برای خانم فرزانه زیلابی در دادگاه تاریخ شما جزو سربلندترین ها هستی

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

متاسفانه در زمانه ای زندگی می کنیم که همه چیز وارونه است و بر روی سر ایستاده است. کارگر معترض، معلم و بازنشسته و هر کسی که حق بدیهی اش را داد میزند، با بازداشت و پرونده سازی و زندان روبرو میشود. ما در نظامی زندگی میکنیم که سرکوب شده مجرم است و سرکوبگر مجری قانون و عدالت!‌ دزد و اختلاسگر آزاد است و کارگر و انسان معترض زندانی! در این نظام عدالتی وجود ندارد، نمیتواند وجود داشته باشد، چون قانون حاکم به سرکوب و دزدی و استثمار و فساد و اختلاس «وجاهت قانونی» میدهد!

بله، خیلی وقتها از ماله کشان اصلاح طلب یا کسانی که به زبان آنها سخن میگویند، میشنویم که «این کار وجاهت قانونی ندارد»! در این آه و ناله قانون بالای سر مردم و بیگناه و معصوم است، در صورتی که اینطور نیست. قانون چیزی جز بیان حقوقی قدرت سرمایه دار و اختلاسگر و سرکوبگر نیست. قانون را همانهایی نوشتند که منافع اقلیتی فاسد را پاس میدارند و اکثریتی محروم را زیر می گیرند. این قانون را ما کارگران ننوشته ایم.

به این دلیل به نام نامی «قانون» کارگر معترض به فساد کارفرما و همکاری مقامات قانون با وی، زندانی و شکنجه و اخراج میشود. چند صد پرونده کارگران هفت تپه از هوا که نیامده است، استاندار و فرماندار و اطلاعات و شورای تامین و نماینده مجلس و امام جمعه و هر کسی که سبیلش با رشوه چرب شده در کنار مشتی مزدور و کاسه لیس کارفرمایان درمحل کار، برای کارگران پرونده قضایی تولید کردند.

در این میان تک و توک انسانهای با وجدانی مثل شما، خانم زیلابی پیدا میشوند که حق را زیرپا نمیگذارند. از وکالت دکان نساختند و جیب مردم را خالی نمی کنند. شما بدون هیچ چشمداشتی وکیل کارگران هفت تپه شدید و حتی از جیب خودتان مایه گذاشتید چون کارگر اسیر نان ندارد بخورد تا چه رسد هزینه وکالت بدهد. و بعد، فاسدها و اختلاسگرها دندان قروچه می کنند و در کمین اند ایشان را «ادب» کنند تا کسی بخود جرات ندهد طرف حق را بگیرد. وقتی در اهواز مقابل ساختمان وکلای خودفروخته شعار دادیم و از شما خانم زیلابی حمایت کردیم، قدردان این زحمات بودیم. و امروز جواب ما را با صدور حکم زندان برای خانم فرزانه زیلابی میدهند. چه انتظاری داشته باشیم؟ که فاسدها و زالوها از حق دفاع کنند؟ مجری قانون و عدالت باشند؟ مگر میشود هم سرمایه دار و نوکر سرمایه دار بود و هم مجری عدالت و قانون؟

خانم زیلابی گرامی!
شما افتخار و تاج سر کارگران هفت تپه هستید. شما عضوی از خانواده بزرگ محرومان هستید. شما و نوع شما که بسیار نادر هستند آبروی وکالت و وجدانی هستید که خود را نفروخته است. میگویند هر شغلی قسم و تعهدی دارد. شما فراتر هستید و باید روزی نشان شرافت وکالت به نام «جایزه فرزانه زیلابی» ثبت شود. خانم زیلابی خشم ما از بی عدالتی و آن بیدادگاه نوکر سرمایه دار حد ندارد. تاریخ و کارگران هفت تپه، جنبش کارگری و همه کسانی که علیه ظلم و بیعدالتی قیام کردند، از شما با احترام یاد می کنند و به آن قانون ضد کارگری و حامی سرمایه دار و مجریان رشوه خوارش لعنت خواهند فرستاد. دادگاه سرمایه داران شما را محکوم میکند اما شما در دادگاه تاریخ جزو سربلندترین ها هستید!

ما از تریبون رزم و مقاومت و مبارزه یعنی هفت تپه اعلام میکنیم که نه تنها تا زمانی که این حکم ظالمانه لغو شود بلکه تا همیشه حامی شما خواهیم بود و بدانید که شما عضوی از خانواده بزرگ هفت تپه و کارگران و زحمتکشان هستید. اعلام حمایت خود را از جنابعالی اعلام میکنیم. با احترام فراوان به شما.

جمعی از کارگران هفت تپه از بخش های مختلف
انتشار: کانال مستقل کارگران هفت تپه