گزارشی از تظاهرات علیه رییسی در نیویورک!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

در تاریخ چهارشنبه، ٢٢ سپتامبر ٢٠٢٢، مصادف با ٣٠ شهریور ١٤٠١، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جنایتکار رژیم وابسته به امپریالیسم جمهوری اسلامی در هفتاد و هفتمین اجلاس عمومی سازمان ملل در نیویورک شرکت کرد. فعالین چریک های فدائی خلق ایران- آمریکا و کانادا در حمایت و همگام با مبارزات دلاورانۀ مردم در کف خیابان های سراسر ایران، آکسیونی در اعتراض به حضور این قاتل شناخته شدۀ مردم در سازمان ملل، در مقابل دفتر مرکزی سازمان ملل در شهر نیویورک برگزار کردند.

آکسیون از ساعت 9 صبح آغاز شد. این بار، جو مبارزاتی درون جامعه، تعداد بسیار زیادی از ایرانیان مبارز و آزادیخواه را از اقصی نقاط آمریکا و کانادا به نیویورک کشانده بود. شاید بتوان گفت که روی هم رفته بین 4 تا 5 هزار نفر در این روز تجمع کرده بودند که بیشتر آنها را ایرانیانی تشکیل میدادند که به گفته خودشان برای "اولین بار" بود که در اعتراضات خارج از کشور شرکت می کردند. در حین صحبت می گفتند در حالی که نگران مسائل امنیتی هستیم ولی وقتی می بینیم مردم ایران چگونه جان خود را کف دست گرفته و در مقابل مزدوران گشت ارشاد و بسیج می ایستند و می جنگند، از این که محافظه کارانه عمل کنیم احساس شرم میکردیم.
حضور و شرکت دختران جوانی که مستقلا با در دست داشتن عکس ژینا امینی فعالانه و با تمام وجود علیه رژیم خونخوار جمهوری اسلامی شعار میدادند بسیار چشمگیر بود. بسیاری از جوانان با رجوع به میز کتاب چریکهای فدایی خلق با رفقا صحبت میکردند و سوالات و نظرات خود را طرح میکردند و با خریدن کتاب و گرفتن آدرس سایت سازمان، علاقه خود را به این تشکیلات و ادامه رابطه ابراز می داشتند. علیرغم فشار زیادی که از طرف پلیس نیویورک جهت جلوگیری از تزئین محل با بنرها و پوسترهای بزرگ و افشاگرانۀ چریکهای فدایی خلق ایران صورت می پذیرفت، اما با تلاش و پافشاری رفقا در نصب و باز نصب این پوستر ها فضای بسیار خوبی ایجاد شده بود که کلا تاثیر و باز تاب مثبتی در محوطه ایجاد کرده بود. علاقه مندان می توانند در عکس ها و ویدیوهای زنده ای که از طریق کانال تلگرام و اینستاگرام "بذرهای ماندگار" پخش شده این واقعیت را مشاهده کنند.

نیروهای مجاهدین که قسمت بزرگی از این پارک در اجاره آنها قرار گرفته بود، با نرده های آهنی و درب ورودی مخصوص، از ورود دیگران جلوگیری می کردند و تنها به افراد شناخته شده خودشان اجازه شرکت در تجمع خود را می دادند. اما جدا از این سازمان، چندین گروه از ایرانیانی که خود را سکولار دمکرات می نامیدند نیز در این رویداد شرکت داشتند. تعداد زیادی هم به دعوت برخی "هنرمندان" پاسخ داده بودند و بدور آنها در انتهای پارک تجمع کرده بودند و شعارهای مردم در ایران را تکرار میکردند.
سلطنت طلبان که غالبا افراد بسیار کهنسال بودند در این بخش با پوشیدن تی شرت هایی که عکس پسر شاه روی آن بود بر روی نیمکت ها حضور داشتند ولی بطور قطع حتی در این بخش از تجمع به ندرت کسی جرات سر دادن شعار به نفع سلطنت را داشت. در بخشی که رفقای چریکهای فدایی خلق به همراه تعداد زیادی از ایرانیان مبارز و مستقل حضور داشتند در اوج تجمع، وقتی دختران و پسران جوان علیه جمهوری اسلامی شعار میدادند ناگهان فردی در میان جمعیت شعار "جاوید شاه " را داد که با هو کردن و فریاد "مرگ بر ستمگر ، چه شاه باشه ، چه رهبر " سریعا ساکت شد و احتمالا محل را ترک کرد.

