اطلاعیه خبری حزب کمونیست کارگری ایران

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

تجمعات اعتراضی کارگران بازنشسته فولاد اهواز و اصفهان، کارگران فصلی نیشکر هفت تپه و کارکنان درمانی تهران: - روز یکشنبه ۷ آذرماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان و اهواز برای پیگیری مطالباتشان مقابل ساختمان این صندوق در این دو شهر تجمع کردند. این کارگران خواستار اجرای همسان سازی حقوقها و پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها و درمان رایگان هستند. بازنشستگان در اعتراضاتشان بر همسان سازی فوری حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی و نیز پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات تاکید کرده اند.

بازنشستگان صندوق فولاد هر یکشنبه جهت پیگیری مطالبات خود تجمع میکنند.

- روز یکشنبه ۷ آذر کارگران فصلی نیشکر هفت تپه در هشتمین روز اعتراضات خود در مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند. گفتنی است که در حرکت اعتراضی روز جمعه ۵ آذر سه نفر از نمایندګان کارگران فصلی با نماینده شوش و رییس اداره کار شوش و فرماندار کرخه در دفتر فرماندار با خواست تعیین وضعیت و قرارداد فصلی ها جلسه ای برګزار کردند. در این جلسه مقرر شد که روز سه شنبه نهم آذر ماه با مدیریت هفت تپه فتحی مکوندی و ناصری مدیریت ۷ طرح جلسه ای برګزار شود و نتیجه این جلسه را روز چهارشنبه به کارګران فصلی اعلام کنند. در جلسه روز پنجم آذر ماه کعب عمیر نماینده مجلس اسلامی در شوش و عبدالخانی رییس اداره کار به نمایندگان کارگران فصلی گفتند که آنها فعلا استخدام فصلی ها را به دو قسمت تقسیم میکنند. قسمت اول کارگران ۹۵ و ۹۶ که از ۳۰۰ روز تا ۵۱۴ روز سابقه دارند را استخدام خواهند کرد و قسمت دوم با کارگران با سابقه کاری ۱ روز تا ۳۰۰ روز را قرارداد خواهند بست. کارگران فصلی نیشکر هفت تپه خواستار قراردادی شدن همه کارگران فصلی و دائمی شدن این استخدامها هستند و این یکی از مطالبات مهم اعتراضات همه کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضاتشان بوده است.

- روز شنبه ۶ آذر شماری بسیاری از پرستاران و کادر درمانی تهران و اصفهان، در اعتراض به پرداخت نشدن «فوق العاده ی خاص» و دیگر بستانکاری های خود دست به تجمع زدند. کمبود پرستار و کادر درمانی و فشار بالای کاری، استخدامهای قراردادی و نداشتن ایمنی شغلی و اخراجها، پایین بودن استاندارد بیمارستانها ودرمان و بهداشت و قرار داشتن دائم آنها در معرض بیماریهای مسری بویژه در این ایام کرونایی، سطح نازل حقوقها و تعویق پرداخت آن و دیگر تعلقات حقوقی در بسیاری از مراکز درمانی، از جمله موضوعاتی بوده است که پرستاران و کارکنان درمانی در سطح کشور بارها و بارها به خاطر آن دست به اعتراض زده اند. پرستاران و کادر درمانی یک نیروی مهم کارزار برای واکسیناسیون رایگان برای همه در مقابل بیماری مرگبار کرونا و مجهز شدن مراکز درمانی به پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی و درمان رایگان هستند. از مبارزات و خواستهای آنها باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ آذر ۱۴۰۰ ، ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱

اطلاعیه شماره ۱۰
۶ آذر: ادامه درگیریها در شهر اصفهان
گزارش تکمیلی از روز گذشته
امروز ششم آذرماه اصفهان و اطرافش همچنان در تلاطم است. در فلاورجان شماری از مردم جمع شده و شعار مرگ بر دیکتاتور سر دادند. در خیابان بوعلی مردم راه را با لاستیک بسته اند. در بلوار آیینه گروهی از جوانان آتش روشن کرده و جمع هستند. امروز همچنین در چهار راه سیمین تجمعی از شماری از مردم صورت گرفت. در خوراسگان شماری از مردم با نیروی انتظامی درگیر شدند. نیروی انتظامی همه جا مستقر است و موتورهای یگان ناجا در شهر در حرکتند. کشاورزان در شرق اصفهان در روستای مادرگان مقابل دامداری حاج اصغر دهقانی راه معدن را با تراکتور بسته و مانع حرکت ماشین ها شدند. در جاهایی مردم سطل آشغال را آتش زده و گروهی جمع شده اند. در قسمتی مردم راه اتوبان را بستند اما نیروی انتظامی وارد کار شد و راه را باز کرد. به این ترتیب در گوشه گوشه شهر اصفهان تجمع و اعتراض است. بیش از دو هفته تحصن در بستر زاینده رود مردم اصفهان را آنچنان به هم نزدیک کرده و به هم بافته است که امروز سازمان یافته تر از هر وقت اعتراضاتشان را به مناطق متعدد شهر کشیده اند. گفتنی است جمهوری اسلامی از ترس انعکاس اخبار اعتراضات در اصفهان و در مقابل برپایی تجمعات در استان هایی مثل خوزستان در جاهایی اینترنت را قطع کرده و در جاهایی ضعیف کرده است. علیرغم این خبرها رسانه ای میشود.

روز گذشته کشاورزان و مردم در اصفهان به خیابان آمدند و پاسخ جانانه ای به یورش سرکوبگران حکومت به تحصن خود در بستر زاینده رود دادند و عزم جزم خود را برای ادامه اعتراضاتشان در دفاع از معیشت و جان و زندگی خود به نمایش گذاشتند. مردم که از قبل برای ساعت ۹ صبح فراخوان تجمع در محل خواجو را داده بودند، با سد نیروی سرکوب حکومت روبرو شدند و نیروی گارد ویژه بر بالای پل خواجو مستقر بود . اما خیل مردم به طرف خواجو در حرکت بود و در نتیجه از همان آغاز صبح بستر زاینده رود به محل دیگری مردم با نیروی یگان ویژه تبدیل شد. سرکوبگران حکومت با گاز اشک آور و شلیک گلوله های ساچمه ای تلاش داشتند مردم را متفرق کنند اما مردم مصممانه در خیابان ها ماندند و اعتراضات به تمام شهر کشیده شد و محله به محله ادامه یافت. در صف جلوی این اعتراضات زنان شجاع و جوانان حماسه آفریدند. یکی از شواهد عینی برای ما مینویسد:

" دیروز اصفهان یکپارچه جنگ بود. درگیری ها تا حدود ده و یازده شب ادامه داشت. از اطراف نیز به اصفهان نیرو آورده بودند و در جاهای مختلف شهر مستقر بودند. از جمله چهارراه آبشار یکی از مراکز درگیری بود. پمپ بنزین آپادانا را تعطیل کرده بودند و و مقابل آن نیروی امنیتی بسیاری مستقر کرده بودند. در این درگیری ها شماری از نیروهای گارد ویژه کتک جانانه ای از مردم خوردند. آنقدر دنبالشان کردیم که خسته شان کردیم و به گفته دوستی یکی از نیروهای انتظامی داد میزد و میگفت بابا برید خونه هاتون دیگه خسته شدیم . در چند جا موتوشان را مردم آتش زدند و در یکجا ماشین آنها را. شمار نیروهای یگان ویژه بسیار بود و شاید بگویم با جمعیت مردم برابری میکرد. و ما به وسعت یک شهر با یک لشگر درگیر شدیم. در این درگیری ها هم زدیم، هم خوردیم. در آخر جمعیت را می دیدیم که قرار و مدارهای بعدی را میگذارند و به خانه ها میروند. با شعار "اینهمه لشکر آمده ، به جنگ رهبر آمده" پیام خود را به خامنه ای و سران این حکومت رساندیم. و بدین ترتیب روز گذشته یک روز هیجان انگیز و موفق برای ما بود".

