پاریس: علیه زندان، شکنجه و اعدام تظاهرکنندگان به پا خیزیم

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

از خیزش انقلابی جوان زنان و مردان سراسر ایران ۸۲ روز می گذرد! در این روزهای پرشور و امید، آمار خود حاکمیت تا قبل از نیمه آذرماه، حاکی از کشته شدن ۴۴۸ نفر می باشد و در این مدت هزاران تن از تظاهرکنندگان دستگیر و روانه سیاه چال های حاکمیت مذهبی ایران شده اند!تا امروز ده ها تن از زندانیان، تنها بجرم شرکت در تظاهرات برعلیه حاکمیت و دفاع از خود در مقابل نیروهای مسلح سرکوبگر با دست خالی، به «اعدام» محکوم شده اند!

حاکمیت مذهبی ایران با سابقه ۴۴ سال تضییق مداوم حقوق حقه مردم ایران و سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم به حقوق از دست رفته؛ بویژه حقوق اولیه زنان و مردم مناطق دور از پایتخت و دگراندیشان؛ اینبار نیز کنترل نیروهای عنان گسیخته سرکوب خود را از دست داده است و هر روز در گوشه و کنار ایران، جنایتی دیگر می آفریند!
به باور ما و دیگر مدافعان آزادی و برابری حقوقی شهروندان سراسر جهان، اعدام معترضانی که برای حقوق از دست رفته خود دست به اعتراض زده اند با قوانین جزایی خود این حاکمیت؛ حتی لایحه ضدانسانی «قصاص»؛ قابل توجیه نیستند!
این همه سبعیت نشان از آن دارد که جمهوری اسلامی ایران در واکنش به تظاهرات مسالمت‌آمیز آزادیخواهان ایران ناتوان است و در سیاه‌ترین دوران پایانی عمر خود بسر می برد. در چنین شرایطی و در واپسین لحظات حیات ننگین خود نه تنها حاضر به عقب نشینی در مقابل مردم نیست بلکه آماده می شود تا بار دیگر به جنایت بزرگی در تاریخ ایران دست زند.
با توجه به سابقه ننگین کشتار جمعی زندانیان سیاسی و عقیدتی در تابستان ۱۳۶۷ بیم آن می رود که حاکمیت مذهبی ایران با کشتار وسیع‌تر معترضان جوان بی‌گناه سراسر ایران‌ در میادین و زندان ها، نابودی خود را با کلان جنایتی دیگر علیه بشریت، به انجام رساند!
انجمن ما به سهم خود نسبت به خطر کشتار جمعی معترضان و زندانیان سیاسی و عقیدتی و اجتماعی هشدار می دهد و از همه مخالفان حاکمیت تبعیض و جنایت اسلامی تقاضا می کند تا به هر طریق ممکن صدای معترضان و زندانیان سیاسی و عقیدتی و اجتماعی را به گوش جهانیان برسانیم.

شکنجه و اعدام لغو باید گردد!
معترض زندانی آزاد باید گردد!
زن زندگی آزادی!
مرگ بر ستمگر، چه شاه باشه، چه رهبر!
سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران!
انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و عقیدتی در ایران - پاریس
۱۶ آذرماه ۱۴۰۱