اخبار نفت

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اعتصاب مجدد کارگران فاز ۱۴ عسلویه و پتروپالایش کنگان و اخباری دیگر: - روز ۲۷ شهریور کارگران شاغل در فاز ١٤ نیروهای اکسیر در بخش ١٠٦ و ١٠٨ در اعتراض به خلف وعده پیمانکاران مجدداً دست به اعتصاب زده و با شعار نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم بطرف دفتر مدیریت مپنا راهپیمایی کرده و در آنجا تجمع کردند. کارگران خواستار افزایش دستمزد خود بر اساس ارقام پیشنهادی خود و اجرای نوبت کاری ۲۰ روز کار و ۱۰ روز مرخصی هستند. بنا بر خبر در کوران اعتصاب پیمانکار برای بازگرداندن این کارگران به کار وعده هایی برای پذیرش خواستهای آنها داده بود

. اما در روزهای اخیر به کارگران شاغل در فاز ۱۴ اعلام شد که دستمزد آنان فقط ۱۵ درصد افزایش می یابد و در نوبت کاری آنان نیز تغییری صورت نخواهد گرفت و کارگران در مقابل این خلف وعده دوباره دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.
بنا به یک گزارش دیگر روز شنبه ۲۷ شهریورماه کارگران شرکت پیمانکاری پارس قدرت شاغل در پتروپالایش کنگان نیز در اعتراض عملی نکردن وعده های داده شده از سوی پیمانکار مجدداً دست به اعتصاب زدند. این کارگران پیشتر و با قول مساعد پیمانکاران مبنی بر قبول شرایط آنان به سر کار بازگشته بودند اما اینک و با خُلف وعده از سوی پیمانکاران دوباره دست از کار کشیدند.
در جریان اعتصابات سراسری نفت در بسیاری از شرکت ها پیمانکاران از در وعده و وعید وارد شدند تا با بازگرداندن بخشی از کارگران به کار اعتصاب را تمام کنند. اما در جاهایی خبر از نقض این وعده ها گزارش میشود و کارگران نیز در مقابل آن ایستاده وکوتاه نمی آیند.
شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت با موفقیت آمیز بودن اعتصاب سراسری در نفت و داشتن دستاوردهای مهمی برای کارگران از اینکه در بیش از هفتاد درصد مراکز اعتصابی پیمانکاران ناگزیر به عقب نشینی شده و به رقم های پیشنهادی کارگران بر سر دستمزد و بیست روز کار و ده روز مرخصی تن داده اند، گزارش میدهد. بعلاوه این شورا بر ادامه اعتراضات در مقابل خلف وعده های پیمانکاران و همینطور برای اجرایی شدن دیگر مطالبات کارگران در محل کار تاکید کرده است.
بنا بر خبر منتشر شده دیگری از نفت روز شنبه ۲۷ شهریور جمعی از کارکنان پتروشیمی بندر امام در اعتراض به انتقال ۳۰۰ نفر از کارگران زیر کنترل شرکت عملیات غیرصنعتی بندر ماهشهر، برای نهمین روز دست به اعتراض زده و در مقابل پتروشیمی بندر امام دست به تجمع زدند. بنا بر خبر این انتقال در اواخر سال گذشته صورت گرفته و در نتیجه آن دریافتی های کارگران و از جمله برخی از مزایای شغلی کارگران مانند پاداش تولید آنها کاهش می یابد و کارگران آنرا تعرضی به زندگی و معیشت خود دانسته به آن معترضند. این کارگران بیش از ۱۰ الی ۱۵ سال سابقه کار دارند و به این انتقال اعتراض داشته و خواستار بازگشت خود به شرکت مادر هستند. پتروشیمی بندر امام یک شرکت هلدینگ بوده و شرکت عملیات غیرصنعتی زیرمجموعه آن است و تنها نیروهای رسمی و قراردادی را می‌توانند به شرکت دیگری انتقال دهند و انتقال نیروهای پیمانکاری تنها با رضایت خودشان قابل انجام است.
حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ شهریور۱۴۰۰ ، ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱

تجمعات سراسری معلمان مقابل مراکز آموزش و پرورش
امروز ۲۷ شهریور معلمان در سطحی سراسری در اعتراض به وضع بد معیشتی و شغلی و با خواست اجرای فوری رتبه بندی به میزان ۸۰ درصد هیات علمی و پیگیری دیگر مطالباتشان در شهرهایی چون شیراز، اصفهان، یاسوج، اهواز، دهدشت، تبریز، خرم آباد و کرج تجمع داشتند. در این تجمعات جمعیت کثیری از معلمان شرکت داشتند. در اصفهان معلمان بازنشسته نیز شرکت داشتند و یک موضوع فوری اعتراض آنها عدم پرداخت پاداشهایشان است که قبلا در تهران نیز معلمان بازنشسته در همین رابطه تجمع داشتند. در این روز معلمان موسوم به کارنامه سبز (قبول‌شدگان آزمون استخدامی سال ۹۹ آموزش و‌ پرورش) نیز با خواست استخدام رسمی در آموزش و پرورش در تهران برای پانزدهمین روز متوالی تجمع داشتند. برای این تجمعات جمع‌هایی از این معلمان از شهرهای مختلف کشور به تهران آمده‌اند و در مقابل آموزش و پرورش تحصن کرده و شب را در همان جا سپری میکنند. در این اعتراضات معلمان علیه فقر و بی تامینیُ‌علیه تبعیض و نابرابری فریاد زدند و صدای اعتراضشان را به سانسور خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی بلند کردند.
با گسترده شدن تحرکات اعتراضی در میان معلمان حکومت اسلامی به احضار ها و دستگیریهایش شدت داده است. روز ۲۳ شهریور یکی از معلمان بنام مهدی فتحی در پاسارگاد توسط نیروی انتظامی دستگیر شد. در روز ۲۱ شهریور نیز یعقوب یزدانی عضو انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در بجنورد دستگیر شد. قبل از ان نیز در هفدهم شهریور غلامرضا غلامی در روستای کندار استان فارس و در همان روز جعفر ابراهیمی بازرس شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان دستگیر شدند. این درحالیست که اسماعیل عبدی معلم زندانی همچنان در بازداشت بسر میبرد و اسماعیل گرامی معلم بازنشسته با ۵ سال حکم زندان و ۷۴ضربه شلاق در زندان است. یک کارزار مهم معلمان کارزار برای آزادی معلمان بازداشتی و بسته شدن پرونده های امنیتی تمامی فعالین اجتماعی است. در تجمات امروز ۲۷شهریور یک شعار اعتراضی معلمان از جمله در شیراز شعار معلم زندانی آزاد باید گردد بود.
شعارهای اعتراضی معلمان در تجمعات امروز عبارت بودند از: "هشتاد درصد حل نشه، کلاسا تعطیل میشه"، "تا حقمون نگیریم سر کلاس نمیریم"، " خواسته ما یک کلام، رتبه بندی والسلام"، " صدا و سیما کجاست ، صدای ما بی صداست"، "معلم داد بزن، حقت رو فریاد بزن".
قبل از این با همین مطالبات معلمان در ۲۳ شهریور در شهرهای تهران، یزد، اهواز، خرم آباد و کرمانشاه تجمع داشتند. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان نیز در بیانیه خود اولتیماتوم داده است که اگر تا آخر شهریور به خواستهای معلمان پاسخ داده نشود ناگزیر به فراخوان برای گسترش اعتراض در سطح سراسری خواهند بود. شورای هماهنگی در بیانیه خود با اشاره به وضع بد معیشتی معلمان بر افزایش حقوقها به بالای ۱۲ میلیون تاکید دارد. همچنین بر خواست تحصیل رایگان برای همه کودکان و امروز در دل بحران کرونا اختصاص امکانات آموزشی لازم به رایگان در اختیار همه دانش آموزان و معلمان از جمله اینترنت رایگان و تبلت و تلفن های هوشمند تاکید کرده و واکسیناسیون رایگان تمامی معلمان و دانش آموزان بالای ۱۲ سال، اختصاص یک نیمکت مستقل به هر دانش آموز و توزیع روزانه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در اختیار دانش آموزان را شرط رفتن کودکان به مدرسه اعلام کرده است و تاکید نموده است که تا وقتی این شرایط فراهم نیست همه دانش آموزان باید بتوانند از امکانات لازم جهت تحصیل رایگان از راه دور و بصورت مجازی برخوردار شوند. بدین ترتیب در آستانه شروع سال تحصیلی تحرکات اعتراضی در میان معلمان گسترده است و کارزارهای مبارزاتی وسیعی با خواست تحصیل رایگان برای همه و اینکه اجازه نمیدهیم از فرزاندان ما قربانی بگیرید به راه افتاده است.