ایرانیان منفردی که در تظاهرات شرکت کرده بودند غالبا نگران عدم اتحاد و چند دستگی بین نیروها بودند و بحث های زیادی در این مورد با آنها داشتیم. جو اختناق و سرکوب در درون جامعه و گسترش مبارزات مردم باعث دل نگرانی های زیادی در بین مردم شده که باید با صحبت و نشان دادن واقعیت های موجود تلاش در نشان دادن راه درست در این مورد را داشت. رفقای ما در این صحبت ها و تبادل نظر ها بدرستی به آنها می گفتند که ما تجربه "همه با هم" خمینی را در سال 57 داریم و نباید اجازه دهیم که این همه سال مبارزه و خونی که از مردم ما ریخته شد، این همه سال درد و رنجی که همه ما کشیدیم باز هم دستمایه به قدرت رسیدن کسانی شود که از همین امروز پنهان نمی کنند که خود را برای قلع و قمع کمونیستها و مبارزین آماده می کنند. ما نمی توانیم اجازه دهیم که افرادی که امروز در سایه حمایت مرتجعین و قدرت های بزرگ می خواهند مبارزات مردم را به انحراف بکشانند در صفوف ما و مردم ما نفوذ کنند؛ چون تنها راه رهایی مردم ایران از شرایط کنونی یک انقلاب اجتماعی‌ست که ریشه های این مصیبت ها را نابود کند نه اینکه فقط شکل حکومت از عمامه به تاج تغییر پیدا کند. رفقای ما به مردم حاضر توضیح می دادند که بطور نمونه همین امروز را نگاه کنید مگر این "هنرمندان" نگفتند بیایید همه با هم اتحاد کنیم؟ مگر نمی بینید که چگونه از کنار بخشی از این جمعیت رد شدند و بجای نشان دادن "اتحاد"، سریعا خود را به جایی که تریبون های شبکه های "من و تو"، "ایران اینترنشنال" و یا "صدای آمریکا" قرار داشت رساندند تا خود را مطرح کنند، مگر نمی بینید که ادعای اتحاد آنها دروغین است، اتحاد اینها همانطور که در عمل نشان می دهند فقط با ارتجاع است و دشمنی طبقاتی خودشان با کمونیستها و انقلابیون را حتی در همینجا هم به نمایش گذاشتند. کدام یک از این ها را شما در این بخش که چپها حضور دارند حتی برای یک دقیقه دیدید؟ کدام یک از رسانه های وابسته بطرف ما آمده اند؟ آکسیون ما تنها از طرف خبرنگار تلویزیون الجزیره مورد توجه قرار گرفت. پس این چه دمکراسی ای ست که اینان وعده دروغین آن را به شما مردمی که دلتان برای سرنوشت توده های تحت ستم ایران می تپد می دهند؟ در نتیجه باید به عملکرد این ها توجه کرد نه به حرف های فریبکارانه شان . این ها 43 سال سکوت کردند؛ 43 سال برای پر کردن سالن کنسرت هایشان خفه خون گرفته بودند، و حال امروز که بوی کباب به مشامشان خورده ، "هنرمندانی" که تا هفته پیش با گفتن این که من " سیاسی نیستم" حتی مورد نفرت عموم قرار گرفتند امروز ناگهان و بدون هیچ توضیحی در این پارک مثل یک نوکر حلقه بگوش دست ایمان پهلوی را می بوسند. پس می بینیم چگونه مبارزات مردم چهره واقعی این عناصر را بر ملا کرده است . صحبت با مردم نه تنها به ما می آموزد که چه خطراتی جنبش های انقلابی مردم را تهدید می کند بلکه وظیفه بزرگی را برای جلوگیری از بیراهه رفتن مبارزات توده ها توسط ارتجاع بر دوش مبارزین قرار می دهد.

دراین آکسیون، شعارهای متعددی به زبان های فارسی و انگلیسی سر داده شد. گروه های مختلف و مردم حاضر در محل تظاهرات متحدانه این شعارها را تکرار می کردند. برخی از شعارها عبارت بودند از: "خونین تمام ایران، از کردستان تا تهران"، "از کردستان تا تهران ستم علیه زنان" ، " جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران، نابود باید گردد" و ...

آکسیون از ساعت 9 صبح تا 2 بعد از ظهر که محل توسط پلیس بسته شد ادامه داشت، خواندن سرودهای مبارزاتی مورد توجه حاضرین قرار گرفت ، رفیق جوانی که با ابتکار خودش تی شرتی با عکسی از سخنرانی رفیق اشرف دهقانی در میتینگ مهاباد تهیه کرده و پوشیده بود به زبان انگلیسی جنایات رژیم جمهوری اسلامی را به مردم توضیح می داد که توضیحات وی بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت. با همت و تلاش همه رفقایی که از کانادا ، نیویورک ، ویرجینیا ، واشنگتن ، بوستون و ... در این حرکت شرکت کرده بودند این آکسیون به شکلی بسیار موفق پیش رفت و توانست به سهم خود صدای مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران را به گوش جهانیان برساند.