در جریان اعتراضات کشاورزان و مردم اصفهان در روز جمعه ٥ آذر بیش از ١٠٠ نفر دستگیر، شمار بسیاری زخمی شده اند. همچنین بنا بر خبرهای تا کنونی دو نفر جان خود را از دست داده اند و طبق گزارش مسئول سازمان نظام پزشکی اصفهان حال دو نفر از مجروحین نیز وخیم است. شمار دقیق بازداشت شدگان و میزان صدمات جانی وارد شده به مردم هنوز روشن نیست. مقامات حکومتی بیشرمانه گفته اند که دستگیرشدگان کشاورز نبوده و "آشوبگر" هستند. گویی مردم حق اعتراض ندارند. این گفته مقامات در واقع اعتراف آشکار آنان به سرکوب و جنایت است. امروز مردم اصفهان علاوه بر خواستهای برحق‌شان دادخواه نیز هستند. و هم اکنون این شهر یکپارچه اعتراض است.

همچنین بنا بر خبرهای دیگری حراست برخی بیمارستان ها از جمله بیمارستان الزهرا در شب گذشته مانع پذیرش مجروحین شدند. در شهر زیار در شرق اصفهان نیز مجروحین در بیمارستان پذیرش نشده اند. بسیاری از زخمی ها را مردم به منازل برده و کمک رسانی کرده اند. در بیمارستان کاشانی تعداد زیادی جوان و پیر که با تفنگ ساچمه ای آسیب دیده و از بدن هرکدامشان ۲۰ تا ۳۰ ساچمه بیرون کشیده شده بستری هستند. حداقل دو جوان بینایی خود را از دست داده اند. شکستگی های سر و دست نیز بسیار است. بنا بر شواهد چند نفری هم جان خود را از دست داده اند که هنوز اطلاعات دقیقی از شمار و اسامی این عزیزان در دست نیست.

خشک شدن زاینده رود برای مردم اصفهان برابر است با نابودی کشاورزی، دام و شغل بسیاری از مردم، فرونشست زمین ها و صدمه زدن به امان مسکونی، آلودگی آب و هوا و استشمام ریزگردهایی که بخاطر آغشته بودن به ضایعات کارخانجات و اتمی سرطان زاست. همه اینها به معنای آسیب دیدن و لطمات جبران ناپذیر به زندگی و محیط زندگی مردم است. مردم اصفهان مافیای سرمایه داری حاکم را مسبب همه این مصائب دانسته و بار دیگر شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای ، مرگ بر مافیا در خیابانهای این شهر طنین انداخته است. مردم اصفهان یکپارچه کنار هم ایستاده و با شعارهای نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم، اصفهان، شهرکرد، اتحاد، اتحاد، بر همبستگی و همراهی تاکید می کنند.

امروز اصفهان به صدای اعتراض همه مردم در ایران تبدیل شده است. اعتراض مردم اصفهان اعتراض مردم در خوزستان، شهرکرد، کردستان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان و خراسان و همه مردم در ایران است. حزب کمونیست کارگری مردم در تمام استانها را به حمایت وسیع از مردم اصفهان و مبارزاتشان فرا میخواند. تحصن مردم اصفهان در زاینده رود الگویی از به میدان آمدن توده ای مردمی برای تمام شهرهاست. در حمایت از مردم اصفهان و در اعتراض به وضع فلاکت بار حاکم در تمام شهرها میشود این الگو را بکار گرفت و جمع شد و تجمعات بزرگ خود را شکل داد و آنرا به پشتوانه ای برای سازماندهی اعتراضات در تمام محلات تبدیل کرد.

از اعتراضات مردم اصفهان باید وسیعا و به اشکال مختلف از جمله با بیانیه های حمایتی، پشتیبانی کرد. هم اکنون مادران آبان پیشتاز این همبستگی ها هستند و از مبارزات مردم اعلام حمایت کرده اند. همچنین ۲۴ گروه از تشکلها، نهادها و جمع های کارگری و فعالین عرصه های مختلف مبارزاتی حمایت خود را از مبارزات مردم اصفهان اعلام کرده اند. باید به این همبستگی ها پیوست.

به حرکت در آمدن شهر اصفهان در چنین ابعاد گسترده، و در کنار آن به تحرک در آمدن مردم در استانهای چهار محال و بختیاری و خوزستان و لرستان و فضای پر تلاطم کل جامعه و حرکت جنبش کارگری در صف جلوی این اعتراضات پیام آور ادامه آبان است. ادامه آبان که امروز سازمان‌یافته و با خواستهای روشن تر دارد سر بلند میکند و انقلابی تحول ساز را در چشم انداز جامعه قرار داده است. نابود باد حکومت اسلامی!