ابعاد فاجعه بار فقر و بی تامینی، تبدیل بحران کرونا به یک فاجعه تمام عیار انسانی سال تحصیل امسال را به یک موضوع مهم چالش کل جامعه با حکومت تبدیل کرده است. حزب کمونیست کارگری ضمن اعلام حمایت قاطع از اعتراضات معلمان و خواستهایشان و از کارزارهای مبارزاتی مردم در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید همگان را به پیوستن به این اعتراضات فرا میخواند. بویژه خانواده های دانش آموزان لازم است از حرکت معلمان فعالانه حمایت کنند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ شهریور۱۴۰۰ ، ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱


تجمعات اعتراضی کارگران شهرداری کوت عبدالله و امیدیه
روز شنبه ۲۷ شهریور جمعی از کارگران شهرداری کوت عبدالله، در اعتراض به عدم دریافت ۴ ماه حقوق و حق بیمه خود، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع زدند. بنا بر خبرها بدنبال شکایت شهرداری، قوه قضائیه حکومت اسلامی ۱۳ نفر از کارگران تجمع‌کننده را بجرم تجمع و اینکه خواستار استخدام شدن خودشان هستند بازداشت کرده است. کارگران به این بازداشت ها اعتراض جدی داشته و پیگیر مطالباتشان هستند. در تجمع این روز کارگران با شعار مشکل ما حل نشه، هر روزه همین بساطه بر عزم خود به ادامه اعتراضات تا رسیدن به خواستهای خود تاکید کردند.
- روز شنبه ۲۷ شهریور کارگران شهرداری امیدیه برای پنجمین روز متوالی دست از کار کشیده و با راهپیمایی در شهر مقابل فرمانداری تجمع کردند. این کارگران ۴ ماه مزد طلب دارند.
اعتراضات در میان کارگران شهرداری گسترده است. تعویق پرداخت دستمزدها، قراردادهای موقت و پیمانی، سطح نازل حقوقها و خواست واکسیناسیون رایگان و همگانی از جمله موضوعات اعتراضات کارگران شهرداری در سطح سراسری است. گستردگی اعتراضات این کارگران اجازه میدهد که حول خواستهای مشترک خود بطور سراسری جمع شوند و با تشکیل شورای سازماندهی اعتراضاتشان قدرتمند تر مبارزات خود را جلو ببرند و بسوی اعتصابی گسترده و سراسری گام بردارند.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ شهریور۱۴۰۰ ، ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱

اطلاعیه خبری
تجمع کادر درمان باشت یاسوج، کارگران غیر نیشکری هفت تپه و مارون صنعت تهران
- روز شنبه ۲۷ شهریور ۲۶ کادر درمان شرکتی شهرستان باشت یاسوج در استان کهگیلویه و بویراحمد در اعتراض به‌ عدم دریافت ۷ ماه مزد خود در شبکه بهداشت باشت تجمع کردند. این نیروها از طریق آزمون به صورت شرکتی و با قرارداد یکساله جذب بخش خدماتی دانشگاه علوم پزشکی شده‌اند. خواست آنها پرداخت فوری طلبهای مزدی و حق بیمه شان است.
- روز شنبه ۲۷ شهریورماه جمعی از کارگران غیرنیشکری شرکت هفت‌تپه با خواست تمدید قراردادهای کاری خود مقابل درب مدیریت این شرکت دست به تجمع زدند. این کارگران با چندین سال سابقه از کار اخراج شده‌اند و یک خواست کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضاتشان بازگشت به کار کارگران غیر نیشکری و دفع آفات و تمدید قراردادهای کاری آنهاست.
- روز ۲۵ شهریور کارگران شرکت مارون صنعت تهران واقع در شهرک صنعتی اشترجان اصفهان برای دومین روز در اعتراض به عدم تحقق مطالبات‌شان دست به اعتصاب زده و در مقابل شرکت تجمع کردند.این شرکت در زمینه تولید ورق پلاستیک و پی وی سی فعالیت دارد.
حزب کمونیست کارگری ایران
۲۷ شهریور۱۴۰۰ ، ۱۸ سپتامبر ۲۰۲۱


