دست دولت‌ها و باندهای تروریست از مبارزات مردم کوتاه!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

حزب حکمتیست (خط رسمی): عصر روز یكشنبه اول خرداد برابر با ۲۲ آوریل، "صیاد خدایی" از فرماندهان سپاه پاسداران در تهران ترور شد. رسانه‌ها و مقامات جمهوری اسلامی انگشت اتهام را به طرف سرویس‌های جاسوسی غرب و مشخصا دولت اسرائیل و عوامل آنها نشانه رفته‌اند. رسانه‌ها و مقامات اسرائیلی هیجان‌زده ضمن پخش وسیع این خبر ادعا كرده‌اند كه نام‌برده "دستیار ارشد قاسم سلیمانی در ماموریت‌های سوریه و عضو نیروی سپاه قدس و از برنامه‌ریزان كشتن یهودیان" بوده و البته نه مسئولیت این ترور را به عهده گرفته‌اند و نه دست داشتن در آن را رد كرده‌اند.

اما مستقل از اینكه ترور "صیاد خدایی" كار كدام دولت و جریان و گروهی بوده باشد، نفس این اقدام در شرایط كنونی كه مردم ایران وسیعا جمهوری اسلامی را به مصاف طلبیده‌اند، به نفع حكومت ایران است. در شرایطی که جمهوری اسلامی با گسترده‌ترین و سازمان‌یافته‌ترین مبارزات توده‌ای طبقه کارگر، معلمان، بازنشستگان و اقشار محروم در سراسر ایران روبروست، در شرایطی که مردم به جان‌آمده در یک جدال شبانه‌روزی در مقابل تعرض‌کنندگان به سفره نان خود هستند، ترور و فضای نظامی مستقیما مستمسكی در دست حاکمیت جهت مقابله با مردم معترض است. ظاهرا این ترور قلب یک فرمانده رژیم را هدف گرفته است، اما زخم و صدمه جدی آن بر تن جامعه و مبارزات توده‌ای در ایران است. از این زاویه، تفاوتی میان ترورکنندگان و ترور شده وجود ندارد.

جمهوری اسلامی که تاریخا با بهانه‌هایی چون "دست‌داشتن" سرویس‌های "جاسوسی دولت‌های بیگانه" و "عوامل ضدانقلاب" و ... به پرونده‌سازی‌های کثیف علیه فعالین کارگری و اجتماعی دست زده است، این ترور را دستمایه گسترش سرکوب و فضای ارعاب خواهد کرد.

ماهیت جنایت‌كارانه و کثیف مهره‌های رژیم و فرماندهان سپاه توجیهی برای دامن‌زدن به ترور و ماجراجویی نطامی نیست. ضدیت لشکر میلیونی مردم آزادی‌خواه در ایران علیه جمهوری اسلامی فرسنگ‌ها با مخالفت دولت‌های مرتجع منطقه و جهان و انواع باندها و گانگسترهای شبهه نظامی، که خود دست‌کمی از جمهوری اسلامی ندارند، فاصله دارد. صف میلیونی مردم تشنه رفاه و آزادی در ایران، از کارگر، معلم، بازنشسته، پرستار و ...، تا زنان و مردان آزادی‌خواه با پرچم آزادی، برابری و رفاه و با اتکا به قدرت خود، كه جمهوری اسلامی را به مصاف طلبیده‌اند در این مسیر نیازی به دخالت دولت‌ها و جریانات جنایت‌كار مخالف یا دشمن این حكومت، ندارند. مردم آزادی‌خواه ایران به همان اندازه كه مخالف جمهوری اسلامی هستند، از دول اسرائیل و عربستان و آمریكا و نیروهای حامی آنان هم بیزارند. نفرت از سران جمهوری اسلامی، نفرت از روسای مراكز اطلاعاتی و امنیتی، از فرماندهان نظامی و قضات آنها از جنس نفرت مردم محروم خاورمیانه و اروپا و امریکا از دولت‌های مرتجع حاکم و روسای آنها است.

این ترورها و ماجراجویی‌ها، قلب تعرض توده‌ای مردم در مقابل نظام را نشانه گرفته است، ماجراجویی که مبارزه رادیکال و گسترده مردم را با وارد کردن زودرس اسلحه و ترور، در همان آغاز راه، قیچی کرده و از این طریق بزرگترین خدمت را به حاکمیت می‌کند.

بی‌تردید با پیروزی مردم آزادی‌خواه در ایران همه سران ریز و درشت این حاكمیت و از جمله فرماندهان و مسئولین سپاه پاسداران و ... به اتهام جنایت علیه بشریت، کشتارها و ترورهای خونین در دادگاه علنی محاكمه خواهند شد. این حکم مبارزت آزادی‌خواهانه مردم در ایران است. از منظر مردم آزادی‌خواه در ایران نیروهایی که به بهانه ضدیت با جمهوری اسلامی دخالت دولت‌های ارتجاعی دیگر را در ایران تسهیل می‌كنند، در مقابل این مبارزه و این حکم ایستاده‌اند!

حزب حکمتیست (خط رسمی) در کنار مردم آزادی‌خواه در جدال گسترده خود علیه حاکمان در ایران، علیه توطئه‌های دولت‌ها و نیروی‌های ارتجاعی و باند سیاهی، که به نام "دفاع از مبارزات مردم"، قلب این جدال را نشانه گرفته‌اند، می‌ایستد.

زنده باد آزادی، برابری، حکومت کارگری

حزب حکمتیست (خط رسمی)
۲ خرداد ۱۴۰۱- ۲۳ مه ۲۰۲۲