زنده باد اعتصابات کارگری!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 اطلاعیه حزب سوسیالیست انقلابی مردم مبارز، از اعتصاب کارگران نفت حمایت کنید!  امروز سوم اردیبهشت ١٤٠٢، دها مرکز کارگری در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ، وارد سومین روز از اعتصاب متحد و پرشور خود شده اند. مطالبا ت کارگران اعتصابی از جمله عبارتند از:"٧٩ درصد افزایش دستمزد ، کاهش ساعتکار،واریز کردن به موقع حقوق، واریز کردن حق بیمه،حذف دوره ١٥روزه کار بدون مزد، حذف موادی از قانون کار رژیم که کارگران را از اعترض به شریط کار منع میکند"،میباشند.

حزب سوسیالیست انقلابی ایران از اعتصاب پرشور کارگران نفت و مطالبات آنان قویا حمایت مینماید و آنان را فرا میخواند تا تحقق مطالبات شان به اعتراض و اعتصاب خود ادامه داده و با قدرت متحد کارگری و با زور حق خود را از حلقوم حکومت بورژوا- اسلامی و ضد کارگری بیرون بکشند.

کارگران شاغل متحد پروژه ای یکبار دیگر نشان دادند که با سیاست های"مردم پسند"مبنی بر اینکه" فلان شهر...،راه را نشان دادند"و گویا "تنها در کف خیابان بدست می آید حقمان"، هیچ مطالبه و اهداف جدی سیاسی، اقتصادی و آزادی ها را نمیتوان تنها از این مجراها محقق نمود. این نوع سیاست "چپ نما" یک راه منحرف کننده و یک سیاست "آب ریختن در آسیاب بورژوازی"بوده است. بورژوازیی که از سوی در موقعیت "دولت" ماشین کشتار و آدمکشی آن بیوقفه در حال گردش است، و در پوز "اپوزسیون"نیز با شیادی و عوافریبی تمام در پوشش پرچمهای چون "همه با هم"، "منافع ملی"، "انقلاب ملی"، و اخیرا "انقلاب زن زندگی آزادی"، همواره چهره کریه، ضد کارگری و ضد آزادیخواهانه خود را استتار نموده است.

کارگران نفت را همچنین فرا میخوانیم تا حول مطالبات زیر نیز (بر گرفته از بیانیه اخیر حزب در باره اول مه ی)بیش از پیش نقش متحد کننده در صف جنبش کارگری ایفا نموده و از شرایط بحرانی کشور در تحمیل خواستهایی خود به جمهوری فاشیست اسلام و در تغیر تناسب قوا به نفع جامعه ی معترض و جان به لب رسیده نهایت استفاده را بنمایند: "مطالبه فوری حول افزایش حداقل دستمزد سال ١٤٠٢ به ٢٥- ٣٠ میلیون تومان و تلاش متحد کارگری به منظور لغو تصمیم دولت و شورایعالی کار!،"نپرداختن دستمزد به موقع کارگر جنایت است"، "اخراج ممنوع!"، "بیمه بیکاری برای همه افراد بیکار و آماده بکار"، "دستمزد برابر در ازای کار برابر زنان و مردان"،" پایان دادن به تبعیض و رفتار غیر انسانی با کارگران مهاجر"،"آزادی زندانیان سیاسی و کارگران بازداشت شده"، "توقف فضای سرکوب و امنیتی در مراکز کار و سراسر کشور"، "برخورداری ازحق بدون قید و شرط تشکل و اعتصاب و تحزب کارگران و جامعه"،" شرم آور اعلام کردن کار کودکان" افزایس فوری حقوق باز نشتگان" "تعطیلی رسمی روز جهانی کارگر"، مردود اعلام کردن ‌"هفته ضد کارگری دولتی"، "پایان دادن به پوشش و حجاب اجباری"، "لغو مجازات شنیع اعدام"، برابری کامل زن و مرد، و ... همچنین در این مقطع نیز بسیار مهم است در راس اعتراض علیه جنایت حمله شیمایی به مدارس کودکان و دختران قرار گرفت،که توسط حکومت فاشیستی اسلامی کودک کش و ضد زنان سازمان دهی میگردد".

مردم مبارز، از اعتصاب کارگران نفت حمایت کنید!

واقعیت این است که شیشه عمر جمهوری اسلامی و نظام حاکم سرمایه داری در دست طبقه کارگر دها میلیونی قرار گرفته است. با پیوسن و حمایت عملی از جنبش کارگری، بدون تردید فضای سیاسی و روند آزادیخوانه به نفع کل جامعه تمام خواهد گردید. دست عوامل جمهوری اسلامی و کارفرمایان قطع، و همچنین هر شکلی از سو استفاده خرافی مذهبی و ملی گرایانه از اعتصابات جاری ممنوع است!

مرگ بر نظام سرمایه داری!
مرگ بر جمهوری اسلامی!
زنده باد حکومت شورایی کارگران و زحمتکشان!
حزب سوسیالیست انقلابی ایران
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
٣ اردیبهشت ١٤٠٢
٢٣ آوریل ٢٠٢٣