تجمعات و اعتراضات معلمان مشهد، و کارنامه سبزها و بازنشستگان در اصفهان و خوزستان

- روز یکشنبه ۲۸ شهریور معلمان شاغل و بازنشسته در مشهد در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و شغلی خود و برای پیگیری مطالباتشان مقابل اداره کل آموزش و پرورش این شهر دست به تجمع زدند. روز قبل از آن معلمان در شهرهای اهواز، کرمانشاه، اصفهان، شیراز، دهدشت، و یاسوج تجمع داشتند.

- روز ۲۸ شهریور قبول شدگان آزمون استخدامی سال ۹۹ (کارنامه سبزها) برای شانزدهمین روز متوالی در اعتراض به عدم استخدام خود مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند. جمع‌هایی از این معترضین که از شهرهای مختلف کشور به تهران آمده‌ بودند در مقابل آموزش و پرورش تحصن کرده و شب را همانجا بسر بردند. کارنامه سبزها در اعتراض به عدم تحقق‌ مطالبات‌شان از سال گذشته تاکنون تجمع‌های اعتراضی بسیاری را برگزار کرده‌اند.

- روز یکشنبه ۲۸ شهریورماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان و خوزستان در اعتراض به مشکلات معیشتی مقابل ساختمان این صندوق تجمع کردند. درمان رایگان، پایان دادن به اختلاس ها و بازگردانده شدن پولهای دزدی شده به صندوق بازنشستگی، اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای ۱۲ میلیون از جمله خواستهای آنها در تجمعات سراسری بازنشستگان بوده است. بازنشستگان صندوق فولاد هر یکشنبه در اعتراض به عدم رسیدگی به مشکلات‌شان دست به تجمع می‌زنند.

- کارگران شرکتی مخابرات شوشتر از آغاز سال جاری حاضر به امضای قراردادهای جدید برده وار موقت نشده اند. در تقابل با این حرکت اعتراضی روز شنبه ۲۷ شهریور به دستور مدیریت از ورود جمعی از این کارگران به محل کار ممانعت شد. در برابر این عمل مدیریت، کارگران در تدارک اعتراض هستند. به گفته این کارگران قراردادهای تنظیمی یکطرفه است و حقوق پایه ای آنها را زیر پا میگذارد. این کارگران خواستار انعقاد قرارداد مستقیم با مخابرات و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و افزایش سطح حقوقهایشان هستند. کارگران میگویند وقتی کار ما دائمی است، چرا باید شرکتی باشیم و کمتر از نصف رسمی‌ها حقوق بگیریم؟

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ شهریور۱۴۰۰ ، ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱
اعتراضات کارگری در یکماه اخیر در خوزستان

خوزستان یک کانون داغ اعتراضات کارگری در ایران است. روزشماری از اهم اعتراضات را در یکماه اخیر در زیر میخوانید:

- روز ۲۷ شهریور کارگران شاغل در فاز ١٤ نیروهای اکسیر در بخش ١٠٦ و ١٠٨ در اعتراض به خلف وعده پیمانکاران مجدداً دست به اعتصاب زده و با شعار نترسید، نترسید ما همه با هم هستیم بطرف دفتر مدیریت مپنا راهپیمایی کرده و در آنجا تجمع کردند. کارگران خواستار افزایش دستمزد خود بر اساس ارقام پیشنهادی خود و اجرای نوبت کاری ۲۰ روز کار و ۱۰ روز مرخصی هستند. بنا بر خبر در کوران اعتصاب پیمانکار برای بازگرداندن این کارگران به کار وعده هایی برای پذیرش خواستهای آنها داده بود . اما در روزهای اخیر به کارگران شاغل در فاز ۱۴ اعلام شد که دستمزد آنان فقط ۱۵ درصد افزایش می یابد و در نوبت کاری آنان نیز تغییری صورت نخواهد گرفت و کارگران در مقابل این خلف وعده دوباره دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

