اطلاعیه حزب: علیه کشتار جمعی سازمان یافته حکومتی!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

علیه کشتار جمعی سازمان یافته حکومتی! با عمل جمعی و سازمان یافته میلیونی مردمی! بحران کشتار جمعی کرونا در ایران که توسط حاکمیت سازمان داده شده و جاری است، بحرانی که همچنان قربانی میگیرد و سایه شوم مرگش را برفراز سر میلیونها نفر گسترده است، با اعتراض میلیونی مردم و فرمان ایست از جانب بخش های پیشرو جامعه مواجه شده است! بحران و جنایتی که دیگر انکار آن از سوی سازماندهندگانش غیرممکن است. معاون کل وزیر بهداشت با بیشرمی تمام از سه برابر بودن تعداد قربانیان از آمار رسمی و اعلام شده میگوید و فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران با وقاحت اعلام میکند "ما به سازمان جهانی بهداشت آمار دروغ داده‌ایم"!

روزنامه جوان به نقل از یکی از استادان دانشگاه تهران تعداد قربانیان را هفت برابر آمار دروغین حکومت اعلام میکند و مینویسد: "هیچ جای دنیا ویروس به این آزادی انتشار پیدا نکرده و نمی‌کند..! در شهریور ماه سال گذشته (شهریور۱۳۹۹) ما برآورد ۳۵۰ هزار مرگ را داشتیم". دیگری میگوید: "اقدامات فعلی کار کنترل علمی کووید نیست، بلکه از جان مردم مایه گذاشتن است!"

همزمان گزارشهای متعدد از صف های طویل و انتظار چند ساعته مردم برای واکسن و عدم وجود واکسن در مراکز واکسیناسیون در شهرهای مختلف، بیمارستان هایی که از کمبود تخت، دارو، سرم، اکسیژن رنج میبرند و بیمارانی بدون کمترین امکانات پزشکی و ناتوان از پرداخت هزینه های سنگین درمانی در انتظار مرگ تدریجی و دردآور به سر میبرند، صف مردم سوگوار برای تحویل جنازه عزیزانشان، ابعاد فاجعه بار و انسانی جنایت سازمان یافته علیه مردم محروم در ایران را نشان میدهد.

علیرغم گذشت نزدیک به دو سال از این پاندمی، هنوز در ایران خبری از "مدیریت" آن، خبری از سیاست و اقداماتی روشن برای ممانعت از گسترش آن، برای حمایت از مبتلایان، برای دسترسی رایگان به خدمات پزشکی و در یک کلام برای حفاظت از جان هشتاد میلیون انسان در این مملکت نیست. علیرغم گذشت نزدیک به دو سال هنوز مردم برای زنده ماندن در نقطه صفر قرار دارند. هنوز میلیونها کارگر، معلم، دانشجو، کارمند و ... بدون کمترین امکاناتی در کارخانه، مدرسه، دانشگاه و ادارات و ... حضور پیدا میکنند. مبتلایان به کرونا با بیمارستان های بی امکانات و مملو از بیمار و با بازار سیاه اکسیژن، دارو، سرم و ... با قیمت های چند برابر روبرو میشوند. کرونا را ارزان و رایگان در جامعه رها کرده اند و راه های مداوای آنرا چنان هنگفت و سنگین کرده اند که فقط "ژن برتری ها"، "آقازاده ها" و معدودی "خوش شانس" از عهده آن بر می آیند.

چه کسی است که نداد مسبب این فاجعه انسانی و کشتار جمعی نه کرونا که حاکمیتی است که عامدانه نه فقط هیچ اقدامی برای مقابله با این بیماری کشنده نکرده است، بلکه از آن بعنوان "برکتی" برای قتل عام مردمی که برای یک زندگی انسانی به پا خاسته اند، استفاده کرده و میکند. حاکمیتی که در یک چشم به هم زدن برای عمله و اکره خود در حوزه های علمیه، برای جنایتکاران حرفه ای اش در سپاه و بسیج و سپاه قدس و .... میلیاردها دلار خرج میکند، اما حفظ جان و سلامت هشتاد میلیون نفر، برای نجات شهروندان جامعه برایشان "زمان بر" است و از مردم انتظار دارند "مثل چهار دهه گذشته صبر پیشه کنند!"

چه کسی است که نداد تلاش دولت رئیسی در پاس دادن مسئولیت به دولت قبلی، تلاش مقامات و میدیای رسمی در توجیه فرمان خامنه ای در ممنوعیت ورود واکسن و انداختن گناه کشتار جمعی به دولت و مسئولین دولتی و تقاضای مجازات "متخلفین"، تبلیغات پوچ و ادعاهای توخالی در مورد ورود واکسن و وعده واکسیناسیون رایگان و ... همه و همه تلاشهایی عبث برای قبولاندن و تحمیل سیاست انتظار و صبر به مردمی است که مدتها است اعلام کرده اند که در مقابل بی مسئولیتی حاکمیت، در مقابل تحمیل فقر و فلاکت و مرگ کرونایی صبر را پیشه نمیکنند.

اعلام جرم سازمانهای کارگری، معلمان، بازنشستگان و هفت وکیل و فعال اجتماعی علیه مسببین این جنایت، علیه شخص خامنه ای، اعتراض شخصیت ها و فعالین کارگری و اجتماعی به مراجع جهانی، خواست واکسیناسیون فوری و رایگان همه کارگران و کارکنان جامعه، دسترسی رایگان به خدمات درمانی، تامین معیشت مزد بگیران، بیکاران و فرودستان مبتلا به کرونا و در قرنطینه و ... از طرف سازمانهای مستقل کارگری و ... همه و همه عزم جزم جامعه برای پایان دادن به این کشتار جمعی سازمانیافته است. این فرمان ایست از جانب بخش های پیشرو جامعه، تازه آغاز جدال سازمانیافته میلیونی و مردمی در سراسر ایران است! جدالی که ورق را میتواند بسرعت برگرداند! میتواند نه تنها در مقابل قربانی شدن بیشتر مردم سد ببندد، که از آن بیشتر، سلامتی و بهداشت و رفاه و سعادت به تساوی و برای همگان را بسرعت و به قدرت میلیونی مردم، در ایران ممکن کند!

میتواند حساب های مشتی انگل بی مسئولیت، در ادامه تحمل جامعه در مقابل این کشتار جمعی و سازمان یافته، را تماما برهم زند! میتواند مجبورشان کند یا سرکیسه را شل کنند و هزینه های هنگفت دستگاه گندیده حاکمیت شان را خرج سلامتی مردم و واکسیناسیون رایگان و فوری همگان کنند، یا گورشان را گم کنند تا مردم مقدرات شان را، با دسترسی به همه منابع ثروت و امکانات جامعه، که غصب شده و گروگان حفظ دستگاه حاکمیت شده است، مردم را واکسینه کنند و نجات دهند!

حزب حکمتیست (خط رسمی)
۲ سپتامبر ۲۰۲۱
-----
دبیرخانه حزب كمونیست كارگری - حكمتیست (خط رسمی)
ایمیل آدرس: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
سایت حزب: http://hekmatist.com