هلاله طاهری: زنده باد آزادی و برابری!

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

در طی کمتر از سه ماه، بیش از شصت جوان که اکثرآنان دختران دانشجو بودند در دو عمل بمب گذاری در افغانستان جانشان را از دست داند و دهها زخمی بجا گذاشت. در همین چند سال اخیر، در جنگ سوریه و هم پیمانانش، صدها دختر جوان بدست دستجات مسلح ربوده شده، آنها را در قفس محبوس، به آنها تجاوز کردند و حتی کشتند. در "بهار آزادی عرب" در مصر اخوان المسلیمن با طرح بدنام کردن دختران جوان و تحصیل کرده شرایط را برای تجاوز و اذیت و آذار هموار و در یک برنامه گسترده تبلیغاتی شروع به خانه نشین کردن و محجبه کردن زنان شدند.

یک دهه پیش در نیجریه ٢٧٦ دختر نوجوان را از مدرسه ربودند، به آنها تجاوز کردند آنها را وادار به بچه ‌دار شدن و ازدواج با آدم رباها کردند که بسیاری از این دختران هرگز به خانه باز نگشتند. سه دهه قبل بعد از سقوط صدام حسین یک موج زن کشی بطرز وحشتناکی شهرهای عراق را فرا گرفت زیر نام زنان "بدنام" که قاتلین با تبر و چاقو به جان آنها افتاده و با خونشان روی درهای خانه‌شان نوشتند: "زنان! درس عبرت بگیرید".
در همان اوایل بقدرت رسیدن دو حزب کُرد در کُردستان طی چند سال اول حاکمیتشان آماری حدود پنج هزار زن و دختر جوان به قتل رسیدند و یا وادار به خودکشی شدند.
چهار و نیم دهه اخیر هم جهان شاهد یک نوع بربریت عریان در ایران است که سخت ترین آن دوره‌ای به نام "دهه سیاه"ست که نسلی را به خاک و خون کشید.
زندان، اعدام، زن کشی و محبوس کردن و محجبه کردن زنان و اسیدپاشی زخمهایی عمیقی بر پیکر زنان در ایران زد. در گوشه و کنار شمال آفریقا و خاورمیانه و تا بخشهایی از آسیا هم زن کشی، تحقیر و برده‌داری در شکلهای عریان آن هر روزه تقویت می‌شود.
اخیرا در کُردستان حرکاتی بشدت ارتجاعی، ضد انسانی و زن ستیزانه در حال رشد است.
بدین صورت که شهروندان یزدی مستقر در حومه کرمانشاه بخاطر دینشان مورد اذیت و آزار و تهدید به مرگ شده‌اند.
در بخشهایی از کُردستان از جمله مریوان (در روستایی به نام دارسیران)، در سقز و سنندج گروههای مسلح به چاقو و تبر در ملع عام به جان جوانان افتاده و به مردم حمله می‌کنند. تبلیغات زهرآگین این گله های گروهی علیه زنان و جوانان، علیه ادیان و اعتقادات دیگر در میان اقشار آسیب دیده‌ی جامعه فضای میان خانواده‌ها و مردم را مسموم، مردم را متفرق می‌کنند.
حال نگاهی گذرا به مسببین این جنایات یاد شده در این متن کنیم:
در افغانستان طالبان ها و داعشی ها مسئولیت این جنایات را بعهده گرفتند، در سوریه داعشیها فاجعه های تجاوز و در قفس انداختن زنان را براه انداختند. در مصر اخوان المسلمین معرکه گیر و پرچمدار این تجاوزها و فشارها شد، بوکو حرام در نیجریه دختر بچه ها را ربود و مورد تجاوز قرار داد، گروههای اسلامی قدرت گرفته در عراق، و گروههای اسلامی تربیت شده از جانب جمهوری اسلامی ایران در کُردستان، و در نهایت اسلام سیاسی در قدرت در ایران از مسببین قتلهای ناموسی، تجاوز، اجرای قانون شریعه، و دهها تجاوز و بی حقوقی بر زنان شدند. .
مورد اخیر در کُردستان را گروهی از سلفی‌ها به راه انداخته‌اند که بند نافشان به اسلامی سیاسی در ایران وصل است و از نیروهای ارتجاعی محلی در حومه عراق و ترکیه هم تغذیه می‌شوند.