- روز شنبه ۲۷ شهریورماه جمعی از کارگران غیرنیشکری شرکت هفت‌تپه با خواست تمدید قراردادهای کاری خود مقابل درب مدیریت این شرکت دست به تجمع زدند. این کارگران با چندین سال سابقه از کار اخراج شده‌اند و یک خواست کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضاتشان بازگشت به کار کارگران غیر نیشکری و دفع آفات و تمدید قراردادهای کاری آنهاست. هفت تپه یک کانون داغ اعتراضات کارگران است و بدنبال خلع ید از اسد بیگی کارگران بر اداره شرکت تحت نظارت شورای تاکید دارند. خواستهای فوری این کارگران عبارتند: از پرداخت بموقع دستمزدها و تسویه حساب فوری طلبهای کارگران، بازگشت به کار کارگران اخراجی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و مختومه اعلام شدن پرونده فرزانه زیلابی وکیل این کارگران و آزادی سپیده قلیان حامی کارگران نیشکر هفت تپه، پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها و تعیین مدیریت هر بخش توسط خود کارگران، واکسیناسیون رایگان و همگانی

این کارگران تشکیل فوری مجمع عمومی و انتخاب مجمع نمایندگی خود جهت آمادگی برای نظارت شورایی و تشکیل هر روزه مجمع عمومی بعنوان محل تصمیم گیری و نظارت جمعی کارگران و تشکیل آن در هر ماه جهت حسابرسی از کار نمایندگان کارگران در مجمع نمایندگان را دنبال میکنند.

- روز شنبه ۲۷ شهریور جمعی از کارگران شهرداری کوت عبدالله، در اعتراض به عدم دریافت ۴ ماه حقوق و حق بیمه خود، در مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع زدند. بنا بر خبرها بدنبال شکایت شهرداری، قوه قضائیه حکومت اسلامی ۱۳ نفر از کارگران تجمع‌کننده را بجرم تجمع و اینکه خواستار استخدام شدن خودشان هستند بازداشت کرده است. کارگران به این بازداشت ها اعتراض جدی داشته و پیگیر مطالباتشان هستند. در تجمع این روز کارگران با شعار مشکل ما حل نشه، هر روزه همین بساطه بر عزم خود به ادامه اعتراضات تا رسیدن به خواستهای خود تاکید کردند. کارگران شهرداری کوت عبدالله بخاطر تعویق دائمی پرداخت دستمزدها و قراردادهای موقت کاری خود بارها تجمع اعتراضی برپا کرده اند. این کارگران حقوق آذر و دی ۹۹ و دستمزدهای معوقه سال جاری را طلب دارند.

- روز شنبه ۲۷ شهریور کارگران شهرداری امیدیه برای پنجمین روز متوالی دست از کار کشیده و با راهپیمایی در شهر مقابل فرمانداری تجمع کردند. ۴۰۰ نفر در مجموعه شهرداری امیدیه کار می‌کنند که چهار ماه حقوق عقب افتاده طلبکارند. امیدیه همچون کوت عبدالیه یکی از مراکز پر تحرکت کارگری است. روز چهارشنبه دهم شهریور پنجمین روز اعتراض این کارگران در همین رابطه بود. در این اعتراضات در مورد مشکلات اقتصادی و وضع دشوار زندگی شان و اینکه سال تحصیلی جدید آغاز میشود و فقط ماهانه ۲۰۰ هزار تومان هزینه اینترنت تحصیل آنها از راه دور است و برای تهیه کتاب و وسایل تحصیل فرزندانشان پولی ندارند و در رابطه با هزینه های سنگین درمان خانواده شان سخن گفته و بر پرداخت فوری طلبهایشان تاکید دارند.