جمهوری اسلامی، دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران، نابود باید گردد!
زنده باد انقلاب! پیروز باد سوسیالیسم!

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در آمریکا و کانادا
24 سپتامبر 2022

گزارشی از آکسیون 24 سپتامبر در لندن
در حمایت از خیزش انقلابی توده های تحت ستم در ایران، بعد از ظهر امروز، شنبه، 24 سپتامبر 2022، یک آکسیون مبارزاتی در میدان "ترافلگار اسکوئر" لندن برگزار شد. در جریان این آکسیون که به فراخوان فعالین چریکهای فدایی خلق ایران در لندن و سازمان دمکراتیک ضد امپریالیستی ایرانیان در انگلستان سازمان یافت صدها اطلاعیه به زبان انگلیسی در توضیح شرایط انقلابی و قیام توده ها در ایران پس از قتل ژینا (مهسا)امینی در میان عابرین پخش شد. محل آکسیون که یکی از نقاط پر رفت و آمد لندن و یکی از مراکز توریستی ست با بنرها و تصاویر متعددی از جنایات جمهوری اسلامی علیه کارگران و زحمتکشان و زنان و جوانان ایران تزیین شده بود که توجه حاضران در محل را بر می انگیخت. شعارهای "مرگ بر جمهوری اسلامی" و "جمهوری اسلامی با هر جناح و دسته نابود باید گردد"، "مرگ بر امپریالیسم، زنده باد مبارزات آزادیبخش خلقهای تحت ستم"، "اعدامها باید متوقف شوند" و "زندانی سیاسی آزاد باید گردد" و ... به زبانهای فارسی و انگلیسی بر روی بنرها به چشم می خورد.

در جریان این آکسیون یکی از رفقا سخنرانی هایی به زبان انگلیسی ایراد نمود و در باره شرایط اقتصادی-سیاسی ایران و چهل و سه سال جنایات جمهوری اسلامی صحبت کرد و پس از توضیح چگونگی قتل دختر کرد، ژینا (مهسا) امینی که یک موج بزرگ از خیزش قهرمامانه مردمی را علیه کل نظام ظالمانه حاکم در پی آورد، از مبارزات جاری در جامعه گفت و از ضرورت حمایت مردم آزادیخواه در کشورهای دیگر از مبارزات حق طلبانه مردم ایران سخن گفت. سخنرانی این رفیق با تشویق جمعیت روبرو شد و شعارهای "مرگ بر جمهوری اسلامی" به زبان انگلیسی از سوی جمعیت تکرار شد.

در جریان این حرکت تعداد زیادی از جوانان و مردم سایر کشورها از اسپانیا، انگلیس، لبنان و ... با پیوستن به آکسیون و صحبت با رفقا همبستگی خود را با اهداف مردم ایران و بر پا کنندگان آکسیون اعلام می کردند. یکی از عابران که یک مرد انگلیسی بود ضمن اشاره به سلطنت طلبان که در گوشه ای دیگر تظاهراتی را ترتیب داده بودند گفت "همین ها و رژیمشان (شاه) بودند که شرایط آوردن رژیم اسلامی را بر ایران فراهم کردند و مبارزین واقعی را کشتند. مردم ایران برای یک انقلاب واقعی علیه شاه و اربابانش برخاستند، اما جمهوری اسلامی انقلاب مردم را در هم شکست".

یک دختر اسپانیایی نیز گفت "مادر من یک فعال سیاسی آگاه است و از ایران اطلاعات زیادی دارد که به من هم آگاهی داده است. ما میدانیم که این رژیم چه جنایاتی علیه مردم و بخصوص زنان مرتکب شده است. من مطمئنم که مردم ایران دیر یا زود با مبارزاتشان به آزادی خواهند رسید من برای مبارزات جاری در ایران و برای شما در پشتیبانی از این مبارزات آرزوی موفقیت دارم" این جوان سپس از رفقا خواست که او را از حرکتهای آینده و چگونگی حمایت آز آن ها مطلع کنند.

این آکسیون حمایتی از ساعت یک بعداز ظهر آغاز و در ساعت 3 با موفقیت پایان یافت.

هر چه پر توان باد مبارزات سلحشورانه توده های به پاخاسته
برای سرنگونی جمهوری اسلامی!
جمهوری اسلامی، دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران، نابود باید گردد!

