عسل محمدی و هیراد پیربداغی، فعالان کارگری، بازداشت شدند

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی حاکی است که عسل محمدی و هیراد پیربداغی، فعالان حقوق کارگری، ساعاتی پس از ثبت شکایت علیه سلول انفرادی در زندان‌های جمهوری اسلامی، بازداشت شدند. ضیا نبوی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، روز یکشنبه ۱۶ آبان ضمن تایید خبر بازداشت این دو شهروند در صفحه توئیتر خود نوشت: «آن‌ها دو هفته پیش همراه با چند تن از فعالان کارگری در بیانیه‌ای از احضار تلفنی‌شان به وزارت اطلاعات خبر داده بودند». با وجود این، همان‌طور که ضیاء نبوی نقل کرده است این فعالان کارگری گفته بودند: «تسلیم سیاست‌های ارعاب و تهدید نمی‌شوند».

عسل محمدی و هیراد پیربداغی روز شنبه همراه با هفت تن دیگر از فعالان مدنی و زندانیان سیاسی سابق در حمایت از کارزار «نه به سلول انفرادی» اقدام به ثبت شکایت علیه آمرین و عاملین سلول انفرادی کرده بودند.
ساعاتی بعد اما نیروهای امنیتی با ورود «خشونت‌آمیز» به منزل این دو شهروند، اقدام به تفتیش و بازداشت آن‌ها کردند.
ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران (هرانا) نیز روز یکشنبه نوشت هنوز از دلایل بازداشت، اتهام‌های احتمالی و محل نگهداری این فعالان اطلاعی در دست نیست و بی‌خبری از وضعیت این دو شهروند باعث افزایش نگرانی خانواده آن‌ها شده است.
آرش صادقی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق، اما در صفحه توئیتر خود نوشته است هیراد پیربداغی طی تماس تلفنی با خانواده خود اعلام کرده که در بند ۲۰۹ زندان اوین در بازداشت است و اتهام «اجتماع و تبانی» به او تفهیم شده است.

بازداشتگاه بند ۲۰۹ اوین در اختیار وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران است.
عسل محمدی و هیراد پیربداغی اردیبهشت‌ماه امسال و همزمان با روز جهانی کارگر به دلیل حضور در تجمعات اعتراضی کارگران، به اتهام «اخلال در نظم عمومی» بازداشت و به‌طور موقت آزاد شده بودند.
https://www.radiofarda.com/a/iran-s-two-social-activists-arrested-by-security-agents/31549969.html