- با گسترش تحرکات اعتراضی در میان معلمان شاغل و بازنشسته در خوزستان نیز معلمان در اهواز همراه با دیگر همکاران خود در سطح سراسری برای پیگیری مطالبات خود تجمعات متعدادی داشته اند. این معلمان در روزهای ۲۷ شهریور، ۲۳ شهریور و ۲۰ شهریور تجمع داشتند. اعتراض به نحوه رتبه بندی مشاغل یک موضوع مهم اعتراضات معلمان در سطح سراسری است. همسان سازی مشاغل و افزایش سطح دستمزدها به بالای ۱۲ میلیون، درمان رایگان و خرید واکسن مورد تایید سازمان بهداشت جهانی و واکسیناسیون رایگان، داشتن حق مسکن، تحصیل رایگان و در این ایام کرونایی برخورداری دانش آموزان از اینترنت ، تبلت و تلفن هوشمند رایگان ، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی و بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی، پایان دادن به اختلاس ها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به بانک ذخیره فرهنگیان، پرداخت پاداش معلمان بازنشسته از جمله مطالبات اعلام شده معلمان شاغل و بازنشسته در اعتراضات سراسری شان بوده است. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان واکسیناسیون رایگان همه معلمان و دانش آموزان بالای ۱۲ سال، اختصاص هر نیمکت تنها به یک دانش آموز و در اختیار گذاشتن ماسک و وسایل ضد عفونی رایگان در اختیار دانش آموزان را شروط لازم برای بازگشایی مدارس اعلام کرده است.

- روز یکشنبه ۲۱ شهریورماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در خوزستان برای پیگیری خواستهایشان مقابل ساختمان این صندوق در این شهر تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی یکی از بازنشستگان میگوید : ماهی دو میلیون تومان دارند از مردم برای همسان سازی میگیرند و این پول را بالاکشیده اند و جواب ما را نمیدهند. ما تا وقتی حقمان را نگیریم از خیابان نمی رویم. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها از جمله مطالباتی است که بازنشستگان در تجمعات اعتراضی خود بارها بر روی آن تاکید کرده و پیگیر آن هستند.

- روز شنبه ۲۰ شهریورماه جمعی از کارگران خدمات و فضای سبز شهرداری هویزه در اعتراض به عدم پرداخت ۳ ماه حقوق و حق بیمه خود در محوطه شهرداری تجمع کردند.

- روز شنبه ۲۰ شهریور ماه جمعی از کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری مناطق یک، دو و سه آبادان و منطقه آزاد اروند مقابل ساختمان شهرداری مرکزی و دفتر شورای شهر آبادان تجمع کردند. به گفته این کارگران مطالبات مزدی آنها از آغاز سال جدید تا تیر ماه پرداخت نشده و هر ماه به صورت علی‌الحساب پایه حقوق دریافت کرده‌اند و از سایر مزایای حقوقی خود همانند اضافه‌کاری و نوبت کاری محروم بوده‌اند. اعتراضات در میان کارگران شهرداری گسترده است. پرداخت بموقع دستمزدها و حق بیمه تسویه حساب فوری طلبها ، دائمی شدن قراردادهای کاری، واکسیناسیون رایگان، افزایش سطح حقوقها از جمله موضوعات اعتراضات این کارگران بوده است. ایجاد شورای سازماندهی اعتراضات و متحد شدن حول این مطالبات میتواند یک قدم مهم در سراسری شدن اعتراضات کارگران شهرداری و جلو بردن قدرتمند تر مبارزات این کارگران باشد.

- روز ۱۳شهریور کارگران شرکت تهران جنوب در اسکله مجیدیه با خواست تعیین تکلیف وضعیت نابسامان شغلی و عدم پاسخ به خواستهایشان تجمع کرده و بر ادامه اعتراض تا رسیدن به مطالباتشان تاکید کردند. در این روز کارگران معترض در محل رسیدگی به حسابرسی کاربران جمع شده و خواستار حضور نماینده دادستانی برای پاسخگویی شدند.