نابود باد حکومت اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ آذر ۱۴۰۰ ، ۲۷ نوامبر ۲۰۲۱

مجموعه خبری هفتگی شماره ۹:
بازتاب اخباری از خوزستان
جلوگیری از تجمعات در اهواز، وضعیت یک زندانی سیاسی، پرونده فرزانه زیلابی، آزادی موقت یکی از زندانیان سیاسی

از تجمع اعتراضی مردم اهواز جلوگیری شد

در پی فراخوان روزهای گذشته برای برگزاری تجمع اعتراضی مردم خوزستان در اعتراض به انتقال آب کارون، از ساعات اولیه صبح روز جمعه پنجم آذرماه، نیروهای امنیتی با استقرار در محل اعلام شده برای این تجمع واقع در جاده ساحلی منطقه کیانپارس اهواز، از شکل گیری این تجمع ممانعت و جلوگیری کردند. از شب گذشته نیز اختلال و کندی سرعت اینترنت در نقاط بسیاری از شهرهای خوزستان و از جمله در اهواز گزارش شده بود.طی روزهای گذشته و به دنبال بالاگرفتن اعتراضات مردمی در اصفهان و شهرکرد به بحران آب، فعالان محیط زیست در خوزستان نیز فراخوان برگزاری اعتراض مردمی را برای روز جمعه منتشر کرده بودند. آنگونه که گفته می شود دستگاههای امنیتی از روزهای قبل در تماس های تلفنی با این فعالان نسبت به برگزاری هر تجمعی هشدار داده و امروز هم نیروهای نظامی و امنیتی بطور گسترده ای در منطقه یاد شده حاضر شده و اجازه برگزاری تجمع را ندادند.

گفتنی است که احمد صباحی از فعالین محیط زیست یکی از اهالی سوسنگرد و یکی از دوستان وی بعد از انتشار فراخوان براى تجمع اعتراضی در نجات كارون كه قرار بود در روز پنجم آذرماه در محل بلوار ساحلى منطقه كيانپارس برگزار شود، در همان لحظات اوليه توسط نيروهاى امنيتى بازداشت شدند. این بازداشت شدگان باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند

گزارشی از وضعیت یک زندانی سیاسی
رحیم عفراوی از فعالان سیاسی عرب اهل کوی علوی شهر اهواز که در سال ۱۳۷۸ توسط اداره اطلاعات بازداشت و به ۲۵ سال حبس محکوم شده بود هم اکنون در بیست و دومین سال حبس، در سکوت و بایکوت مطلق خبری و بدون یک روز مرخصی، و در محرومیت از رسیدگی پزشکی در زندان شیبان اهواز محبوس است. عفراوی با اتهاماتی از جمله «محاربه با خدا» و «اقدام علیه امنیت ملی» به ۲۵ سال حبس و تبعید محکوم شده است. این زندانی سیاسی در طول ۲۱ سال حبس شرایط بسیار دشواری را پشت سر گذاشته و به بیماریها و مشکلات فراوان در اثر شکنجه و دوران سخت حبس مبتلا گشته است. متاسفانه در تمام این سالها هیچ گزارشی در هیچ رسانه ای (بجز یک مورد) از او منتشر نشده است.

رحیم عفراوی از بیماریهای متعددی از جمله ناراحتی قلبی، دیابت، فشار خون بالا و مشکلات ریوی رنج می برد. وی در این سالها از هرگونه رسیدگی پزشکی محروم بوده است. رحیم عفراوی در تیرماه ۷۸ در بازگشت از محل کار خود در مسیر جاده اهواز در منطقه ملاشیه توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شد. وی در مرحله بدوی توسط دادگاه انقلاب به ریاست قاضی فرج الله عبدالهی از بابت اتهامات محاربه با خدا و اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شد. در پی اعتراض به حکم اعدام، این حکم به ۲۵ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان جیرفت تغییر یافته و در دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد. زندانی سیاسی رحیم عفراوی در مدت حبس خود در تبعید در زندان جیرفت کرمان پدر و مادر خود را از دست داد، و به دلیل دوری راه امکان ملاقات با فرزندانش نیز بسیار دشوار بود.