کُردستان سالها سنگر مقاومت در مقابل جمهوری اسلامی بوده و هست. یکی از کانونهای پرشور برای مبارزات سکولاریستی، بستری برای اندیشه‌های آزادیخواهانه برای بسیاری از فعالین و حتی احزاب سیاسی بوده است. در موارد بسیاری بر پیکر این جنبشهای مترقی ضربه های سخت وارد آوردند ولی هرگز نتوانستند جاذبه و اشتیاق مردم را برای کسب آزادی و خواستهای سکولار در هم شکنند.
سلفی ‌ها و مکتب قرانی ها درکُردستان در بطن اوضاع بحرانی از جمله فقر، بیکاری، زندان و بی‌حقوقی زنان و نبود هر گونه آزادی، نشو و نما پیدا کرده‌اند. در همین چند سال اخیر آمار زن کشی در ایران و به ویژه در کُردستان بسیار بالا رفته است. خودکشی‌های زنان و جوانانی که از این‌همه فشار و بی حقوقی رنج می‌برند و چاره را در پایان دادن به زندگی خود می‌دانند، خانواده‌هایی که از فشار فقر و تنگدستی به جان هم می‌افتند و به ویژه زنان خانه‌دار را مورد اذیت و آذار بیشتر قرار می‌دهند، اعتیاد گسترده‌ی مردم، فرار جوانان به هر سوی جهان، خبر از از هم پاشیدن یک جامعه در حال زوال می‌دهد. دولت جمهورس اسلامی در راس این جنایات است. .
تجربه بیش از چهار دهه اسلام درقدرت در ایران و به دنبال آن در عراق و افغانستان و موجی از وحشی‌گری گله‌های وحشی در امتداد خاورمیانه و شمال آفریقا‌،پیدایش طیفهای متفاوت داعشی‌ها و سلفی‌ها و مکتب قرآنی‌ها همه سر و ته یک قماش‌اند که تا به قدرت می‌رسند کپی جمهوری اسلامی در همان سالهای اول بقدرت رسیدنشان به کشتار و تجاوز و بربریت عریان دست میزنند.

 

مردم شریف کردستان!
جنب و جوشهای اخیر گروههای سلفی و دسته‌های مرتجع اسلامی را در پیرامون خود افشا کنید!
در مقابل آنها متحدانه بایستید و نگذارید که در میان شهر و محل به کمین و شکار جوانان، به گمراه کردن ذهن مردم بپردازند.
هر کجا سر بر آوردند آنها را هو کنید، رسوایشان کنید.
وادارشان کنید که صف مردم را ترک کنند.
در کنار هم متحد بمانید و در صورت خطر در مقابل آنها سنگر بگیرید!
آنها یک نیروی منزوی و دشمن‌ساز و کینه‌توزند و خودشان هم می‌دانند که معیاری در میان مردم نیستند.
به نیروی خود اعتماد کنید و بدانید که اتحاد شما آنها را هراسان، اعتراضات جمغی تان آنها را منزوی میکند. وقتی شما از میراثهای آزادی‌های اجتماعی و فردی بدست آمد ه تا همین امروز بدست خودتان دفاع می‌کنید آنها نابودی خود را پیش رو می‌بینند.
در پشت صورتکهای بظاهر جنگجو و قمه و تبربه دست آدمکهایی با قلب موش خفته‌ که فریادهای اعتراض شما در مقابلشان فراریشان می‌دهند. .
جنبش آزادیخواهی و برابر طلبی جوان و زنان در کُردستان با همکاری احزاب کمونیست، چپ و سکولار که بیش از چهار دهه در مقابل جمهوری اسلامی مقاوم ایستاده است بخوبی کفایت سازمان دادن جبهه مقاومت و به حاشیه راندن این انگلهای مسلح را دارد. این را بارها در پیچ و خمهای تاریخی ما دیده ایم.

جوانان، زنان!
نوک حمله تیز این گروهها و از جمله سلفی‌ها بطرف شماست.
در خیال خام خود قصد دارند که آزادی‌خواهی و رشد جامعه بشری را متوقف و تاریخ را به دوران بربریت اسلام برگردانند. زن ستیزی و بی حقوقی زن، به خانه راندن و برده کردن زنان و در یک کلام بازگشت به دوران محمد و چند همسری و سنگسار از آرمانهایست که هر کجا مناسب بدانند و قدرت بگیرند بر مردم تحمیل می‌کنند. شرکت شما جوانان و به‌ویژه زنان در مقیاس وسیع حائز اهمیت است. نقش و جایگاه فعالین زن و جنبش دانشجویی در رهبری و سازمان دادن حرکتهای ضد سلفی و در دفاع از شهروندان و متحد کردن مردم از همین امروز باید در دستور کارتان قرار گیرد. ستونهای اول این مقاومت و سنگرهای رهبری متعلق به شماست!
آنها را تسخیر کنید!
به کمپین "نە بە سلفیت و اسلام سیاسی، زندە باد ازادی و امنیت مردم کردستان" بپیوندید