- روزهای ده و یازده شهریور ماه کارگران فضای سبز و خدمات شهری شهرداری خرمشهر در اعتراض به شش ماه تاخیر در پرداخت حقوق هایشان با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری این شهر، خواستار پرداخت حقوق معوقه و مطالبات شان شدند. پرداخت بموقع دستمزدها و دستمزدهای معوقه، افزایش سطح دستمزدها، لغو قراردادهای موقت و دائمی شدن قراردادها، واکسیناسیون همگانی از جمله خواستها و مطالبات کارگران شهرداری در سطح سراسری است.

- روز نهم شهریور و در هفتاد و سومین روز از اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت، صنعتگران و کارگران پروژه‌ای ساکن شهر ایذه در استان خوزستان، در اعتراض به شرایط شغلی خود مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

- روز دوشنبه هشتم شهریور پرسنل "طرح‌ تحول سلامت" خوزستان در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت شغلی شان پس از ۷ سال کار و نیز عدم پرداخت حق کرونا و فوق‌العاده ویژه و دیگر مزایای شغلی خود مقابل استانداری خوزستان تجمع زدند.

- روز شنبه ۶ شهریور شماری از کارگران ارکان ثالث شرکت ملی حفاری ایران، در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت تجمع کردند. کارگران معترض از جمله مطالبات خود را اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، همسان سازی حقوق و حذف پیمانکار نیروی انسانی عنوان کردند.

روز چهارشنبه سوم شهریور همزمان با شصت و‌ هفتمین روز از آغاز اعتصاب کارگران پروژه‌ای نفت، جمع زیادی از صنعتگران و کارگران پروژه‌ای ساکن ایذه طبق فراخوان از پیش اعلام شده در‌ محوطه اشکفت سلمان اجتماع بزرگی را در ادامه اعتصاب خود و تأکید بر خواستها و مطالباتشان شکل دادند. در این روز همچنین کارگران پروژه‌ای نفت ساکن مسجد سلیمان که بر طبق فراخوان از پیش اعلام شده قصد داشتند برای تاکید بر تداوم اعتصاب تا تحقق مطالباتشان در پارک پنج بنگله مسجدسلیمان اجتماعی را برگزار کنند، بخاطر حضور گسترده‌ی نیروی انتظامی و امنیتی کردن شهر و محوطه‌ پارک امکان برگزاری تجمع را نیافتند.

- صبح روز دوشنبه اول شهریور ماه کارگران شهرداری شهر بستان در اعتراض به تعویق پرداخت حقوقها و حق بیمه خود مقابل در ورودی ساختمان شهرداری تجمع کردند. تعویق پرداخت دستمزدها فشار سنگینی بر کارگران وارد کرده است. از جمله بر اساس خبرها یکی از کارگران این شهرداری به دلیل ابتلا به کرونا، نداشتن بیمه و پرداخت نشدن حقوق از سوی شهرداری، توانایی مراجعه به پزشک را نداشت و به نشانه اعتراض، ابراز نارضایتی و درخواست کمک جهت درمان خود در مقابل در ورودی این شهرداری خوابید و از کارکنان خواست برای حفظ سلامتی خود و دچار نشدن به کووید ۱۹ اداره را ترک کنند.

- روز ۳۱ مرداد شماری از جوانان و دیگر مردم ساکن در روستای قلعه چنار واقع در یک کیلومتری شرکت صنایع فولاد خوزستان با خواست اشتغال به کار تجمع کردند. تجمع جوانان بیکار در مقابل مراکز صنعتی و خواست اشتغال به کار اکنون به یک شکل رایج اعتراض جوانان علیه بیکاری تبدیل شده است. همه مردم بدون درآمد و کم درآمد، از جمله کارگران بیکار باید از حقوق پایه ماهانه در حد تامین یک زندگی قابل قبول برخوردار باشند. درمان و تحصیل رایگان و داشتن مسکن مناسب حق همه مردم است.

-روز یکشنبه ۱۷ مرداد کارگران و پرسنل آب و فاضلاب هویزه در اعتراض به تعویق پرداخت ۹ ماه حقوق و ۳ سال حق بیمه خود مقابل این اداره تجمع کردند.

کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری، واحد خوزستان

۲۷ شهریور ۲۸، ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱

tel:00447435562462

tel:00447435562462