وی پس از ۱۳ سال به زندان کارون و سپس زندان شیبان اهواز منتقل شد و تا کنون در این زندان بسر می برد. شهریور ماه امسال درخواست او برای اعزام به مرخصی و اتمام باقیمانده دوران حبس توسط شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب اهواز رد شد. رحیم عفراوی متولد ۱۳۴۷، متاهل و پدر دو فرزند و از اهالی کوی علوی اهواز است.
پرونده فرزانه زیلابی به دادگاه تجدید نظر رفته است
پرونده فرزانه زیلابی وکیل کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که پیش از این از سوی دادگاه انقلاب اهواز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یکسال حبس و دو سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شده بود پس از اعتراض وکیلشان دکتر ناصر زرافشان به شعبه شانزده دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان به ریاست قاضی کوشا ارجاع شد." کارگران نیشکر هفت تپه بارها هرگونه پرونده سازی برای فرزانه زیلابی را شدیدا محکوم کرده اند. خواسته کارگران نیشکر هفت تپه مختومه اعلام شدن پرونده فرزانه زیلابی است.

آزادی محسن قنواتی با تودیع قرار از زندان بهبهان
محسن قنواتی، برادر محمد حسین قنواتی یکی از جان‌باختگان اعتراضات آبان ۹۸ در شهر بهبهان، روز چهارشنبه ۳ آذر ماه پس از ده روز بازداشت، با قرار وثیقه و به صورت موقت، تا پایان مراحل دادرسی از زندان بهبهان آزاد شد. وی روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه، همزمان با امین مرادی و پیام جیحونی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

امین مرادی و پیام جیحونی نیز به سلول‌های انفرادی یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در اهواز منتقل شده و از آن زمان تاکنون به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر می‌بردند. این شهروندان از زمان بازداشت تنها ۲ بار اجازه برقراری تماس تلفنی با خانواده خود را داشته‌اند.

محسن قنواتی پیش از بازداشت با ابلاغیه‌ای که در تاریخ ۱۹ آبان‌ماه صادر شده بود، در خصوص اتهامات “توهین به روحانیت، توهین به نهادهای انقلابی مثل سپاه از طریق صفحه اینستاگرام، خبررسانی از طریق صفحه اینستاگرام خود در خصوص اعتراضات و اغتشاشات تیر ۹۹ تبلیغ به نفع گروه‌ها یا سازمان‌های مخالف نظام و اعلام فراخوان تجمع همصدا با معاندین نظام” به شعبه ۳ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان فراخوانده شده بود.

به گفته یکی از شهروندان بهبهانی، قرار بر این بود که دومین سالگرد کشته شدگان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ با حضور خانواده‌ها بر سر مزار جان‌باختگان برگزار شود اما در روزهای منتهی به این مراسم، شماری از شهروندان توسط نهادهای امنیتی به صورت تلفنی احضار شده و از آنها تعهد گرفته شد که در مراسم سالگرد شرکت نکرده و موضوع احضار را نیز رسانه‌ای نکنند.

بهبهان یکی از کانون های داغ اعتراضات آبان ۹۸ بود که در جریان اعتراضات تعدادی از شهروندان ساکن این شهر از جمله مهرداد دشتی نیا، محمود دشتی نیا، فرزاد انصاری فر، محمد حسین قنواتی، احسان عبداله نژاد و محمد حشمدار با شلیک گلوله نیروهای امنیتی جان خود را از دست دادند.
کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری، واحد خوزستان
۵ آذر ۱۴۰۰، ۲۶نوامبر ۲۰۲۱