فعالین چریکهای فدائی خلق ایران در لندن
2 مهر 1401 برابر با 24 سپتامبر 2022

گزارش از تظاهرات ۲۲ سپتامبر در استکهلم!
روز پنجشنبه ۲۲ سپتامبر تظاهرات بزرگی با شرکت جمعی از کمونیست‌ها و آزادیخواهان ایرانی مقیم استکهلم در مقابل سفارت جمهوری اسلامی در این شهر برگزارشد. این تظاهرات در حمایت از مبارزات آزادیخواهانه مردم ایران که پس از مرگ وحشیانه ژنیا (مهسا) امینی در زمان بازداشت در سراسر کشور اوج گرفته است شکل گرفته بود. تظاهرکنندگان از ساعت ۳ بعداز ظهر در مقابل سفارت دست به تجمع زده و خیلی زود تعدادشان به بیش از ۳۰۰ نفر رسید. تظاهرکنندگان با ابراز خشم شدید قتل ژینا به دست مزدوران جمهوری اسلامی را محکوم نموده، از مبارزات بر حق مردم ما پشتیبانی کرده و بر ضرورت بسته شدن لانه جاسوسی جمهوری اسلامی تاکید داشتند.

درشروع این آکسیون تظاهر کنندگان نفرت خود را با شعار نویسی بر دیوارهای سفارت و انداختن سنگ به داخل سفارت و پاره کردن سیم‌های الکترونیکی در ورودی ” larm “نشان دادند. در این زمان پلیس سوئد برای حفاظت از سفارت و مزدوران لانه کرده در آن وارد عمل شد. گرچه با آمدن پلیس شعار ها کوبنده‌تر شد اما با هجوم پلیس بین آنها و تظاهرکنندگان درگیری پیش آمد و تظاهر کنندگان به عقب رانده شدند و دو تظاهر کننده توسط پلیس دستگیر شدند.

به رغم فشارهای پلیس، این اکسیون با پخش سرودهای انقلابی و سخنرانی ادامه یافت. این شعارها در جریان این حرکت اعتراضی سر داده شد: “جمهوری اسلامی نابود باید گردد”، “جمهوری اسلامی مرگت فرا رسیده”، “کارگر زندانی، زندانی سیاسی، آزاد باید گردد”، “این لانه جاسوسی تعطیل باید گردد”، “از کردستان تا تهران ستم علیه زنان”، “گشت ارشاد بهانه است کل نظام نشانه است”، “این رژیم ضد زن نابود باید گردد”، “وای به روزی که مسلح شویم” و …

در سخنرانی‌هایی که از سوی برخی از تظاهرکنندگان با گرایشان سیاسی مختلف ارائه شد بر این نکات تاکید می‌شد: زنان دلیر و جسور برگ زرینی را از مبارزات خود که بی نظیر است نشان دادند، این اعتراضات باید میلیونی و سراسری شود، رژیم در حال آماده کردن بیشتر خودش است. برای دنیای بهتر وسوسیالیسم در تلاش باشیم، زنده باد مبارزات کارگری در ایران، قتل ژینا، این دختر آزادیخواه را به سمبل مبارزات توده‌ها تبدیل کرد. در شرایطی که مردم یکپارچه برخاسته اند، خامنه ای و رئیسی جلاد می‌خواهند چهره دیگری از ایران به دنیا نشان دهند؛ آنهم در حالی‌که رژیم در حال از بین رفتن است و انقلاب توده‌های گرسنه در راه است.

در جریان این تجمع مزدورهای رژیم از ترس مثل موش در داخل سفارت توسط پلیس سرمایه‌داری محافظت می‌شدند، در حالی‌که مردم قهرمان ایران در شهرها و در کف خیابان درحال جنگ با رژیم برای سرنگونی آن هستند.
فعالین چریک‌های فدایی خلق ایران نیز از زمره شرکت کنندگان در این تظاهرات بودند.

یکی از نکات مهم این تظاهرات این بود که در حین تظاهرات حدود ۲۰ نفر جوان با دو پرچم شیر و خورشید نشان ننگ شاهی وارد شدند و شروع به تحریک کردن و عربده کشی و فحش‌های رکیک به کمونیست‌ها کردند. آنها حتی میکروفون یکی از سخنران‌ها را شکستند که با شعارپر طنین و کوبنده “مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر” و با هوشیاری رفقای کمونیست مجبور به سکوت شدند. از سخنان و حرکاتشان روشن بود که طرفدار سلطنت بوده و شدیدا ضد کمونیست هستند. به رغم این تشبثات، این تظاهرات با سرود انترناسیونال با موفقیت در ساعت ۵ بعد از ظهر به پایان رسید .

جمهوری اسلامی دشمن زحمتکشان، نوکر غارتگران نابود باد گردد!
پیروز باد مبارزات دلیرانه کارگران و ستمدیدگان در سراسر کشور!

سازمان هواداران چریک‌های فدایی خلق ایران در سوئد – استکهلم
۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