سرکوب قرار گرفت. در اردکان یزد برای اولین بار جمعیت بزرگی بمیدان آمد و با نیروهای حکومتی درگیر شد.
با تاریک شدن هوا امروز چهارشنبه ۱۶ آذر، مردم در استانها و شهرهای مختلف ایران از جمله در تهران در اعتراض به جمهوری اسلامی به خیابان ها آمدند و شعار سرنگونی حکومت میدهند.
در روز ١٦ آذر ]جامعه مجدداً جواب محکمی به خامنه ای و نظام داد و دانشجویان پرچم سرنگونی انقلابی را برافراشته تر نگاه داشتند. حزب کمونیست کارگری - حکمتیست به زنان و مردان انقلابی، به مردم فهیم و آزاداندیش، به دانشجویان انقلابی و پیشرو درود میفرستد. در روز دانشجو با اعتصاب یکپارچه و اعتراض روشن اعلام کردیم که این راه بدون بازگشت است، مصالحه ای با حکومت وجود ندارد، از سرکوب و بازداشت و تهدید نترسیدیم، این شما هستید که باید از عزم راسخ و اراده پولادین و انقلابی ما بترسید. عقب بنشیند یا تهدید کنید، باید بروید! مرگ بر کل نظام! پیش بسوی انقلاب!

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی، برابری، حکومت کارگری!
حزب کمونیست کارگری ایران – حکمتیست
١٦ آذر ١٤٠١- ٧ دسامبر ٢٠٢٢