اطلاعیه شماره ۹

پنجم آذر: سیل جمعیت به طرف پل خواجو
تظاهرات و درگیریها ادامه دارد
- امروز جمعه ۵ آذر ماه مردم اصفهان علیرغم جو بشدت امنیتی شهر و استقرار گسترده نیروهای مسلح حکومتی، بنا بر فراخوانی که از قبل داده بودند و اولتیماتومشان به سرکوبگران جمهوری اسلامی به خیابان ها ریختند و صحنه های درخشانی از اعتراض را آفریدند. از آغاز صبح خیل جمعیت از همه طرف بسوی پل خواجو به جریان افتاد. خیلی زود شعار دادن شروع شد. بسیجی ها و نیروهای انتظامی تلاش میکردند جمعیت را متفرق کنند و با مردم درگیر میشدند. اما حضور وسیع جمعیت باعث شده که تا این لحظه نتوانند جمعیت را متفرق کنند. در فیلمهای منتشر شده صحنه هایی دیده میشود که نیروهای انتظامی در برابر مردم معترض پا به فرار میگذارند. طنین شعارها همه جا شنیده میشود. مردم شعار میدهند تا آب نیاد به رودخونه بر نمیگردیم به خونه. حملات سرکوبگران به مردم با شعار بیشرف بیشرف و مقابله با آنها پاسخ میگیرد. یک شعار تظاهر کنندگان مرگ بر دیکتاتور بود. در بخشی از تظاهرات شعار مرگ بر خامنه ای نیز شنیده میشود.
بنا بر آخرین خبرها نیروهای انتظامی بر بالای پل خواجو مستقر شده و مانع رفتن مردم به این محل میشوند و با گاز اشک آور تلاش میکنند مردم را متفرق کنند. از شب گذشته تمام خیابانها به طرف پل خواجو توسط نیروهای حکومت بسته شده است. اما مردم تلاش میکنند مسیر حرکت به پل خواجو که محل اعلام شده تظاهرات بوده است را باز کنند. در چهار راه آبشار نیروهای نیروی انتظامی خیابان را برای جلوگیری از پیوستن معترضین به همدیگر بسته بودند که توسط جوانان باز شد. مردم همچنین خیابان مسیر پل خواجو به سمت پل فردوسی را بستند تا بر سر حرکت نیروهای سرکوبگر مانع ایجاد کنند. فضایی از خشم و اعتراض و همبستگی در خیابانهای اصفهان حاکم است. در قسمتهایی از تجمعات تظاهر کنندگان در وسط خیابان با رقص و کف زدن و سوت کشیدن حرکت کرده و شعار میدهند. زنان زیادی در صف جلوی اعتراضات در حرکتند. در بستر زاینده رود درگیری ادامه دارد.

مردم شعار میدهند: "نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم"، "اصفهانی، شهر کرد، اتحاد، اتحاد" ، "تا آب نیاد به رودخونه، برنمیگردیم به خونه"، "حمایت، حمایت"، "مرگ بر دیکتاتور"، "هموطن به پا خیز ایران فلسطین شده". یک شعار تظاهر کننگان "اصفهانی شهر کرد اتحاد اتحاد" است.

امروز قرار است در شهر کرد نیز مردم تجمع کنند. همچنین در استانهای لرستان و خوزستان نیز برای امروز فراخوان به تجمع داده شده است. این تجمعات در استان لرستان برای ساعت ۱۵ روز جمعه ۵ آذر ماه در اطراف قلعه فلک الافلاک درخرم‌آباد و در خوزستان در بلوار ساحلی اهواز قرار است برگزار شود.

مدیای اجتماعی سرشار از همبستگی با مردم اصفهان است. در مناطق دیگر نیز زمزمه های برپایی تجمعات در همبستگی با مردم اصفهان به پاست. گزارشات تکمیلی را بعدا به اطلاع خواهیم رساند.

حزب کمونیست کارگری همه مردم را به حمایت و همبستگی به هر شکل ممکن با مردم اصفهان فرا میخواند. خواستهای مردم معترض در اصفهان و شهرکرد و خوزستان و دیگر شهرها اساسا یکی است و باید با حرکتهای همزمان و متحد و شعارهای متحد کننده یک حرکت قدرتمند را در برابر دشمنان مردم به جریان انداخت. حکومت اسلامی در همه جا منفور و منزوی است و ما بسیاریم. این را باید در عمل نشان دهیم و سرکوبگران را به زانو در آوریم.

نابود باد حکومت اسلامی
حزب کمونیست کارگری ایران
5 آذر ۱۴۰۰ ، 26 نوامبر ۲۰۲۱