تهاجم به دانشگاه و به گلوله بستن دانشجویان را متوقف کنید

شخصی سازی فونت
  • کوچکتر کوچک متوسط بزرگ بزرگتر
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

دانشجویان گرامی، دانشگاه محیطی است که در آن افراد جامعه از طبقات مختلف اقتصادی و اجتماعی و با گرایشات گوناگون سیاسی وارد آن شده و همگی در یک جایگاه و با یک عنوان مشخص و مشترک یعنی “دانشجو” خطاب می گردند! شما دانشجویان به عنوان فرزندان اقشار مختلف ملت و خلاصه عصاره‌ای از جامعه ما و بهترین نمونه برای نمایش جامعه خویش هستید. امروز شما دانشجویان به عنوان مشتی که نمایانگر آن خروار توده‌ها است؛ نه تنها به نمادی از ایستادگی در برابر زیاده خواهی حاکمیت که به نمادی از همبستگی که این روزها در مقیاسی بزرگتر در سطح ایرانیان داخل و خارج از کشور نمایان گشته، تبدیل شده‌اید.

اساتید گرانقدر، همبستگی میان شما و دانشجویان جهت تعطیلی کلاس‌های درس نیز خود شایسته تقدیر و پرتو دیگری از این اتحاد است، امروز همه به نیکی آگاهیم که اگر نام “ژینا” (مهسا امینی) اسم رمز ماست “اتحاد” نیز عامل پیروزی ماست. سازمان دانشجویان جبهه ملی ایران ضمن تشکر و ارج نهادن به این همکاری و تمرین کار گروهی در دانشگاه‌ها اعلام می‌نماید که آینده ایران و استقلالش در گرو ایجاد و تقویت تشکیلات و تبیین ساختار مدیریت صحیح و حساب شده کشور است و این مهم جز از طریق مشارکت و همکاری دانشگاهیان و انجام کار جمعی برآورده نیست.

هم‌میهنان گرامی ایستادگی دانشجویان، سرکوب و هزینه‌ای که در این راه می‌پردازند یادآور سرکوب دانشجویان در روزهای ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، اول بهمن ۱۳۴۰ و ۱۸ تیر ۱۳۷۸ است؛ زمان‌هایی که دلاوران دوران پاسخ استقلال طلبی و آزادی خواهی خود را با گلوله و زندان دریافت کردند! امروز نیز که جباران تاریخ بمانند همان ایام به سرکوب دانشجویان پرداخته‌اند؛ وظیفه ملی یکایک ایرانیان دفاع از حقوق دانشجویان و پافشاری بر آزادی آنان است. از همین روی سازمان دانشجویان جبهه ملی ایران ضمن محکوم نمودن برخوردهای اخیر با دانشجویان و حمله گماشتگان امنیتی به دانشگاه‌های مختلف کشور، و بطور خاص هجوم بزدلانه به دانشگاه‌ صنعتی شریف، خواستار آزادی بی قید و شرط دانشجویان بازداشت شده و فاصله گرفتن نیروهای امنیتی از محیط دانشگاه و دانشجویان است.

سازمان دانشجویان جبهه ملی ایران

۱۱ مهر ۱۴۰۱